România

România

Județul Alba

Municipiul Alba Iulia

Municipiul Alba Iulia

Nr. 133627 / 19.11.2024

Raport Serviciul Public Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

      Având în vedere cererea înregistrată la Primăria municipiului Alba Iulia sub nr. 122325/24.10.2024, depusă de către Adam George Florin, Adam Paraschiva, Şerbănescu Valentin Eugen, Şerbănescu Virginia, prin proiectul de hotărâre supus spre dezbatere Consiliului Local al municipiului Alba Iulia se propune acceptarea donaţiei conform HCL nr. 120/26.03.2024 privind aprobarea documentației de urbanism: P.U.Z. pentru construire locuințe individuale jud. Alba, mun. Alba Iulia, Str. Emil Racoviță, F.N, constând din imobilul situat în Alba Iulia, între străzile  Emil Racoviță și Alexandru Odobescu, înscris în CF nr. 89010 Alba Iulia, cu nr. cad. 89010 (nr. parcelă 1026/24/18), în suprafată de 3468 mp, având categoria de folosință drum, către UAT Alba Iulia.

      Prin cererea de donație înregistrată sub nr. 122325/24.10.2024, însoțită de extrasul de carte funciară pentru informare, numiții Adam George Florin, Adam Paraschiva, Şerbănescu Valentin Eugen, Şerbănescu Virginia, înțeleg să transmită prin donație cu titlu gratuit imobilul situat în Alba Iulia, între străzile  Emil Racoviță și Alexandru Odobescu, înscris în CF nr. 89010 Alba Iulia, cu nr. cad. 89010 (nr. parcelă 1026/24/18), în suprafată de 3468 mp, având categoria de folosință drum, către UAT Alba Iulia.

      Conform art. 291 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, alin.(3) „Acceptarea donațiilor și a legatelor făcute către unitățile administrativ-teritoriale se aprobă prin: a) hotărâre a consiliului județean, respectiv a consiliului General al Municipiului București ori a consiliului local al comunei, al orașului sau al muncipiului, după caz, pentru donațiile și legatele de bunuri imobile”, alin.(6) „Prin derogare de la prevederile legale în vigoare, actele prin care se fac donații statului sau unitățiilor administrativ-teritoriale sunt scutite de plata oricăror impozite sau taxe”. 

      La elaborarea proiectului de hotărâre s-au mai avut în vedere prevederile art. 863 lit.”c” din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 129 alin.(2) lit.”c”, art. 139 alin.(2) şi ale art. 196 alin.(1) lit.”a” din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, modificat și completat, art. 8 alin.(6) din Ordinul nr. 600/2023 al Directorului General al ANCPI. 

      Din extrasul de carte funciară actualizat la zi rezultă că terenul ce face obiectul ofertei de donație nu este grevat de sarcini.

      In urma solicitarii catre Direcția Urbanism, Amenajarea Teritoriului privind informatii despre imobilul in cauza, ni s-a comunicat faptul ca pentru acesta au fost intocmite urmatoarele documentatii:

            1. Plan Urbanistic Zonal modernizare străzi în zona de dezvoltare Alba Iulia (Micești - Bărăbanț), reglementare urbanistică tramă stradală Lot 1, Lot 2, Lot 3, aprobat cu HCL 148/29.05.2020.

             2. Plan Urbanistic Zonal pentru reglementarea zonei în vederea construirii de locuințe individuale, aprobat cu HCL 120/2024.

         3. Documentație Tehnică în vederea Autorizării lucrărilor de construcții pentru cale de comunicație și rețele tehnico utilitare, nr. 616/13.11.2024. Obiectul Autorizației de Construire a vizat doar obiectivul privind amenajarea căilor de comunicație, lucrări estimate în baza Devizului General la suma de 753.714,48 RON (TVA inclus). Obiectivul vizând extinderea rețelelor tehnico edilitare (apa, canalizare, electricitate) nu a fost tratat prin documentația supusă emiterii autorizației, prin urmare nu avem un estimativ de costuri asociat acestor tipuri de lucrări.

    Având în vedere faptul că imobilul care face obiectul cererii de donație în favoarea municipiului Alba Iulia, a fost propus ca obiectiv de utilitate publică, spre expropriere prin PUZ aprobat cu HCL 148/29.05.2020, considerăm că acceptarea donației va scuti Administrația Publică Locală de efectuarea unor cheltuieli suplimentare pentru efectuarea demersurilor necesare realizării efective a etapelor necesare realizării exproprierii pentru cauză de utilitate publică.

      Prin PUZ aprobat cu HCL 120/2024, Anexa 3, Plan de Acțiune (atașat la prezentul raport), dezvoltatorul/inițiatorul și-a ASUMAT Execuția lucrărilor pentru care s-a obținut autorizația de construire la rețele tehnico-edilitare și căi de comunicație (concomitent cu execuția lucrărilor pentru imobilele de locuințe individuale propuse), iar recepția LA TERMINAREA LUCRĂRILOR pentru imobilele propuse prin PUZ urmând a fi efectuată doar împreună cu recepția pentru lucrările executate în baza AC nr. 616/13.11.2024.

      Având în vedere prevederile legale în materia recepționării lucrărilor de construcții, coroborate cu documentațiile de urbanism aprobate și a autorizației de construire deja emise, propunem acceptarea donației imobilului, urmând ca RECEPȚIA LA TERMINAREA LUCRĂRILOR pentru imobilele care au făcut obiectul documentației de urbanism PUZ aprobat cu HCL 120/2024 să se facă ulterior/concomitent cu recepția lucrărilor pentru extinderea de rețele tehnico edilitare și a căilor de comunicație, lucrări ce vor fi executate din fonduri ale persoanelor fizice/ juridice care vor beneficia în mod direct de acces din imobilul supus donației, sau din fonduri publice atunci când acestea vor fi disponibile.

       De asemenea, se va declara imobilul mai sus menționat ca făcând parte din domeniul public al municipiului Alba Iulia.