Art.1. Primarul prin intermediul compartimentului de Asistenta Sociala va initia demersurile pentru punerea in aplicare a programului “Infiintare punct de colectare pentru depozitarea articole donate”, cu aplicare in maxim 10 de zile de la adoptarea prezentului proiect.
Art.2. Toti locuitorii comunei Ulmi isi pot dona imbracamintea, incaltamintea, acesorii vestimentare, lenjerii, pături, jucarii si obiecte pentru copii si oamenii cu o situatie materiala dezavantajata.
Art.3. Primarul si aparatul sau de specialitate va aloca un spatiu dintr-o unitate din subordinea Primariei comunei Ulmi pentru colectarea produselor donate de catre cetateni.
Art.4. (1) Obiectele donate trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:
- sa fie spalate si igienizate inainte de donare;
- sa nu existe obiecte cu potential de ranire;
- sa fie ambalate in cutii bine sigilate sau saci;
- sa contina o eticheta lipita cu continutul acestora;
- sa poata fi incarcate si depozitate facil;
- sa aiba o greutate mai mica de 15 kg/cutie sau sac;
- sa fie intr-o stare buna de utilizare.
Art.5. (1) Beneficiarii programului sunt persoanele din comuna Ulmi care sunt intr-o situatie dezvantajata, dupa cum urmeaza:
- persoanele asistate social;
- parintii ce beneficieaza de orice fel de supliment social;
- elevi si studenti ce beneficiaza de o indemnizatie sociala, sau a caror parinti au salariul minim sau mai mic;
- persoanele pensionare;
- parintii cu mai mult de 3 copii.
(2) Beneficiarii vor completa o solictiare de fiecare data cand vor dori ridicarea unor produse donate, in care vor completa datele de identificare, tipul ajutorului social, numar copii in intretinere si vor semna pe propria raspundere, cu cunostinta de sanctiunile prevederii legii privind falsul in declaratii.
(3) Obiectele luate de la punctul de donatie nu pot fi comercializate sau destinate vanzarii de orice fel.
(4) Orice persoana incadrata la art (1) poate completa o cerere de necesitate ce va fi publicata pe pagina de internet a Primariei comunei Ulmi, si la avizierul Primariei.
(5) Orice persoana poate dona un articol sau mai multe, conform cererii de necesitate, persoanei in cauza, satisfacandu-i nevoile materiale solicitate.
Art.6. (1) Personalul din cadrul aparatului de specialitate al Primariei Ulmi va urca pe site, intr-o sectiune special dedicata, toate cererile de bunuri solicitate. Cerere va expira dupa 90 de zile de la data solicitata, sau pana la data solutionarii cererii.
(2) Cererea va fi afisata si la vizierul primariei timp de 30 de zile, sau pana la data solutionarii cererii.
Art.7. (1) Punctul de lucru va functiona o zi pe saptamana. Personalul responsabil va fi o persoana din compartimentul Asistenta Sociala, acesteia scurtandu-se programul de lucru la 4 zile de lucru la sediul Primariei sau pe teren, si o zi la punctul de colectare.
(2) Prin prezenta hotarare nu se doreste infiintarea unui nou post al compartimentului Asistenta Sociala.
Art.8. Procedurile necesare derularii proiectului act vor incepe de indata, de la data aprobarii in Consiliul Local al Comunei Ulmi.
Art.9. Secretarul General al UAT Comuna Ulmi va comunica prezenta hotărâre:
- lnstituţiei Prefectului, Jud. Giurgiu;
- Primarului Comunei Ulmi;
- Spre afişare.