Nr. 8 / 31.01.2024
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind stabilirea unor criterii proprii de aplicare a prevederilor Legii 196/2016 privind venitul minim de incluziune

Inițiator proiect

Ilie BONCHEȘ

Primarul municipiului

Hotărâre

România

România

Județul Suceava

Consiliul Local al municipiului Vatra Dornei

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 8 din 31.01.2024

privind stabilirea unor criterii proprii de aplicare a prevederilor Legii 196/2016 privind venitul minim de incluziune

 

Art. 1  Se stabilesc lucrarile de interes local ce vor fi efectuate in anul 2024 de catre persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social, conform anexei nr.1, ce face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art. 2 Se stabilesc situaţiile deosebite pentru care se acordă ajutoare de urgenţă de la bugetul local, conform anexei nr.2, ce face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

Art.3 Cu data prezentei, isi inceteaza aplicabilitatea HCL nr.40/2023.

Art. 4 Primarul, prin  Directia de Asistenta Sociala, va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

 

Anexa nr.1 la HCL nr.8/31.01.2024

 

PERIOADA

LUCRĂRI DE INTERES LOCAL

01.01-31.03.2024

- curăţare gheaţă şi zăpadă trotuare

- împrăştiere antiderapant

- ecologizare terenuri virane

- despicat şi aranjat lemne foc pentru instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul social, Centrul de zi)

- activităţi de curăţenie la instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul Social, Centrul de zi)

01.04-30.06.2024

- ecologizare străzi

- ecologizare parc municipal, terenuri virane şi spaţii verzi

- pregătirea terenurilor în vederea plantării de flori

- activităţi de curăţenie la instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul Social, Centrul de zi)

01.07-30.09.2024

- ecologizare străzi

- ecologizare parc municipal, terenuri virane şi spaţii verzi

- ecologizarea malurilor râurilor

- despicat şi aranjat lemne foc pentru instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul social, Centrul de zi)

- activităţi de curăţenie la instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul Social, Centrul de zi)

01.10-31.12.2024

- ecologizare străzi

- ecologizare parc municipal, terenuri virane şi spaţii verzi

- curăţare zăpadă şi gheaţă de pe trotuare

- despicat şi aranjat lemne foc pentru instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul social, Centrul de zi)

- activităţi de curăţenie la instituţii aflate în subordinea Primăriei (Bibliotecă, muzee, Casa de Cultură, Centrul Social, Centrul de zi)

 

 

 PRESEDINTE DE SEDINTA                                                   Contrasemneaza,  

  MARINCA MIHAIELA               Secretar general  al Municipiului Vatra Dornei                                                                                                              

                                                                                                              TURCU VASILE  

Anexa nr.2 la HCL nr.8/31.01.2024

Situaţiile în care pot fi acordate ajutoare de urgenţă

1.Situaţii de necesitate datorate calamităţilor naturale, incendiilor sau accidentelor - ajutor de urgenţă pentru compensarea parţială a pagubelor suferite, în funcţie de nivelul acestora (doar pentru persoanele care nu au încheiată asigurare obligatorie a locuinţei).

2. Situaţii de necesitate cauzate de starea de sănătate a unor persoane, care necesită investigaţii de specialitate, intervenţii chirurgicale, procurarea unor medicamente, hrană pentru regim special sau echipamente medicale al căror cost nu poate fi susţinut din veniturile proprii - ajutor de urgenţă pentru achitarea parţială sau integrală, după caz, a costului acestora.

3. Pentru acoperirea unor nevoi de bază ale familiilor sau persoanelor singure, cu venituri modeste – ajutor de urgenţă pentru procurarea de hrană pentru familiile cu mulţi copii, ajutor de urgenţă acordat familiilor fără venituri pentru racordarea la reţelele de apă, curent electric, energie termică.

4.  Situaţii de necesitate datorate decesului persoanelor care nu pot beneficia de ajutor de înmormântare din partea altor instituţii – ajutor de urgenţă pentru înmormântare. 

Criterii proprii de acordare a ajutoarelor de urgenţă

Ajutoarele de urgenţă vor fi acordate în limita sumelor cuprinse în bugetul local.

Valoarea ajutorului de urgenţă pentru calamitati, accidente, incendii, acordat pe bază de dispoziţie a Primarului poate fi cuprinsă între 100 lei şi 500 lei, în funcţie de gravitatea situaţiei în care se află solicitantul, ajutoarele cu valori mai mari fiind aprobate prin HCL.

a)În cazul persoanelor şi familiilor a căror locuinţă a fost afectată în totalitate sau parţial în urma unui incendiu, sau a altor calamităţi şi care, aflate în imposibilitatea de a locui în aceste spaţii sunt nevoite să închirieze o locuinţă din fondul privat, se poate acorda ajutor de urgenţă pentru acoperirea chiriei, după cum urmează:

  • 300 lei pentru persoana singură/familia fără copii;
  • 350 lei pentru familia singură/familia cu un copil;
  • 400 lei pentru persoana singură/familia cu 2 sau mai mulţi copii.

b)Ajutorul de urgenţă pentru acoperirea chiriei se poate acorda pentru cel mult 12 luni, pentru persoanele sau familiile care realizează un venit net lunar sub valoarea netă a salariului minim garantat în plată şi care pot dovedi că au încheiat un contract de închiriere pentru o locuinţă de pe piaţa liberă. 

Valoarea ajutorului de urgenţă pentru alte situaţii de necesitate, acordat pe bază de dispoziţie a Primarului, poate fi cuprinsă între 100 lei şi 500 lei, în funcţie de gravitatea situaţiei în care se află solicitantul, ajutoarele cu valori mai mari fiind aprobate prin HCL.

Valoarea ajutorului de înmormântare, pentru persoanele fără adăpost, fără venituri, care nu beneficiază de ajutoare din partea altor instituţii şi care decedează în alte localităţi, acordat pe bază de dispoziţie a Primarului, va fi de 1500 lei, ajutoarele cu valori mai mari fiind aprobate prin HCL.

Dispoziţia Primarului va avea la bază cererea solicitantului, documente doveditoare privind existenţa unei situaţii de necesitate şi ancheta socială întocmită de serviciul de asistenţă socială.

Hotărârea Consiliului Local va avea la bază cererea solicitantului, documente doveditoare privind existenţa unei situaţii de necesitate, ancheta socială şi raportul de specialitate întocmite de serviciul de asistenţă socială.

Nu se vor acorda mai mult de 4 ajutoare de urgenţă, pe bază de dispoziţie a Primarului, în decursul unui an, pentru acelaşi solicitant.

Ajutorul de urgenţă, pe bază de hotărâre a Consiliului Local, se va acorda o singură dată în decursul unui an, pentru acelaşi solicitant, valoarea putând fi cuprinsă între 1000 şi 5000 lei, în funcţie de gravitatea situaţiei solicitantului. 

 

 

PRESEDINTE DE SEDINTA                                                   Contrasemneaza,  

  MARINCA MIHAIELA               Secretar general  al Municipiului Vatra Dornei                                                                                                              

                                                                                                              TURCU VASILE  

 

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Mihaela MARINCA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI VATRA DORNEI,

Vasile TURCU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 8 / 31.01.2024

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 9
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 17
2 Numărul consilierilor locali în funcție 17
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 17
4 Numărul voturilor „PENTRU” 17
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 8 / 31.01.2024

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 31.01.2024
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 13.02.2024
4 Comunicarea către prefectul județului 08.02.2024
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu