România

România

Județul Alba

Municipiul Alba Iulia

Municipiul Alba Iulia

Referat de aprobare

Nr. 60268 / 22.05.2025


privind aprobarea  documentației tehnico-economice - faza SF și a indicatorilor tehnico-economici  pentru obiectivul de investiții: „DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE N-V MUNICIPIUL ALBA IULIA DN74 – CONSTRUIRE PASAJ SUBTERAN ZONA STADION UNIREA LA INTERSECȚIA B-DULUI REPUBLICII CU B-DUL REVOLUȚIEI 1989

Municipiul Alba Iulia propune promovarea obiectivului DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE N-V MUNICIPIUL ALBA IULIA DN74 – CONSTRUIRE PASAJ SUBTERAN ZONA STADION UNIREA LA INTERSECȚIA B-DULUI REPUBLICII CU B-DUL REVOLUȚIEI 1989” este o necesitate pentru a răspunde cerințelor comunității și a aduce orașul în conformitate cu normele privind traficul pe principalele artere ale municipiului. 

Prin realizarea investitiei se preconizeaza:

•      Scaderea duratei de transport a locuitorilor ce tranziteaza zona;

•      Cresterea sigurantei traficului rutier;

•      Cresterea sigurantei traficului pietonal;

•      Cresterea calitatii vietii locuitorilor;

•      Atragerea potentialilor investitori in zona.

      Municipiul Alba Iulia propune realizarea unui pasaj subteran pe Calea Motilor pentru descongestionarea traficului in zona si creșterea siguranței participanților la trafic prin intermediul unei interconectări cu proiectele aflate in curs de implementare prin Programul Operațional Regional, respectiv "Reabilitare infrastructura retea majora de transport public urban din municipiul Alba lulia - Lot 2 (inclusiv b-dul Republicii)" si "Reabilitare infrastructura rețea majora de transport public urban din municipiul Alba lulia - Lot 2 (inclusiv b-dul Revoluției 1989) a cartierului Micești in relație cu zonele de importanta din municipiu.  

      În prezent această zonă din municipiul Alba Iulia se află într-o situație precară producând efecte negative, mai ales în perioadele celor două vârfuri de trafic din timpul zilelor de lucru, printre care amintim:   

  •  existența  unei rețele relativ densă a sistemului de transport public urban;

          
  •  necorelări semnificative între   serviciile urbane și cele periurbane/regionale de transport public;

          
  •  accesul dificil al locuitorilor  către locuințe;

          
  •  accesul dificil al elevilor și  cadrelor didactice către unitățile de învățământ

          
  •  accesul dificil al locuitorilor  către instituțiile sociale: primărie, dispensar și post de       poliție;

          
  •  accesul greoi al mijloacelor de  intervenţie în caz de urgenţă;

          
  •  neasigurarea circulației rutiere  in condiții de confort si siguranța;

     
  • asigurarea siguranței   circulației velo și pietonale;

      Implementarea proiectului va contribui la atingerea obiectivelor stabilite la nivelul comunității, prin îmbunătățirea confortului și calității vieții, creșterea gradului de siguranță a locuitorilor, asigurarea siguranței circulației auto, moto, velo și pietonale.

Amplasamentul investiției este situat în zona intersecției străzii Calea Moților cu Bulevardul Republicii și Bulevardul Revoluției, pe de o parte și intersecția străzii Detunata cu Calea Moților - zona cu trafic general (traficul de pe DN74, inclusiv transportul public) și traficul din zona periurbana, care este într-o dezvoltare imobiliară continuă inclusiv relația cu rețeaua TEN-T (autostrada A10).

      Suprafața: 16335,00 mp.

Proiectul va avea in vedere realizarea/reconfigurarea următoarelor capacitati:    

  •       benzi   de circutație rutiere;

          
  •       doua   trotuare de serviciu;

          
  •       iluminare   pasaj inferior;

          
  •       infrastructura   realizata din beton armat;

          
  •       suprastructura   realizata din grinzi prefabricate suprabetonate;

          
  •       doua   rampe de acces (intrare si ieșire);

          
  •       racordările   la străzile adiacente și la proprietăți se vor face conform   soluțiilor date de proiectant;

          
  •       asigurarea    rețelelor canalizare pluvială, canalizația tehnica ( telefonie, cablu TV, internet)       

          
  •       relocare  rețelelor tehnico-edilitare (apa, canalizare),

          
  •       se   vor reloca, în subteran, toate rețelele identificate pe amplasament   (rețele electrice);

      Proiectul elaborat la faza SF cu avize și studii de specialitate realizate la această faza potrivit certificatului de urbanism nr. 344/11.03.2024 este elaborat de către SC Mem Project Construct SRL. Iași.

Valoarea totală a obiectului de investiţii este de 82.769.991,45  lei, inclusiv TVA din care construcții-montaj (C+M)  58.325.108,12 lei, inclusiv TVA.

Proiectul se va depune în cadrul axei de finanțare OS 3.2 - Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere, Acțiunea 5.2 - Descongestionarea traficului din jurul marilor municipii (reședințe de județ).  Valoarea eligibilă nu poate depășii 7.307.000,00 euro, echivalentul a 36.354.517,10 lei.

   Fata de cele prezentate  propun luarea în dezbatere și adoptarea de către Consiliul Local Alba Iulia a unei hotărâri de aprobare a documentației tehnico-economice faza SF și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții: DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE N-V MUNICIPIUL ALBA IULIA DN74 – CONSTRUIRE PASAJ SUBTERAN ZONA STADION UNIREA LA INTERSECȚIA B-DULUI REPUBLICII CU B-DUL REVOLUȚIEI 1989



INIȚIATOR

      PRIMAR,

       GABRIEL CODRU PLEȘA