Nr. 60292 / 22.05.2025
privind aprobarea documentației tehnico-economice - faza Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții: ”DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE N-V MUNICIPIUL ALBA IULIA DN74 - CONSTRUIRE PASAJ SUBTERAN ZONA STADION UNIREA LA INTERSECTIA B-DULUI REPUBLICll CU B-DUL REVOLUTIEI 1989”
Municipiul Alba Iulia propune realizarea unui pasaj subteran pe Calea Moților pentru descongestionarea/fluidizarea traficului in zona de intrare in municipiul Alba Iulia si creșterea siguranței participanților la trafic prin intermediul unei interconectări cu proiectele aflate in curs de implementare prin Programul Operațional Regional, respectiv "Reabilitare infrastructura rețea majora de transport public urban din municipiul Alba lulia - Lot 2 (inclusiv b-dul Republicii)" si "Reabilitare infrastructura rețea majora de transport public urban din municipiul Alba lulia - Lot 2 (inclusiv b-dul Revoluției 1989) cu facilitarea accesului la rețeaua TEN-T (autostrada A10)
În prezent această zonă din municipiul Alba Iulia se află într-o situație precară producând efecte negative, mai ales în perioadele celor două vârfuri de trafic din timpul zilelor de lucru, printre care amintim:
existența unei rețele relativ densă a sistemului de transport public urban;
necorelări semnificative între serviciile urbane și cele periurbane/regionale de transport public;
accesul dificil al locuitorilor către locuințe;
accesul dificil al elevilor și cadrelor didactice către unitățile de învățământ
accesul dificil al locuitorilor către instituțiile sociale: primărie, dispensar și post de poliție;
accesul greoi al mijloacelor de intervenție în caz de urgență;
neasigurarea circulației rutiere in condiții de confort si siguranța;
asigurarea siguranței circulației velo și pietonale;
Avantajele implementării proiectului din punct de vedere economic, social si de mediu sunt: asigura o mai buna interconexiune si dezvoltare a municipiului, asigura conditii pentru reducerea duratei de deplasare a persoanelor si mărfurilor prin creșterea vitezei de transport, se reduc emisiile de noxe in atmosfera cu posibilitatea incadrarii in limitele admisibile.
Indicatorii de performanta propuși:
Proiectul va avea in vedere realizarea/ reconfigurarea următoarelor capacități:
benzi de circulație rutiere: 2 benzi (1 banda/ sens) cu respectarea normativelor in vigoare;
trotuare de serviciu: 2 (1 trotuar /sens) cu respectarea normativelor în vigoare;
iluminare pasaj inferior;
gabarit pe verticala: conform normativelor tehnice in vigoare;
infrastructura realizata din beton armat;
suprastructura realizata din grinzi prefabricate;
fundațiile aferente realizate din beton armat;
doua rampe de acces ( intrare si ieșire pasaj subteran );
racordările la străzile adiacente si la proprietăți se vor face conform soluțiilor date de proiectant;
Lucrări conexe investiției de bază
Devierea rețelelor electrice existente pe amplasament;
Realizarea unor noi rețele de telecomunicații/ fibra optica ;
Refacerea traseelor de distribuție energie electrica pentru iluminatul public;
Instalație de evacuare a noxelor;
Relocare rețele exterioare, echipare si dotarea specifica funcțiunii propuse.
Rețea alimentare cu apa.
Rețea canalizare menajera.
Refacerea branșamentelor de canalizare.
Sistemul de evacuare ape pluviale aferent pasajului subteran
Sistemul de evacuare ape pluviale pentru sectorul rutier cuprins între Strada Bayone și B.dul Revolutiei
Echiparea și dotarea specifică funcțiunii propuse
Stații de transport public moderne;
Panouri interactive pentru informare călători;
Sisteme de monitorizare a calității mediului;
Routere wireless pentru rețele de comunicații;
Automate inteligente de eliberare a titlurilor de călătorie.
Prin amenajarea trotuarelor si a pistelor de cicliști denivelat fata de partea carosabila este asigurata întotdeauna protecția utilizatorilor in raport cu traficul auto pe lungimea pasajului subteran.
Proiectul elaborat la faza SF cu avize și studii de specialitate realizate la această faza potrivit este elaborat de către MEM Project Construct SRL Iași.
Valoarea totală pentru această investiție conform devizului general este de 82.769.991,45 lei cu TVA, din care construcții-montaj (C+M) 58.325.108,12.
Durata estimată de realizare a investiției este 27 luni.
Durata estimată de realizare a lucrărilor este 18 luni
Față de cele prezentate mai sus, propunem Consiliului Local Alba Iulia aprobarea documentației tehnico-economice – faza Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții: „DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE N-V MUNICIPIUL ALBA IULIA DN74 - CONSTRUIRE PASAJ SUBTERAN ZONA STADION UNIREA LA INTERSECTIA B-DULUI REPUBLICll CU B-DUL REVOLUTIEI 1989”.
| Avizat: Daniel Stan | Director executiv | ||
| Verificat: Claudia Canta | Sef Serviciu | ||
| Întocmit: Radu Oniga | Consilier |