ROMANIA ANEXA NR.1
JUDETUL PRAHOVA la H.C.L. Brazi nr. _____/2022
COMUNA BRAZI
CONSILIUL LOCAL
CAIET DE SARCINI
aferent procedurii de închiriere, prin licitaţie publică deschisă, a unui spațiu
cu destinația de cabinet medical stomatologic, proprietate privată a comunei Brazi, situat în comuna Brazi, sat Negoiești str. Rarăului nr.5, județul Prahova
Art. 1 OBIECTUL ÎNCHIRIERII
1.1. Închirierea unui spațiu cu destinația de cabinet medical proprietate privată a comunei Brazi, situat în sat Negoieşti, strada Rarăului, nr 5
1.2. Închirierea unui spațiu cu destinația de cabinet medical având o suprafaţă totală de 55,43 mp – conform schiței spațiului 1, ce va constitui anexa 1 la contractul de închiriere.
1.3. Spațiul va fi folosit, conform destinației, în baza contractului de închiriere.
1.4. Spațiul nu va putea fi subînchiriat.
Art. 2. CONDIȚII GENERALE ALE LICITAȚIEI
2.1. OBLIGAŢIILE PRIVIND PROTECŢIA MEDIULUI
(1) Locatarul are obligaţia de a obţine avizele de mediu şi de a respecta legislaţia în vigoare privind protecţia mediului pe toată durata contractului de închiriere.
(2) Locatarul este obligat, pe toată durata închirierii, să nu utilizeze spaţiul pentru depozitarea deşeurilor din categoria celor periculoase, toxice, explozive, menajere, provenite din construcţii, din toaletarea pomilor sau curăţarea şi întreţinerea spaţiilor verzi ori provenite din diverse procese tehnologice care fac obiectul unor tratamente speciale autorizate de direcţiile sanitarveterinare sau de autorităţile de mediu, precum şi a deşeurilor de orice natură.
(3) Nerespectarea clauzei de la alin. (2) duce la încălcarea obiectului contractului şi ca urmare contractul va înceta, fără nici o altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanței de judecată, în baza unei notificări transmise de către locator, în acest sens. Încetarea contractului va produce efecte de la data stabilită în notificare, urmând ca pe cheltuiala locatarului să se aducă imobilul închiriat la starea iniţială în care a fost predat. În această situaţie locatarul va avea la dispoziţie pentru aducerea în starea de la momentul predării bunului închiriat, un termen de cel mult 15 zile.
2.2. CONDIȚII DE EXPLOATARE A IMOBILULUI-CLĂDIRE
(1) Imobilul ce urmează a fi închiriat va fi utilizat de către locatar pe toată durata contractului, în condiţiile prevăzute în contract, urmând ca la încetarea contractului să fie restituit, în deplină proprietate, liber de sarcini, administratorului bunului.
(2) Pe toată perioada contractului de locaţiune este interzisă modificarea destinaţiei pentru care sa încheiat contractul.
(3) Orice investiţie sau amenajare care este necesară spaţiului închiriat se va realiza numai în baza şi după obţinerea acordului scris al locatorului şi exclusiv pe cheltuiala locatarului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 3. DURATA ÎNCHIRIERII
Contractul de închiriere va fi încheiat pe o perioadă de 10 ani, cu posibilitate de prelungire prin acordul părților.
Art. 4. ELEMENTE DE PREŢ
4.1. Preţul de pornire al licitaţiei pentru închirierea spațiului cu destinația de cabinet medical, a fost stabilit prin Hotărârea Consiliului Local nr. din , și este de lei/mp / lună.
4.2. Ofertanţii la licitaţie vor achita:
- taxa de participare la licitaţie în cuantum de ...... Lei;
- garanţia de participare la licitaţie se stabilește, potrivit art. 334 alin. 5, la nivelul contravalorii a 2 (două) chirii, (se calculează în funcție de suprafața spațiului pentru care se ofertează)
4.3. Garanţia pentru participare poate fi constituită prin:
- ordin de plată în contul organizatorului licitaţiei, respectiv contul nr. RO24TREZ5395006XXX000061 deschis la Trezoreria Boldeşti Scăeni, titular de cont Comuna Brazi, cod fiscal 2845290.
4.4. Pentru ofertantul care adjudecă licitaţia, garanţia de participare se va restitui doar după depunerea garanției pentru neplata chiriei, în echivalentul chiriei licitate pe un trimestru. Încheierea contractului de închiriere este condiționată de constituirea garanției de neplata chiriei.
4.5. Taxa de participare se constituie prin:
- ordin de plată în contul organizatorului licitaţiei, respectiv contul nr. deschis la Trezoreria Boldeşti Scăeni, titular de cont Comuna Brazi, cod fiscal 2845290.
- numerar la casieria organizatorului
* Această taxă reprezintă un venit al organizatorului şi nu se mai restituie ofertanţilor sau potenţialilor ofertanţi (care au achitat taxa, dar nu au depus documentele de calificare, au participat sau nu prin împuternicit la licitație, au câştigat sau nu licitaţia).
4.6. Pentru participanţii care nu câştigă licitaţia, garanţia se va restitui, la cerere.
4.7. Cererea de restituire a garanţiei va cuprinde în mod expres contul şi banca la care urmează a fi virată suma respectivă.
4.8. Garanţia de participare nu este purtătoare de dobânzi sau indexări.
Art. 5 ORGANIZAREA ŞI DEFĂŞURAREA LICITATIEI
5.1.Licitaţia publică se va iniţia prin publicarea unui anunţ de către autoritatea contractantă în Monitorul Oficial al României, Partea a VIa, întrun cotidian de circulaţie naţională şi întrunul de circulaţie locală, pe pagina sa de internet ori prin alte medii ori canale publice de comunicaţie electronice.
5.2.Anunţul de licitaţie va cuprinde cel puţin următoarele elemente:
1) informaţii generale privind autoritatea contractantă, precum:
- denumirea;
- codul de identificare fiscală;
- adresa;
- datele de contact;
- persoana de contact;
2) informaţii generale privind obiectul procedurii de licitaţie publică, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie închiriat;
3) informaţii privind documentaţia de atribuire:
- modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia documentaţiei de atribuire;
- data limită pentru solicitarea clarificărilor;
4) informaţii privind ofertele:
- data limită de depunere a ofertelor;
- adresa la care trebuie depuse ofertele;
- numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă;
5) data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor;
6) instanţa competentă în soluţionarea eventualelor litigii şi termenele pentru sesizarea instanţei;
7) data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate în vederea publicării;
5.3.Anunţul de licitaţie se va trimite spre publicare cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor, incluzând în termen şi ziua în care el începe să curgă şi ziua când se împlineşte.
5.4.(1) La licitaţie se poate înscrie orice cabinet medical individual, persoană fizică autorizată, persoană juridică care desfășoară ca obiect unic de activitate furnizare de servicii medicale cu sau fară activități conexe care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:
-a plătit toate taxele privind participarea la licitaţie, inclusiv garanţia de participare;
-a depus oferta sau cererea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele solicitate în documentaţia de atribuire, în termenele prevăzute în documentaţia de atribuire;
-are îndeplinite la zi toate obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor şi a contribuţiilor către bugetul consolidat al statului şi către bugetul local;
-nu este în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare.
(2) Nu are dreptul să participe la licitaţie persoana care a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţilor administrativteritoriale, dar nu a încheiat contractul, din culpă proprie. Restricţia operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câştigătoare la licitaţie.
5.5.(1) Licitaţia se va desfăşura în data de __________________, la sediul Primăriei Comunei Brazi, comuna Brazi, sat Brazii de Jos, strada Teilor, nr. 45
(2)În ziua stabilită pentru licitaţie, respectiv data de ____________ ora ____, comisia de evaluare numită prin Dispoziţia Primarului, se va întruni având asupra ei documentaţia de atribuire.
(3)Nu este valabilă oferta cuprinzând un preţ mai mic decât cel aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. din. După încheierea licitaţiei, ofertanţii şi comisia de licitaţie vor semna procesulverbal privind desfăşurarea licitaţiei, în care se vor consemna rezultatele ambelor etape ale licitaţiei.
5.6.Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire, cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertelor.
5.7.Autoritatea contractantă va răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, la orice clarificare solicitată, întro perioadă care nu trebuie să depăşească 5 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.
Art. 6. REGULI PRIVIND OFERTELE
6.1.Ofertele se depun la sediul autorităţii contractante Comunei Brazi, sat Brazii de Jos, strada Teilor, nr. 45 în două plicuri sigilate:
* unul exterior care va conţine documentele prevăzute în Documentația de atribuire
** unul interior care va conţine oferta propriu - zisă semnată de ofertant şi documentele prevăzute în
Instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor.
6.2. (1) Pe plicul exterior se va indica obiectul licitaţiei pentru care este depusă oferta:
”LICITAŢIA PUBLICĂ DESCHISĂ PENTRU ÎNCHIRIEREA SPAȚIULUI CU DESTINAȚIA DE CABINET MEDICAL” A NU SE DESCHIDE PÂNĂ LA DATA DE __________ORA ______”
(2)Plicul exterior va trebui să conţină:
a)o fişă cu informaţii privind ofertantul şi o declaraţie de participare, semnată de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări;
b)acte doveditoare privind calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform solicitărilor autorității
contractante;
6.3.Pe plicul interior, care conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia, după caz.
6.4.Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la datalimită pentru depunere, stabilite în anunţul procedurii.
6.5.Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.
6.6.Ofertele depuse la o altă adresă a autorităţii contractante decât cea stabilită sau după expirarea dateilimită pentru depunere vor fi returnate ofertanţilor fără a fi deschise.
6.7.Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant.
6.8.Fiecare participant poate să depună o singură ofertă.
6.9.Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire. Ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi a datelor prevăzute în documentaţia de atribuire sunt descalificate.
6.10.Ofertele se redactează în limba română.
6.11.Perioada de valabilitate a ofertei: până la semnarea contractului de închiriere a spaţiului.
6.12.Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită.
6.13.Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidenţial pană la data stabilită pentru deschiderea acestora, urmând a se lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această dată.
6.14.Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului verbal prevăzut la alin. (16) de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.
6.15.Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.
Art. 7. PROTECTIA DATELOR
Fără a aduce atingere celorlalte prevederi ale prezentei închirieri, autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura protejarea acelor informaţii care îi sunt comunicate de persoanele fizice sau juridice cu titlu confidenţial, în măsura în care, în mod obiectiv, dezvăluirea informaţiilor în cauză ar prejudicia interesele legitime ale respectivelor persoane, inclusiv în ceea ce priveşte secretul comercial şi proprietatea intelectuală.
Art. 8. COMISIA DE EVALUARE
8.1.La nivelul autorității contactante se organizează o comisie de evaluare numită prin Dispoziţie a Primarului, care adoptă decizii în mod autonom şi numai pe baza criteriilor de selecţie prevăzute în instrucţiunile privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei.
8.2.Comisia de evaluare este compusă dintrun număr de 5 membri. Fiecare membru al comisiei de evaluare are desemnat un supleant.
8.3.Preşedintele comisiei de evaluare şi secretarul acesteia sunt numiți dintre reprezentanţii autorității contractante în comisie.
8.4.Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare beneficiază de câte un vot. Persoanele invitate beneficiază de un vot consultativ.
8.5.Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor.
8.6.Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese potrivit art. 321 din O.U.G. nr.57/2019.
8.7.Membrii comisiei de evaluare, supleanţii şi invitaţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate pe propria răspundere, după termenullimită de depunere a ofertelor, care se va păstra alături de dosarul închirierii.
8.8.În caz de incompatibilitate, preşedintele comisiei de evaluare sesizează de îndată autoritatea contractantă despre existenţa stării de incompatibilitate şi va propune înlocuirea persoanei incompatibile, dintre membrii supleanţi.
8.9.Supleanţii participă la şedinţele comisiei de evaluare numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore.
8.10.Atribuțiile comisiei de evaluare sunt:
a)analizarea şi selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b)întocmirea listei cuprinzând ofertele admise şi comunicarea acesteia;
c)analizarea şi evaluarea ofertelor;
d)întocmirea raportului de evaluare;
e)întocmirea proceselor-verbale;
f)desemnarea ofertei câștigătoare;
8.11.Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezența tuturor membrilor.
8.12.Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentației de atribuire și în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
8.13.Membrii comisiei de evaluare au obligația de a păstra confidențialitatea datelor, informațiilor și documentelor cuprinse în ofertele analizate
Art. 9. CONDITII DE PARTICIPARE LA LICITAŢIE
9.1. Pentru a participa la licitaţie, ofertantul trebuie să depună oferta la sediul (registratura) Primăriei, până la data limită stabilită în anunț, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior.
9.2. PE PLICUL EXTERIOR se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta
”LICITAŢIA PUBLICĂ DESCHISĂ PENTRU ÎNCHIRIEREA SPAȚIULUI CU DESTINAȚIA DE CABINET MEDICAL A NU SE DESCHIDE PÂNĂ LA DATA DE ______________ ORA _______”
- PLICUL EXTERIOR va trebui să conțină următoarele documente:
A Pentru persoana juridică
1. documente de certificare a identităţii si calităţii ofertantului :
• Fișa ofertantului;
• Declarația de participare la licitaţie;
• Certificatul de înmatriculare, emis de Oficiul Registrului Comerţului - din care să rezulte obiectul de activitate furnizarea de servicii medicale cu sau fară activități conexe acestora ;
• certificat constatator, emis de Oficiul Registrului Comerţului, eliberat cu cel mult 30 zile înainte de data deschiderii ofertelor, original sau copie, din care să rezulte următoarele:
• ofertantul nu este în faliment;
• ofertantul nu are activitatea suspendată voluntar sau ca urmare a retragerii dreptului de a desfăşura activităţi economice;
• sediul social;
• administratorul ofertantului
• copie după statutul şi actul constitutiv al persoanei juridice, cu actele adiţionale
semnificative;
• declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice că nu se află în dizolvare, insolvenţă, faliment sau lichidare - original, însoţită de copie a dovezii privind calitatea sa de reprezentant legal al persoanei juridice şi a actului său de identitate
• împuternicire, în original, acordată persoanei care reprezintă ofertantul în cadrul procedurii de licitaţie publică, însoţită de copie a actului său de identitate;
• certificat de atestare fiscală, eliberat de ANAF, care să ateste că persoana juridică nu are datorii faţă de bugetul de stat, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie conform cu originalul;
• cazier fiscal - eliberat de ANAF, care să ateste că persoana nu are înscrise infracţiuni de evaziune fiscală, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie conform cu originalul;
• certificat/adeverinţă privind plata taxelor şi impozitelor locale care le datorează unităţii- administrativ teritoriale unde îşi are sediul, care să ateste că persoana juridică nu are datorii, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie conform cu originalul;
• declaraţie pe propria răspundere a administratorului firmei, din care să rezulte că în ultimii 5 ani nu a fost condamnat, printro hotărâre rămasă definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru corupţie, pentru fraudă şi/sau pentru spălare de bani;
• declaraţie pe propria răspundere a administratorului firmei privind respectarea reglementărilor referitoare la protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă, normele de apărare împotriva incendiilor.
Notă: Toate documentele se vor semna pentru conformitate, olograf, de către ofertant.
2.documente de certificare a plăților necesare pentru participarea la licitație :
• dovada achitării taxei de participare la licitaţie, în cuantum de ..... lei, (sumă care nu se restituie);
• dovada depunerii garanției de participare la licitaţie, în cuantum de ...... lei, echivalentul a două chirii lunare , calculată astfel (suprafața Obiectivului pentru care se ofertează x lei/mp)
B. Pentru cabinet medical individual/persoana fizică autorizată
1.documente de certificare a identităţii şi calităţii ofertantului :
• Fișa ofertantului;
• Declarația de participare la licitaţie;
• act de identitate - copie;
• copie după certificatul de înregistare, autorizaţia de funcţionare eliberată de autoritatea
competentă sau de pe actul legal de constituire, după caz, din care rezultă că are obiect unic de activitate furnizarea de servicii medicale, cu sau fără activităţi conexe acestora;
• copie a certificatului de membru eliberat de Colegiul Medicilor
• certificat de înregistrare în Registrul Unic al Cabinetelor Medicale emis de Direcția de Sănătate Publică;
• împuternicire notarială în original/copie legalizată, acordată persoanei care reprezintă ofertantul în cadrul procedurii de licitaţie publică, însoţită de copie a actului său de identitate;
• declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că nu se află în dizolvare, insolvenţă, faliment sau lichidare – original;
• certificat de atestare fiscală, eliberat de ANAF, care să ateste că nu are datorii faţă de bugetul general consolidat, valabil la data deschiderii ofertelor - original sau copie;
• certificat/adeverinţă privind plata taxelor şi impozitelor locale care le datorează unităţii administrativ teritoriale unde îşi are domiciliul care să ateste că nu are datorii, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie.
• declaraţie pe propria răspundere privind respectarea reglementărilor referitoare la protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă, normele de apărare împotriva incendiilor.
Notă: Toate documentele se vor semna pentru conformitate, olograf, de către ofertant.
2.documente de certificare a plăților necesare pentru participarea la licitație :
•dovada achitării taxei de participare la licitaţie, în cuantum de ..... lei, (sumă care nu se restituie);
•dovada depunerii garanției de participare la licitaţie, în cuantum de ...... lei, echivalentul a două chirii lunare , calculată astfel (suprafața Obiectivului pentru care se ofertează x lei/mp)
b) PE PLICUL INTERIOR, care va conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului precum și sediul acestuia, după caz.
Nu sunt admise completări ulterioare ale documentaţiei de calificare.
9.3. (1) Garanţia de participare la licitaţie este obligatorie şi se stabileşte la nivelul contravalorii a două chirii, calculată astfel (suprafața Obiectivului pentru care se ofertează x lei/mp)
(2) Ofertantul va pierde garanţia de participare dacă îşi retrage oferta înainte de începerea licitaţiei, în oricare dintre etapele acesteia.
(3) Locatorul este obligat să restituie, la cerere, ofertanţilor garanţia de participare în termen de 5 zile lucrătoare de la desemnarea ofertantului câştigător.
(4) Ofertantul declarat câştigător va pierde garanţia de participare dacă nu se prezintă să încheie contractul în termenul prevăzut în prezentul Caiet de sarcini.
Art.10. MODUL DE DESFĂŞURARE A PROCEDURII DE ATRIBUIRE
10.1. Locatarul are obligaţia de a exploata în mod direct bunul imobil, care face obiectul închirierii, fără a putea subînchiria sau cesiona unei alte persoane, în tot sau în parte, bunul închiriat.
10.2. Locatarul nu poate veni cu acest bun imobil în contracte de asociere.
10.3. 10.3. Criteriile de atribuire ale contractului de închiriere sunt:
a) cel mai mare nivel al chiriei (preţul cel mai mare/lună);
b) capacitatea economico-financiară a ofertanţilor;
c) protecţia mediului înconjurător;
d) condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat.
10.4. Ponderea fiecărui criteriu se stabileşte în documentaţia de atribuire şi trebuie să fie proporţională cu importanţa acestuia apreciată din punctul de vedere al asigurării unei utilizări/exploatări raţionale şi eficiente economic a bunului închiriat. Ponderea fiecăruia dintre criteriile prevăzute la alin.(1) este de până la 40%, iar suma acestora nu trebuie să depăşească 100% şi se stabileşte astfel:
a) pentru preţul cel mai mare/lună (ofertă financiară) - 40 puncte;
b) pentru capacitatea economico-financiară a ofertanţilor (document emis de unităţi bancare/declaraţii bancare/adeverințe/alte documente din care să reiasă disponibilitățile bănești ale ofertantului) - 30 puncte;
c) pentru protecţia mediului înconjurător (Declaraţie privind respectarea reglementărilor referitoare la protecția mediului, securitatea şi sănătatea în muncă, normele de apărare împotriva incendiilor - 20 puncte;
d) pentru condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat (declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că ofertantul nu este în stare de dizolvare/lichidare/insolvenţă/faliment; activitatea sa nu este condusă de un administrator judiciar și nici nu este suspendată; nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevăzute anterior; a îndeplinit obligaţiile de plată impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România - 10 puncte.
10.5. (1) Este declarant câștigător ofertantul care a oferit chiria cea mai mare.
(2) În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.b (capacitatea economico-financiară a ofertanţilor). În cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.c).
10.6. Algoritmul de calcul pentru criteriile menţionate mai sus este următorul:
- Pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin. 10.4 lit.a, punctajul Pn se acordă astfel:
a) Pentru cel mai mare nivel al chiriei oferat se oferă Punctajul maxim alocat de 40 de puncte.
b) Pentru celelate chirii ofertate, punctajul Pn se calculează proportional, astfel: Pn=(nivel n/nivel maxim ofertat)x40 pct;
- Pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.b:
a) Pentru cel mai mare nivel al disponibilităţilor băneşti se acordă punctajul maxim alocat de 30 puncte.
b) Pentru celelalte punctajul D(n) se calculează proporţional, astfel: D(n) ( Nivel n/ Nivel maxim disponibilități banesti prezentate) x 30 pct;
- Pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.c)
Punctajul se acordă astfel:
• dacă ofertantul prezintă dovada privind protecţia mediului (Anexa nr. 4) se acordă 20 puncte.
• dacă ofertantul nu prezintă dovada privind protecţia mediului (Anexa nr. 4) se acordă 0 puncte.
- Pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.d)
Punctajul se acordă astfel:
• dacă ofertantul prezintă documentul aferent acestui criteriu (Anexa nr. 3) se acordă 10 puncte.
• dacă nu prezintă documentul aferent acestui criteriu (Anexa nr. 3) se acordă 0 puncte.
10.7. (1) Este declarat câștigător ofertantul care a oferit chiria cea mai mare.
(2) În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.b (capacitatea economico-financiară a ofertanţilor). În cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.c). În cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire prevăzut la alin.10.4, lit.d).
10. 8. Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare.
10.9. Anunţul de atribuire trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente:
a) informaţii generale privind autoritatea contractantă, precum: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, datele de contact, persoana de contact;
b) data publicării anunţului de licitaţie în Monitorul Oficial al României, Partea a VI a;
c) criteriile utilizate pentru determinarea ofertei câştigătoare;
d) numărul ofertelor primite şi al celor declarate valabile;
e) denumirea/numele şi sediul/adresa ofertantului a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare;
f) durata contractului;
g) nivelul chiriei;
h) instanța competentă în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței;
i) data informării ofertanţilor despre decizia de stabilire a ofertei câştigătoare;
j) data transmiterii anunţului de atribuire către instituţiile abilitate, în vederea publicării.
10.10. Autoritatea contractantă are obligaţia de a informa ofertanţii despre deciziile referitoare la atribuirea contractului în scris, cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora.
10.11. Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de închiriere în situaţia în care se constată abateri grave de la prevederile legale care afectează procedura de licitaţie sau fac imposibilă încheierea contractului.
(1) În sensul prevederilor alin.1, procedura de licitaţie se consideră afectată în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
a) în cadrul documentaţiei de atribuire şi/sau în modul de aplicare a procedurii de licitaţie se constată erori sau omisiuni care au ca efect încălcarea principiilor prevăzute la art. 311 din O.U.G. nr.57/2019;
b) autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective, fără ca acestea să conducă, la rândul lor, la încălcarea principiilor prevăzute la art. 311 din O.U.G. nr.57/2019.
(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica, în scris, tuturor participanţilor la procedura de licitaţie, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi leau creat prin depunerea ofertelor, cât şi motivul concret care a determinat decizia de anulare.
10.12. (1) Contractul de închiriere cuprinde clauze de natură să asigure folosinţa bunului închiriat, potrivit specificului acestuia.
(2) Contractul se încheie în formă scrisă, sub sancţiunea nulităţii.
(3) Neîncheierea contractului într-un termen de 20 de zile calendaristice de la data împlinirii termenului prevăzut la alin. 10.10, poate atrage plata daunelorinterese de către partea în culpă.
(4) Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul poate atrage după sine plata daunelorinterese.
(5) În cazul în care ofertantul declarat câştigător refuză încheierea contractului, procedura de licitaţie se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedura, în condiţiile legii.
(6) Dauneleinterese se stabilesc de către tribunalul în a cărui rază teritorială se află sediul autorităţii contractante, la cererea părţii interesate, dacă părţile nu stabilesc altfel.
(7) În cazul în care autoritatea contractantă nu poate încheia contractul cu ofertantul declarat câştigător din cauza faptului că, ofertantul în cauză se află întro situaţie de forţă majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul, aceasta are dreptul să declare câştigătoare oferta clasată pe locul doi, în condiţiile în care aceasta este admisibilă.
(8) În cazul în care, în situaţia prevăzută la alin.(7), nu există o ofertă clasată pe locul doi admisibilă, se aplică prevederile alin.(5)
Art. 11. REGULI PRIVIND CONFLICTUL DE INTERESE
11.1. Pe parcursul aplicării procedurii de licitaţie organizatorul are obligaţia de a lua toate măsurile pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese şi/sau manifestarea concurenţei neloaiale. Nerespectarea prevederilor se sancţionează potrivit dispoziţiilor în vigoare.
11.2. Persoanele care sunt implicate direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi ofertant sub sancţiunea excluderii din procedura de licitaţie.
11.3. Nu au dreptul de a fi implicate în procesul de verificare a ofertelor, următoarele persoane:
a) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IIlea inclusiv cu ofertantul;
b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IIlea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, persoane juridice, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi;
c) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi;
d) membri în cadrul consiliului de administraţie/organului de conducere sau de supervizare al ofertantului şi/sau acţionari ori asociaţi semnificativi persoane care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IIlea, inclusive, ori care se află în relaţii comerciale cu persoane cu funcţii de decizie în cadrul entităţii contractante.
11.4. Persoanele care sunt implicate direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor trebuie să păstreze confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra altor informaţii prezentate de către ofertanţi a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de aşi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrărilor comisiei de evaluare.
Art. 12 - INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE UTILIZARE A CĂILOR DE ATAC
12.1. Soluţionarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractului de închiriere în cazul în care nu se poate ajunge la o înţelegere amiabilă precum şi a celor privind acordarea de despăgubiri se realizează potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
12.2. Acţiunea în justiţie se introduce la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărui jurisdicţie se află sediul locatorului.
Art. 13 - DISPOZIȚII FINALE
13.1. Prin înscrierea la licitaţie, toate condiţiile impuse prin Caietul de sarcini se consideră însuşite de ofertant.
13.2. Drepturile şi obligaţiile părţilor, executarea şi încetarea contractului răspunderea contractuală şi rezolvarea litigiilor se vor stabili prin contractul de locaţiune (închiriere), încheiat conform legislaţiei în vigoare.