Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 116 / 19.03.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea transmiterii în administrarea Centrului Cultural Palatul Principilor a unor bunuri aflate în domeniul public al municipiului Alba Iulia

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 2

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Alba

Consiliul Local al municipiului Alba Iulia

Municipiul Alba Iulia

Proiect de hotărâre

Nr. 116 din 19.03.2025

privind aprobarea transmiterii în administrarea Centrului Cultural Palatul Principilor a unor bunuri aflate în domeniul public al municipiului Alba Iulia

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Prevederile art. 861 alin. (3) și art. 867 – 870 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare nr. 32890/2025 al Primarului municipiului Alba Iulia;
  2. Raportul de specialitate nr. 32895/2025 al Serviciului contracte, patrimoniu din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia;
  3. Adresa nr. 32713/19.03.2025 a Direcției tehnice, dezvoltare din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia;
  4. Dispozițiile Hotărârii Consiliului local al municipiului Alba Iulia nr. 12/30.01.2024 privind reorganizarea funcțională a Muzeului Palatul Principilor Transilvaniei;
  5. Avizul favorabil al Comisiei Consiliului local pentru administrarea domeniului public şi privat, agricultură;
  6. Proiectul de hotărâre înregistrat cu numărul 116/19.03.2025 inițiat de Primarul municipiului Alba Iulia;

Luând act de:

  1. Prevederile art. 129 alin. (2) lit. "c", coroborat cu art. 129 alin. (6) lit. ”a”, ale art. 298 – art. 301 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului alba iulia

adoptă prezenta hotărâre:

Art.1. (1) Aprobă transmiterea în administrarea Centrului Cultural Palatul Principilor, instituție publică de cultură de interes local, cu personalitate juridică, ordonator terțiar de credite care funcționează în subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia, a următoarelor bunuri aflate în domeniul public al municipiului Alba Iulia:

      a. imobilul (construcție) Casa Memorială ”Camil Velican”, situat în Alba Iulia, str.Primăverii, nr.7, înscris în CF nr.110746 Alba Iulia, cu nr.cadastral 110746-C1, cu suprafața construită la sol de 372 mp și suprafața desfășurată de 657 mp, având cod de clasificare 1.6.8 și valoarea de inventar de 5.637.878,19 lei;

      b. imobilul(teren aferent Casei Memoriale Camil Velican), situat în Alba Iulia, str.Primăverii, nr.7, înscris în CF nr.110746 Alba Iulia, cu nr.cadastral 110746, în suprafață de 791 mp, cu categoria de folosință curți-construcții, având cod de clasificare 9 și valoarea de inventar de 315.800,69 lei.

              (2) Aprobă transferul cu titlu gratuit al mijloacelor fixe și al obiectelor de inventar care asigură funcționarea imobilelor date în administrare, descrise la alin.(1), către Centrul Cultural Palatul Principilor.      

Art.2. Transmiterea în administrare se face pentru toată durata de existență a Centrului Cultural Palatul Principilor, în scopul realizării obiectului său de activitate stabilit prin dispozițiile Hotărârii nr.12/30.01.2024 privind reorganizarea funcțională a Muzeului Palatul Principilor Transilvaniei.

Art.3. Bunurile imobile descrise la art. 1 alin. (1) se vor transmite către Centrul Cultural Palatul Principilor prin proces-verbal de predare-primire în termen de 30 de zile de la data semnării contractului de administrare.

Art.4. Aprobă contractul-cadru de administrare, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre

Art.5. Serviciul contracte, patrimoniu, Direcția tehnică, dezvoltare și Direcția cheltuieli din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, vor aduce la îndeplinire sarcinile din prezenta hotărâre.

Art.6. Hotărârea poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004 – Legea contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art.7. Hotărârea se comunică la:

            - Primarul municipiului Alba Iulia

            - Instituţia Prefectului – Judeţul Alba

            - Serviciul contracte, patrimoniu

            - Serviciul Informatică, Digitalizare și Sistem Informatic Geografic

            - Direcția tehnică, dezvoltare           

            - Serviciul comunitar pentru cadastru și agricultură

            - Direcția Cheltuieli

            - Centrul Cultural Palatul Principilor

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL MUNICIPIULUI ALBA IULIA

Gabriel-Codru PLEȘA

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI ALBA IULIA

Marcel-Valerian JELER

Rezultate voturi