Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 142 / 05.10.2022
Caracter individual

Proiect de hotărâre

pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 132/2022 privind scoaterea din evidența fiscală a unor persoane fizice aflate în stare de insolvabilitate din municipiul Brad și anularea debitelor restante aferente acestora

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 4

Raportul compartimentelor de resort

Raport Compartiment Juridic

Raport Serviciul Buget, Finanțe, Contabilitate, Taxe și Impozite Locale-Compartiment Executări Silite şi Insolvenţă

Forma inițiatorului

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Brad

Municipiul Brad

Proiect de hotărâre

Nr. 142 din 05.10.2022

pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 132/2022 privind scoaterea din evidența fiscală a unor persoane fizice aflate în stare de insolvabilitate din municipiul Brad și anularea debitelor restante aferente acestora

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art. 27 și art. 266 alin. 3 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală;

b) Litera D pct. 20 lit. b, pct. 21, pct. 23 și pct. 24 din Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice și juridice, conform prevederilor art. 172 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificarile și completările ulterioare, aprobată prin Ordinul nr. 447/2007;

c) art. 129  alin. 1, alin. 2 lit. d și alin. 7 lit. s din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

d) art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată;

Ținând cont de:

a) PROIECTUL DE HOTĂRÂRE nr. 142/11508/05.10.2022 și REFERATUL DE APROBARE nr. 142/11506/05.10.2022 al Primarului Municipiului Brad prin care se propune revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 132/2022 privind scoaterea din evidența fiscală a unor persoane fizice aflate în stare de insolvabilitate din municipiul Brad și anularea debitelor restante aferente acestora;

b) raportul compartimentului de specialitate nr. 141/11509/05.10.2022, respectiv al Compartimentului Juridic din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brad;

c) avizul comisiei de specialitate a Consiliului Local al Municipiului Brad, respectiv avizul nr. 151/11547/06.10.2022 al comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor;

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului brad

adoptă prezenta hotărâre.


Art. 1. - Se revocă Hotărârea Consiliului Local nr. 132/2022 privind scoaterea din evidența fiscală a unor persoane fizice aflate în stare de insolvabilitate din municipiul Brad și anularea debitelor restante aferente acestora.

Art. 2. – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Serviciul Buget, Finanţe, Contabilitate, Taxe şi Impozite Locale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brad.

Art. 3. - Prezenta hotărâre poate fi atacată conform procedurii şi termenelor prevăzute de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată.

Art. 4. - Prezenta hotărâre se comunică: 

                        -  Prefectului Judeţului Hunedoara; 

                        -  Primarului Municipiului Brad; 

                  -  Serviciului Buget, Finanţe, Contabilitate, Taxe şi Impozite  Locale - Compartimentul Executări Silite și Insolvență.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL MUNICIPIULUI BRAD

Florin CAZACU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BRAD

Carmen-Irina BORA

Documente de prezentare și motivare

  • Raport Compartiment Juridic
    Raport Compartiment Juridic
  • Raport Serviciul Buget, Finanțe, Contabilitate, Taxe și Impozite Locale-Compartiment Executări Silite şi Insolvenţă
    Raport Serviciul Buget, Finanțe, Contabilitate, Taxe și Impozite Locale-Compartiment Executări Silite şi Insolvenţă
  • Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 4 )
    Avizul comisiei de specialitate ( Comisia 4 )

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 132/2022 a fost aprobată scoaterea din evidența fiscală a unor persoane fizice decedate și anularea debitelor restante ale acestora provenite din amenzi contravenționale.

Conform prevederilor art. 266 alin. 3 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, „anularea creanțelor fiscale se face și atunci când organul fiscal constată că debitorul persoană fizică este dispărut sau decedat fără a fi lăsat venituri ori bunuri urmăribile”. 

Conform prevederilor art. 27 din același act normativ, Drepturile şi obligaţiile succesorilor: (1) Drepturile şi obligaţiile din raportul juridic fiscal trec asupra succesorilor debitorului în condiţiile dreptului comun, dispoziţiile art. 23 rămânând aplicabile. (2) Dispoziţiile alin. (1) nu sunt aplicabile în cazul obligaţiei de plată a sumelor ce reprezintă amenzi aplicate, potrivit legii, debitorului persoană fizică.

         La litera D pct. 20 lit. b, pct. 21, pct. 23 și pct. 24 din Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice și juridice, aprobată prin Ordinul nr. 447/2007, este reglementată procedura de scădere din evidență a obligațiilor fiscale restante înregistrate de debitori persoane fizice decedate sau declarate dispărute ori decedate  prin hotărâre a unei instanțe judecătorești”.

         În această situație, organul de executare va proceda la întocmirea unui proces-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale.

”Scăderea din evidenţă a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul persoană fizică decedată sau declarată dispărută ori decedată se face numai în baza certificatului de deces ori a hotărârii judecătoreşti prin care aceasta a fost declarată dispărută ori decedată.”

Certificatul de deces se anexează, în copie, la procesul-verbal de scădere din evidenţă a obligaţiilor fiscale, alături de borderoul de adăugare-scădere a creanţelor.

Analizând prevederile legale arătate mai sus, am considerat că nu este necesară adoptarea unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Brad în vederea scoaterii din evidența fiscală a unor persoane fizice decedate și anularea debitelor restante ale acestora provenite din amenzi contravenționale, fapt pentru care am inițiat prezentul 

 

 

proiect de hotărâre prin care am propus revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 132/2022.

În contextul celor de mai sus supun spre dezbatere și aprobare Consiliului Local al Municipiului Brad proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Invoc în susținerea propunerii mele prevederile art. 27 și art. 266 alin. 3 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, Litera D pct. 20 lit. b, pct. 21, pct. 23 și pct. 24 din Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice și juridice, aprobată prin Ordinul nr. 447/2007, ale art. 129  alin. 7 lit. s din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată.

Rezultate voturi