România

România

Județul Prahova

Comuna Brazi

Comuna Brazi

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEȚUL PRAHOVA

COMUNA BRAZI

CONSILIUL LOCAL

Nr. 15.857 din 29.05.2025

 

 

REFERAT DE APROBARE

a Proiectului de hotărâre privind aprobarea Planului de dezvoltare al serviciilor sociale 

al furnizorului Primăria Comunei Brazi – Serviciul Public de Asistență Socială (Compartiment)

 

În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, elaborarea Planului de dezvoltare a serviciilor sociale cu respectarea principiilor calităţii în domeniul serviciilor sociale, prevăzute la art. 3 alin. (2) din aceeaşi lege, şi în concordanţă cu politica naţională şi sectorială în domeniul asistenţei sociale este una dintre condiţiile care stau la baza acreditării ca furnizor de servicii sociale.

Evaluarea şi monitorizarea calităţii în domeniul serviciilor sociale se realizează în baza unor standarde, criterii şi indicatori.

La elaborarea standardelor, criteriilor şi indicatorilor menționați anterior se au în vedere principiile calităţii în domeniul serviciilor sociale, axate, cu precădere, pe aspecte referitoare la:

            a) acordarea serviciilor sociale: asigurarea, fără niciun fel de discriminare, a unor servicii sociale eficace, accesibile, comprehensive, sustenabile, centrate pe nevoile individuale ale beneficiarului;

            b) relaţia dintre furnizori şi beneficiarii acestora: utilizarea de mijloace de informare şi comunicare corecte, transparente şi accesibile, asigurarea confidenţialităţii şi securităţii datelor şi informaţiilor personale, utilizarea mecanismelor de prevenţie şi combatere a riscului de abuz fizic, psihologic sau financiar asupra beneficiarului;

            c) participarea beneficiarilor: implicarea activă a beneficiarilor şi a familiilor acestora în planificarea, acordarea şi evaluarea serviciilor sociale;

             d) relaţia dintre furnizori şi autorităţile administraţiei publice, partenerii sociali şi alţi reprezentanţi ai societăţii civile de la nivelul comunităţii: coordonarea eficientă dintre sectorul public şi privat, încurajarea parteneriatelor pentru asigurarea sustenabilităţii şi continuităţii serviciilor sociale, promovarea dezvoltării serviciilor sociale de proximitate/comunitare şi a integrării acestora cu serviciile de sănătate, educaţie şi alte servicii de interes general;

            e) dezvoltarea resurselor umane implicate în acordarea serviciilor sociale şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă: recrutarea de personal calificat şi asigurarea formării continue a acestuia, implicarea voluntarilor, asigurarea condiţiilor de lucru adecvate şi a echipamentelor specifice activităţilor derulate, asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă.

Fiecare obiectiv/serviciu social prevăzut în planul de dezvoltare a serviciilor sociale are propriul plan de dezvoltare, în corelare cu scopul şi funcţiile serviciului social, prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.

Etapele planului de dezvoltare a serviciilor sociale,   potrivit prevederilor Ordinului ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 1040/6296/2024 pentru aprobarea modelului-cadru al planului de dezvoltare a serviciilor sociale, sunt următoarele:

1. Documentarea; 

2. Stabilirea principalelor elemente ale serviciului sau, după caz, ale serviciilor sociale pe care furnizorul de servicii sociale intenţionează să le înfiinţeze; 

3. Elaborarea procedurilor de lucru, prevăzute în standardele minime de calitate aplicabile; 

4. Includerea în procedurile de lucru a indicatorilor de performanţă, în cazul în care aceştia depăşesc cerinţele prevăzute în standardele minime de calitate; 

5. Estimarea costurilor necesare pentru implementarea proceselor şi atingerea rezultatelor, cu respectarea standardelor minime de calitate; 

6. Identificarea şi alocarea resurselor necesare pentru a pregăti punerea în funcţiune a serviciului social; 

7. Solicitarea şi obţinerea autorizaţiilor administrative prealabile desfăşurării activităţii,prevăzute de legislaţia în vigoare;   

8. Acordarea serviciilor conform procedurilor aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale;  

9. Punerea în funcţiune a mecanismelor de evaluare internă pentru asigurarea permanentă a menţinerii cel puţin a standardelor minime de calitate în vederea acordării licenţei de funcţionare şi, după caz, a indicatorilor de performanţă stabiliţi de furnizorul de servicii sociale; 

10. Îmbunătăţirea permanentă a procedurilor de lucru; 

11. Actualizarea planului propriu de dezvoltare a serviciului social în funcţie de feedbackul colectat prin mijloacele de evaluare centrate pe nevoile persoanei beneficiare.

Având în vedere cele menționate anterior, propun consiliului local adoptarea Proiectului de hotărâre privind aprobarea Planului de dezvoltare al serviciilor sociale al furnizorului Primăria Comunei Brazi – Serviciul Public de Asistență Socială (Compartiment), pe care îl consider legal și oportun.

 

 

 

 

PRIMAR,

           Leonaș  RADU