al Proiectului de Hotărâre privind modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare (ROF) și Organigrama Centrului Cultural Palatul Principilor
I. Expunere de motive
Proiectul de act administrativ inițiat vizează modificarea Regulamentului de Organizare și Funcționare (ROF) și Organigrama Centrului Cultural Palatul Principilor aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, întocmit pe baza dezvoltării instituției cu noi structuri organizatorice.
II. Descrierea situației actuale
Având în vedere Regulamentul de Organizare și Funcționare (ROF) al Centrului Cultural Palatul Principilor aflat în subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, aprobată prin HCL nr. 12/2024, se consideră oportună actualizarea cu noi structuri identificate ca necesitate pentru funcționarea optimă (Editura Palatul Principilor) și dezvoltarea activității muzeale (Casa Memorială Camil Velican). Aceste noi structuri vor asigura posibilitatea Centrului Cultural Palatul Principilor de a edita și publica studii, cărți, reviste de specialitate ș.a., dar și de a dezvolta activitatea muzeală prin casa memorială a primului primar român al orașului Alba Iulia - Camil Velican. Prin aceste noi structuri instituția va aplica pentru atragerea de resurse din domeniul îmbunătățirii sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale (OG 51/1998 cu modificările și completările ulterioare).
III. Baza legală
Prevederile art. 129 alin. (2) lit. "a" coroborat cu alin. (3) lit "c" din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Hotărârea Consiliului Local Alba Iulia nr. 12/2024 privind reorganizarea funcțională a Muzeului Palatul Principilor Transilvaniei;
Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia nr. 117/2025 a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia privind aprobarea transmiterii în administrarea Centrului Cultural Palatul Principilor a unor bunuri aflate în domeniul public al municipiului Alba Iulia;
Având în vedere cele expuse, în temeiul art. 136 alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, potrivit căruia proiectele de hotărâri pot fi inițiate de primar, de consilierii locali sau de cetățeni, iar elaborarea acestora se face de cei care le propun, cu sprijinul secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și al compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, în condițiile legii, inițiez proiectul de hotărâre.
Pentru a putea depune un proiect cu finanțare nerambursabilă din fonduri naționale (AFCN) pentru dezvoltarea unui concept și expoziții în Casa Memorială Camil Velican și pentru a putea participa la sesiuni de finanțare a culturii scrise, propun analizarea proiectului de hotărâre întocmit, în vederea supunerii lui spre dezbatere și aprobare, în ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia în baza art. 133 alin. (2) coroborat cu art. 134 alin. (4).
La redactarea prezentului Referat de aprobare au fost avute în vedere prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare şi ale Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare.