Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 509 / 16.12.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind acordarea normei de hrană personalului poliției locale din cadrul Direcției generale Poliția locală a municipiului Alba Iulia, pentru anul 2025

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Alba

Consiliul Local al municipiului Alba Iulia

Municipiul Alba Iulia

Proiect de hotărâre

Nr. 509 din 16.12.2024

privind acordarea normei de hrană personalului poliției locale din cadrul Direcției generale Poliția locală a municipiului Alba Iulia, pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Prevederile art.351(1) din Legea poliției locale nr.155/2010, republicată cu modificările și completările ulterioare;
  2. Prevederile art.2 și art.3 din Ordonanța Guvernului nr.26/1994 privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Prevederile art.6 din Hotărârea Guvernului nr.171/2015 privind stabilirea metodologiei și a regulilor de aplicare a drepturilor prevăzute la art.351 alin.(1) din Legea poliției locale nr.155/2010, republicată;
  4. Prevederile art.1 din Ordinul MDLPA nr. 893/2023 privind actualizarea contravalorii alocației valorice a normelor de hrană acordate personalului poliției locale, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 171/2015 privind stabilirea metodologiei și a regulilor de aplicare a drepturilor prevăzute la art. 35^1 alin. (1) din Legea poliției locale nr. 155/2010; 

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare nr.146791/16.12.2024  al Primarului municipiului Alba Iulia ;
  2. Raportul de specialitate nr. 146847 /16.12.2024 al Direcției generale Poliția locală a municipiului Alba Iulia;
  3. Avizul favorabil al Comisiei Consiliului local  de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe, servicii publice şi comerţ ; 
  4. Proiectul de hotărâre înregistrat cu numărul 509/16.12.2024 inițiat de Primarul municipiului Alba Iulia; 

Luând act de:

a)  Prevederile art. 129 (2) lit.”a” din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului alba iulia

adoptă prezenta hotărâre.

Art.1 Aprobă acordarea normei de hrană personalului poliției locale din cadrul Direcției generale Poliția locală a municipiului Alba Iulia în activitate, diferențiat, anual, în limita resurselor financiare existente, începând cu data de 01.01.2025, conform prevederilor art.(1) din Ordinul Ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 893/2023 privind actualizarea contravalorii alocației valorice a normelor de hrană acordate personalului poliției locale, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 171/2015 privind stabilirea metodologiei și a regulilor de aplicare a drepturilor prevăzute la art. 35^1 alin. (1) din Legea poliției locale nr. 155/2010, respectiv norma nr.1, norma nr.6 și norma nr.12 B.

Art.2 Norma de hrană se acordă pentru zile calendaristice și se calculează nominal pentru fiecare persoană în parte, prin înmulțirea valorii financiare zilnice a normei de hrană, cu numărul de zile calendaristice din luna respectivă .

Art.3 Pe timpul participării personalului poliției locale la orice curs de formare profesională, se suspendă acordarea normei de hrană.

Art.4 În toate situațiile de suspendare a raportului de serviciu sau a contractelor de muncă, conform prevederilor legale, inclusiv pe perioada concediilor medicale, se va suspenda alocarea normei de hrană.

Art.5 Hotărârea poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii  nr. 554/2004 - Legea contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Art.6 Direcția generală Poliția locală Alba Iulia, Direcția cheltuieli și Serviciul resurse umane- administrativ din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, vor duce la îndeplinire sarcinile din prezenta hotărâre .

Art.7 Prezenta hotărâre se comunică :

- Primarului Municipiului Alba Iulia

- Instituției Prefectului - Județul Alba

- Direcției cheltuieli

- Serviciului resurse umane – administrativ

- Direcției generale Poliția locală a municipiului Alba Iulia

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL MUNICIPIULUI ALBA IULIA

Gabriel-Codru PLEȘA

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI ALBA IULIA

Marcel-Valerian JELER

Documente de prezentare și motivare

Rezultate voturi