Nr. 47316 / 22.04.2025
privind aprobarea documentației tehnico-economice - faza Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții: „MODERNIZARE STRADĂ CUPRINSĂ ÎNTRE STRADA COSTACHE NEGRUZZI ȘI STRADA MĂRĂȘEȘTI - MUNICIPIUL ALBA IULIA”
Municipiul Alba Iulia propune modernizarea străzii cuprinse între strada Costache Negruzzi și strada Mărășești din municipiul Alba Iulia, aceasta fiind o necesitate pentru a răspunde cerințelor comunității și a aduce orașul în conformitate cu normele privind accesul și traficul în acestă zonă.În prezent această zonă din municipiul Alba Iulia se află într-o situație precară producând efecte negative printre care amintim: accesul dificil al locuitorilor către locuințe, accesul dificil al locuitorilor către instituțiile sociale: primărie, dispensar și post de poliție, accesul dificil al elevilor și cadrelor didactice către unitățile de învățământ, accesul greoi al mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă, dezinteresul investitorilor în dezvoltarea economică a zonei, neasigurarea circulatiei rutiere in conditii de confort si siguranta, in special in perioadele critice ale anului.
Avantajele implementarii proiectului din punct de vedere economic, social si de mediu sunt: asigura o mai buna interconexiune si dezvoltare a municipiului, asigura conditii pentru reducerea duratei de deplasare a persoanelor si marfurilor prin cresterea vitezei de transport, se reduc emisiile de noxe in atmosfera cu posibilitatea incadrarii in limitele admisibile.
In consecință, prin implementarea acestui proiect se asigură circulația în condiții de siguranță, în special a locuitorilor de pe acestă stradă din cartierul Lipoveni și a traficului prin cartier cu îmbunătățirea legăturii dintre strazile Costache Negruzzi și Mărășești și șoseaua de centură.
Pentru descongestionarea traficului din zona trecerii la nivel cu calea ferată situată pe strada Mărășești, intr-o primă etapă, se dorește modernizarea tronsonului cuprins între str.Mărășești și str.Costache Negruzzi. În prezent legătura dintre aceste străzi este un drum de pamânt cu un strat superficial de piatră spartă sau balast în grosime variabilă, așternută în decursul anilor pentru îmbunătățirea accesului cu lațimi variabile între limita de proprietate si taluzul căii ferate aflată in imediata vecinătate, de la 4,00 m la 8,00 m, inclusiv acostament.
Proiectul elaborat la faza SF cu avize și studii de specialitate realizate la această faza potrivit certificatului de urbanism nr. 791/17.05.2024 este elaborat de către Infra Proiect SRL Iași.
Valoarea totală pentru această investiție conform devizului general este de 7.160.961,62 lei cu TVA, din care construcții-montaj (C+M) 4.908.669,04.
Durata estimată de realizare a investitiei este 24 luni.
- Obiectul 1: Modernizare strada cuprinsa intre strada Marasesti si strada G. Doja (km 0+000 – km 0+220):
- structură rutieră adoptată
- Lungime: 220.00 m – (2 benzi circulație x 2,75 m) – încadrată de borduri 15x25x50 cm;
- Lăţime parte carosabilă: 2.75 m/5.50m - (structură asfaltică);
Strat de uzura beton asfaltic BA16 rul. 50/70: 4 cm;
Strat de legatura beton asfaltic BAD22,4 leg. 50/70: 6 cm;
Strat de fundatie din piatra sparta amestec optimal: 20 cm;
Strat de fundatie inferior din balast: 30 cm;
Strat de forma din balast: 15 cm
structură trotuare - Lăţime trotuare: 1.00m … 1.50m – pavele prefabricate din beton (clasa C35/45) – 6 cm – încadrate de borduri mici, prefabricate, din beton C35/45 cu dimensiunile de 10x15x50 cm (pozate pe o fundatie din beton C16/20 avand dimensiunile 20x10 cm) respectiv incadrate si de borduri mari, prefabricate, din beton C35/45 - 15x20x50 cm (pozate pe o fundatie din beton C16/20 avand dimensiunile 25x15 cm) la marginea partii carosabile.
- Rețea colectare și evacuare ape pluviale – rigolă carosabilă din beton C35/45 proiectata pe partea stanga a strazii, care la randul ei descarca apele intr-o camera de cadere existenta de pe partea dreapta a strazii, aflata la pozitia kilometrica km 0+023.
- Rețea apă potabilă: 190 ml – (str. Mărășești – str. Gheorghe Doja) – (înlocuire OL DN 300mm cu conductă nouă PEHD – DN 315)
- Rețea canalizație edilitară subterană: 200.00m - canalizatie principala din tuburi PEHD corugat DN110 și canalizatia secundara din tuburi PEHD corugat DN40, de racordare;
- Rețea de iluminat public: 225.00m - Cablurile vor fi montate in pamant in tubulatura subterana PEHD cor. DN75 și reteaua de alimentare va fi de tipul L.E.S. CYABY 5x16 mmp (cablu din cupru cu armatura metalica). Stalpii metalici se vor realiza din otel zincat cu grosimea peretelui de minim 4 mm și o înălțime de 8,00 m. Stâlpii se vor dispune unilateral pe stradă (funcție de posibilități) la o distanță medie de 30,00 m.
- Obiectul 2: Modernizare strada cuprinsa intre strada G. Doja si strada C. Negruzzi (km 0+220 – km 0+690)
- structură rutieră adoptată
- Lungime: 180.00 m - (1 bandă circulație x 3,00 m);
- Lungime: 290.00 m - (2 benzi circulație x 3,00 m);
- Lăţime parte carosabilă: 3.00 mm – (structură asfaltică);
- Lăţime parte carosabilă: 6.00 mm – (structură asfaltică);
Strat de uzura beton asfaltic BA16 rul. 50/70: 4 cm;
Strat de legatura beton asfaltic BAD22,4 leg. 50/70: 6 cm;
Strat de fundatie din piatra sparta amestec optimal: 20 cm;
Strat de fundatie inferior din balast: 30 cm;
Strat de forma din balast: 15 cm
- structură trotuare - Lăţime trotuare: 1.00m … 1.50m – pavele prefabricate din beton (clasa C35/45) – 6
cm – încadrate de borduri mici, prefabricate, din beton C35/45 cu dimensiunile de 10x15x50 cm (pozate pe o fundatie din beton C16/20 avand dimensiunile 20x10 cm) respectiv incadrate si de borduri mari, prefabricate, din beton C35/45 - 15x20x50 cm (pozate pe o fundatie din beton C16/20 avand dimensiunile 25x15 cm) la marginea partii carosabile.
- Rețea colectare și evacuare ape pluviale: 202 ml – rigolă carosabilă din beton C35/45 proiectata pe partea stanga a strazii, care la randul ei descarca apele intr-o camera de cadere existenta de pe partea dreapta a strazii, aflata la pozitia kilometrica km 0+023.
- Rețea apă potabilă: 205 ml – (str. Gheorghe Doja – str. M. Kogălniceanu) – (înlocuire OL DN 300mm cu conductă nouă PEHD – DN 315)
- Rețea canalizație edilitară subterană: 445,00 m - canalizatie principala din tuburi PEHD corugat DN110 și canalizatia secundara din tuburi PEHD corugat DN40, de racordare;
- Rețea de iluminat public: 465,00 m - Cablurile vor fi montate in pamant in tubulatura subterana PEHD cor. DN75 și reteaua de alimentare va fi de tipul L.E.S. CYABY 5x16 mmp (cablu din cupru cu armatura metalica). Stalpii metalici se vor realiza din otel zincat cu grosimea peretelui de minim 4 mm și o înălțime de 8,00 m. Stâlpii se vor dispune unilateral pe stradă (funcție de posibilități) la o distanță medie de 30,00 m.
Valoarea totala pentru INVESTIȚIE (INV):
MODERNIZARE STRADA CUPRINSA INTRE STRADA COSTACHE NEGRUZZI SI STRADA MARASESTI (km 0+000 – km 0+690):
|
| Valoare fara TVA [LEI] | TVA[LEI] | Valoare cu TVA [LEI] |
| TOTAL GENERAL | 6,024,859.44 | 1,136,102.18 | 7,160,961.62 |
| Din care C+M | 4,124,931.97 | 783,737.07 | 4,908,669.04 |
Obiectul 1: Modernizare strada cuprinsa intre strada Marasesti si strada G. Doja (km 0+000 – km 0+220):
| | Valoare fara TVA [LEI] | TVA [LEI] | Valoare cu TVA [LEI] |
| TOTAL GENERAL | 2,371,279.98 | 447,161.53 | 2,818,441.51 |
| Din care C+M | 1,618,020.18 | 307,423.83 | 1,925,444.01 |
Obiectul 2: Modernizare strada cuprinsa intre strada G. Doja si strada C. Negruzzi (km 0+220 – km 0+690)
| | Valoare fara TVA [LEI] | TVA [LEI] | Valoare cu TVA [LEI] |
| TOTAL GENERAL | 3,653,579.46 | 688,940.65 | 4,342,520.11 |
| Din care C+M | 2,506,911.80 | 476,313.24 |
|
Faţă de cele prezentate mai sus, propunem Consiliului Local Alba Iulia aprobarea documentației tehnico-economice – faza Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții: „MODERNIZARE STRADĂ CUPRINSĂ ÎNTRE STRADA COSTACHE NEGRUZZI ȘI STRADA MĂRĂȘEȘTI - MUNICIPIUL ALBA IULIA”.
Prenume, Nume Funcția publică, Departament Semnătura Data
| Avizat: Daniel Stan | Director Executiv | ||
| Verificat: Claudia Canta | Sef Serviciul Investitii | ||
| Intocmit: Gligor Lungu | Inspector |