ROMÂNIA
JUDEȚUL PRAHOVA
COMUNA BRAZI
SECRETAR GENERAL
Nr. 16.953 din 19.06.2025
RAPORT DE SPECIALITATE
la Proiectul de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință
pentru perioada iulie - august 2025
Prin proiectul de hotărâre inițiat se propune alegerea președintelui de ședință, care va conduce ședințele Consiliului Local al comunei Brazi pe perioada iulie - august 2025.
În conformitate cu prevederile art. 123 alin.(1) din Ordonanța de urgență nr.57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, după declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.
De asemenea, Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al comunei Brazi, județul Prahova, prevede la art. 9 alin.(1) că după declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, prin hotărâre adoptată cu majoritate simpla, un președinte de ședință, pe o perioada de cel mult două luni, care va conduce ședințele consiliului și va semna hotărârile adoptate de acesta.
Conform prevederilor art.10 din Regulamentul de organizare și funcționare al C.L. Brazi, Preşedintele de şedinţă exercită următoarele atribuţii principale:
a) conduce şedinţele consiliului local;
b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor împotrivă şi a abţinerilor numărate şi evidenţiate de secretarul general în procesul-verbal al şedinţei;
c) semnează procesul-verbal al şedinţei;
d) asigură menţinerea ordinii, în condiţiile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local;
e) supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competenţa de soluţionare a consiliului local;
f) aplică, dacă este cazul, sancţiunile prevăzute la art. 80 alin. (1) sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sancţiuni, după caz;
g) semnează procesul-verbal de numerotare şi sigilare a documentelor care au fost dezbătute în şedinţă;
h) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local sau alte însărcinări date de către consiliul local.
La art. 123 alin.(3) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, se prevede că în cazul în care preşedintele de şedinţă lipseşte, la propunerea consilierilor locali, din rândul acestora este ales un alt preşedinte de şedinţă, prin hotărâre adoptată cu majoritate simplă, care conduce şedinţa respectivă. Acesta exercită pentru această şedinţă atribuţiile prevăzute de lege pentru preşedintele de şedinţă.
Deoarece mandatul de președinte de ședință al domnului Stan Georgel expiră începând cu luna iulie 2025, se impune alegerea unui alt președinte de ședință pentru perioada iulie – august 2025.
Având în vedere prevederile legale invocate anterior, propun consiliului local adoptarea Proiectului de hotărâre privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada iulie - august 2025, inițiat de domnul primar, întrucât îndeplinește condițiile prevăzute de legislația în vigoare.
Secretar general al comunei Brazi,
Georgeta ENESCU