Nr. 142258 din 05.12.2024
privind Documentația de Urbanism:
P.U.Z. pentru "CONSTRUIRE SPATIU COMERCIAL",
Jud. Alba, Mun. Alba Iulia, Str. Doinei, nr. 1D
I. Expunere de motive
În scopul asigurării unei dezvoltări urbane durabile și integrate a Municipiului Alba Iulia, cu respectarea prevederilor Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a Ordinului nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001, prin prezentul proiect de hotărâre se propune Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia:
Aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru "CONSTRUIRE SPATIU COMERCIAL", Jud. Alba, Mun. Alba Iulia, Str. Doinei, nr. 1D, C.F. nr. 74297 Alba Iulia, elaborat la inițiativa SC MURESUL DRAMBAR SRL prin TODEA IOAN GLIGOR, cu propunerile de organizare urbanistică a amplasamentului studiat și reglementările specifice, conform documentației de urbanism anexate.
II. Descrierea situației actuale
În prezent suprafața de teren propusă spre detaliere este formată din o parcela de colt la intersecția străzilor Doinei (prelungita cu str. Nicolae Bălcescu), Marcus Aurelius si Moților. Categoria de folosinta a parcelei este curti constructii si constructii industriale si edilitare, conform C.F. nr. 74297, in prezent pe aceasta existand o statie caburanti Parter, in suprafata de 173,00 mp (care se pastreaza).
Inițiatorul dorește aprobarea unui P.U.Z. în vederea schimbării reglementărilor în vigoare în scopul edificării unui spatiu comercial.
III. Reglementări anterioare
Suprafața de teren propusă detalierii este în prezent reglementată prin P.U.G., aprobat cu HCL 158/2014 ca:
- L3A - Subzona locuințelor individuale si semicolective cu P, P+1 si P+1+M niveluri in regim de construire înșiruit, cuplat si izolat situate in afara ariilor protejate
IV. Baza legală
Prevederile art.2(2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art.25(1) și art.47, alin (1),(2),(3),(5) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului, cu modificările și completările ulterioare;
Prevederile secțiunii a 6-a, art. 57-61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului, cu modificările și completările ulterioare;
Având în vedere Planul Urbanistic General al Municipiul Alba Iulia aprobat cu H.C.L. 158/2014.
Având în vedere prevederile art. (10), (11), secțiunea a 3-a, anexa 1 din Ordinului 2701/2010 privind Metodologia de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism;
V. Avize necesare
Au fost obținute favorabil toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism nr. 205 din 16.02.2023 și ale avizului de oportunitate nr. 307 din 08.03.2023.
VI. Impactul socio-economic și asupra mediului
Nu e cazul.
VII. Impactul financiar asupra bugetului municipiului
Nu e cazul.
VIII. Impactul asupra reglementărilor interne în vigoare
Se mentine situatia existenta (statie alimentare carburanti) si se doreste reglementarea terenului de colt astfel incat sa poata fi mobilat urbanistic cu o cladire avand functiunea de spatiu comercial, cu posibilitatea ca pe viitor sa poata primi o cladire cu functiuni mixte: spatii comerciale si servicii.
Astfel, s-a propus majoararea procentului maxim de ocupare a terenului la 60% si a coeficientulului maxim de utilizare a terenului la maxim 1,4 mpADC/mp teren. Regimul maxim de inaltime propus este de D+P+1+M.
IX. Activități de informare publică privind elaborarea proiectului de hotărâre
A fost respectată procedura de consultare stabilită prin:
Ordinul 2701/2010 privind Metodologia de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism;
Regulamentul Local privind implicarea publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și urbanism aprobat prin Hotărârea nr. 450/2021 a Consiliului Local, modificată și completată prin Hotărârea nr. 78/2022 a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia;
Pentru aceste considerente, propun analizarea proiectului de hotărâre întocmit, în vederea supunerii lui spre dezbatere și aprobare, în proxima ședință a Consiliului Municipiului Alba Iulia.
La redactarea prezentului Referat de Aprobare au fost avute în vedere prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ și ale Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Având în vedere cele expuse, în temeiul art. 136 alin. 1 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, potrivit căruia proiectele de hotărâri pot fi inițiate de primar, de consilierii locali sau de cetățeni, în condițiile legii, inițiez prezentul proiect de hotărâre.
PRIMAR
PLEȘA GABRIEL CODRU
________________