Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 21 / 24.04.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea de scutire Ia plata majorlrilor de intirziere pentru neplata in cadrul termenelor legale a obligatiilor de platl Ia bugetul local (impozite si taxe locale), de catre contribuabilii persoane fizice si juridice datorate bugetului local al comunei Ulmi judet Giurgiu , aflate in sold la data de 31.12.2024.

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

Forma inițiatorului

România

România

Județul Giurgiu

Consiliul Local al comunei Ulmi

Comuna Ulmi

Proiect de hotărâre

Nr. 21 din 24.04.2025

privind aprobarea de scutire Ia plata majorlrilor de intirziere pentru neplata in cadrul termenelor legale a obligatiilor de platl Ia bugetul local (impozite si taxe locale), de catre contribuabilii persoane fizice si juridice datorate bugetului local al comunei Ulmi judet Giurgiu , aflate in sold la data de 31.12.2024.

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. art.15 alin (2), art.120 alin (1) si art.121 alin (1) si (2) din Constitutia Romaniei republicata
  2. art.3 si 4 din Cartea europeana a autonomiei locale ,adoptata la Strasbourg la 15 octombrie 1985 ratificata prin Legea 199/1997
  3. art.7 alin.(2) din Codul Civil al Romaniei adoptat prin Legea nr.287/2009 republicat cu modificarile si completarile ulterioare 

Ținând cont de:

  1. Prevederile art.22, art.185 alin.1, lit.b din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala;
  2.  prevederile Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale,
  3. H.G. nr.1/2016, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Luând act de:

  1.  referatul de aprobare al primarului nr.217323.04.2025
  2.   referatul   compartimentului contabilitate, impozite şi taxe locale avizul cu caracter consultativ al comisiilor de specialitate ale Consiliului local al comunei Ulmi nr.1819/04.04.2025
  3. Raportul cu caracter consultativ al comisiei economice 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei ulmi

adoptă prezenta hotărâre.

Art.1  Se aproba scutirea la plata majorlrilor de intirziere pentru neplata in cadrul termenelor legale a obligatiilor de plata la bugetul local (impozite, taxe locale )  de catre contribuabilii persoane fizice si juridice  datorate bugetului local al comunei Ulmi judet Giurgiu   , aflate in sold la data de 31.12.2024.     

 Art.2 – Se aprobă procedura de scutire de la plata majorărilor de întârziere aferente obligatiilor bugetare, constand în impozite şi taxe locale, datorate bugetului local de catre persoanele fizice si juridice de pe raza UAT Ulmi  în anul 2024, conform anexei – parte integrantă la prezenta.

      Art.3 Prezenta hotărâre se comunică conform prevederilor legale, la: · Instituţia Prefectului-judeţul Giurgiu, Primarul comunei Ulmi ; · Compartimentele contabilitate, impozite şi taxe

                                                                                                          Anexa nr.1

  Procedură

Pentru acordarea scutirii de la plata majorarilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale constand în impozite și taxe locale, datorate bugetului local al Comunei Ulmi, jud. Giurgiu

 

 I.Dispoziții generale

  1. Prezenta procedură se aplica persoanelor fizice și juridice care, la data intrării în vigoare a prezentei proceduri, datorează majorări de întârziere bugetului local al comunei Ulmi pentru impozitele și taxele datorate până la 31 decembrie anului anterior depunerii cererii, calculate în limita termenului de prescripție prevazut de actele normative în vigoare cat si accesoriile calculate pana in ziua platii pentru impozitele datorate anului in curs.
  2. Prezenta procedura se aplica pe raza administrativ teritoriala a Comunei Ulmi și va fi adoptată prin hotărâre a Consiliului Local.

II. Obiectivul și scopul Procedurii

Este reprezentat de atragerea de venituri cu celeritate la bugetul local, prevenirea acumularii de noi datorii, stimularea achitării obligațiilor fiscale restante și implicit creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor.

III. Durata aplicarii procedurii

Prezenta procedura se aplica în perioada 01.05.2025-30.09.2025 

IV.Cadrul legal

Conform prevederilor art. 22 si art.185 alin.1, lit. b din Legea nr.207/2015, privind Codul de procedura fiscală, la cererea temeinic justificată a contribuabilului, organul fiscal poate acorda scutiri sau reduceri de majorari de întarziere.

V. Criterii și conditii de acordare a facilității

Scutirile ce vor fi  acordate prin prezenta procedură, sunt cele prevazute de codul de procedură fiscală, în cuprinsul art.185 alin.1, lit.b, respectiv scutiri de majorări de întarziere.

Pot beneficia de scutirile prevazute în prezenta procedura persoanele fizice și persoanele juridice care îndeplinesc cumulativ urmaroarele condiții:

  1. Să achite toate obligațiile fiscale datorate bugetului local(inclusiv amenzile) în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii, mai puțin obligațiile fiscale accesorii pentru care se solicită acordarea scutirii, Scutirea se aplică majorărilor aferente obligațiilor principale constând în impozit pe cladire, impozit pe teren intravilan, impozit pe teren extravilan si taxa asupra mijloacelor de transport , taxa matricola, taxa de salubrizare, chirii, redevente de la titularul rolului fiscal  
  2. Să depună cererea pentru a beneficia de aceste facilităti, până la  data 30.09.2025, cererea poate fi depusă o singură dată în cursul anului 2025.

Documentația necesară care însoțește cererea de acordare a facilității:

  1. Copia actului de identitate(PF)/copie a certificat de inmatriculare(PJ)
  2. Copia actului prin care se face dovada proprietății(contract de vânzare-cumparare, certificat de moștenitor, copie carte vehicul, )
  3. Declarație pe proprie răspundere că sunt proprietari sau posesorii  ai bunurilor de la rolul fiscal la care se acordă facilitatea,

VI Modalitati de implementare a procedurii

  1. Pentru a beneficia de facilitate (scutire), solicitanții vor depune la compartimentul de specialitate, respectiv Biroul de Taxe și Impozite, până la data de 30.09.2025 inclusiv, o cerere pentru acordarea înlesnirilor solicitate.
  2. Cuantumul scutirii  pentru beneficiar trebuie sa fie reprezentat de cuantumul majorarilor de întârziere aferente impozitului pe cladire, teren intravilan, teren extravilan si taxa asupra mijloacelor de transport , redevente,chirii, taxa de salubrizare aferent neachitat la data  efectuarii platii.
  3. Cererea privind scutirea de la plata majorarilor de întârziere va fi analizată în termen de 30 de zile de la data înregistrării de către compartimentul de specialitate din cadrul Biroului Taxe și impozite. În urma analizei efectuate, se va întocmi un referat, care va fi supus spre aprobare Primarului Comunei Ulmi,  fără a fi necesară aprobarea fiecarei cereri prin hotărâre a Consiliului Local. Cererea de acordare a scutirii se clasează dacă acesta nu cuprinde toate documentele solicitate de prezenta procedură și nu sunt îndeplinite criteriile prevazute de aceasta.
  4. Operarea efectiva a facilităților acordate va fi efectuată de către Biroul de taxe și impozite în baza referatului aprobat de către Primarul Comunei Ulmi, prin scadearea din evidențele fiscale.
  5. Biroul de taxe și impozite, verifică îndeplinirea condiției privind achitarea integrală, în termen de 30  de zile de la data depunerii cererii, a obligațiilor fiscale datorate bugetului local al Comunei Ulmi, pentru care se solicită scutirea, precum și respectarea oricărei alte prevederi a  prezentei proceduri .
  6. În cazul în care persoana fizică sau juridică nu este eligibilă raportată la condițile prezentei proceduri , Biroul de taxe și impozite îi va comunica în scris acest lucru.
  7. Neindeplinirea conditiei  de eligibilitate prevazuta la pct.5, în termen, atrage neacordarea facilității prevazute în prezenta procedură.
  8. Scutirea de la plata majorărilor de întarziere nu se acordă pentru obligații fiscale stinse prin poprire sau sume încasate din valorificarea bunurilor sechestrate.

 

 

 

 

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI ULMI

Nicolae PETRE

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ULMI

Emilian LAZĂR

Rezultate voturi