ROMÂNIA ANEXĂ
JUDEȚUL PRAHOVA LA P. H.C.L. BRAZI NR. 43 /2023
COMUNA BRAZI
CONSILIUL LOCAL
PLANUL
DE ORDINE ȘI SIGURANȚĂ PUBLICĂ
AL COMUNEI BRAZI, JUDEȚUL PRAHOVA
2023
Planul de ordine si siguranta publica este documentul prin care se organizeaza anual activitatea structurilor de politie locala pentru mentinerea ordinii si sigurantei publice pe teritoriul unei unitati administrativ-teritoriale.
Planul de ordine si siguranta publica al comunei Brazi a fost intocmit in baza prevederilor Legii nr.155/2010, Legea politiei locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Hotararii Guvernului nr.1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a politiei locale si prevederilor Ordinului nr.92/2011, emis de M.I.R.A., pentru aprobarea Metodologiei de elaborare a planului de ordine si siguranta publica al politiei locale.
Ordinea publica reprezintă starea de legalitate, de echilibru şi de pace, corespunzătoare unui nivel socialmente acceptabil de respectare a normelor legale şi de comportament civic, care permite exercitarea drepturilor şi libertăţilor constituţionale, precum şi funcţionarea structurilor portive statului de drept şi se caracterizează prin credibilitatea instituţiilor, sănătatea şi morala publică, starea de normalitate în organizarea şi desfăşurarea vieţii politice, sociale şi economice, în concordanţă cu normele juridice, etice, morale, religioase şi de altă natură, general acceptate de societate.
Siguranţa publică reprezintă sentimentul de linişte şi încredere, pe care îl conferă serviciul poliţienesc pentru aplicarea măsurilor de menţinere a ordinii şi liniştii publice, a gradului de siguranţă al persoanelor, colectivităţilor şi bunurilor, precum şi pentru realizarea parteneriatului societate civilă – poliţie, în scopul soluţionării problemelor comunităţii, al apărării drepturilor, libertăţilor şi intereselor legale ale cetăţenilor.
În baza acestor considerente, activitatea desfăşurată de structurile politiei locale pe direcţia de acţiune Ordine şi Siguranţă Publică se focalizează pe îmbunătăţirea siguranţei cetăţeanului, pe protejarea persoanei şi a patrimoniului, siguranţa stradală, siguranţa rutieră şi a transporturilor.
CAPITOLUL I
ANALIZA SITUATIEI OPERATIVE
Teritoriul
- Asezarea geografica
Pozitia geografica a comunei Brazi într-un teritoriu aflat în zona de convergenta a unor drumuri de legatura între Transilvania si Muntenia, dar si prezenta unor conditii optime de habitat au favorizat înca din timpuri mai vechi, stabilirea populatiei în aceasta zona. Prezenta orasului Ploiesti în apropiere a avut mare rol în stabilirea si evolutia numerica a populatiei comunei Brazi, cât si în dezvoltarea economica, ulterioara.
Comuna Brazi este situata pe unitatea morfologica denumita câmpia Ploiestiului, aflata la extremitatea nordica a Câmpiei Române. Se află în partea de sud-est a judeţului Prahova, la 8 km de municipiul Ploiesti, resedinta de judet. Coordonatele georgrafice sunt: 44054’00” – 44049’05” latitudine nordica si 25056’02” – 26003’04” longitudine estica.
Reţeaua actuală a comunei se compune din următoarele structuri administrative (sate): Brazii de Jos – resedinta de comuna, Brazii de Sus, Batesti, Popesti, Negoiesti si Stejaru (Camine), localitati de rangul IV, respectiv V, conform Legii nr.351/2001 privind aprobarea planului de amenajare a teritoriului national - sectiunea a –IV-a “Reteaua de localitati”.
Fata de centrul resedintei de comuna – satele Brazii de Sus si Batesti se afla in continuarea acestuia, spre vest si respectiv spre est. Satele Popesti si Negoiesti se afla în continuarea satului Brazii de Sus spre vest si respectiv N-V. Satul Stejaru se afla în partea de sud fata de resedinta de comuna, pe malul drept al râului Prahova.
Vecinatatile administrative ale comunei Brazi sunt :
-la nord - municipiul Ploiesti si comuna Barcanesti
-la est - comuna Barcanesti
-la sud - est - comuna Puchenii Mari
-la sud - comuna Tinosu si comuna Sirna
-la sud - vest - comuna Cocorastii Colt
-la vest - comuna Târgsoru Vechi
- Supratafa si configuratia terenului
Relieful - Comuna Brazi este asezata pe marea unitate morfologica Campia Romana, in subunitatea Campiei Ploiesti, o campie inalta, piemontana, usor inclinata, constituita din pietrisuri rulate, nisipuri si depozite loessoide si Campia Cricovului (satul Stejaru, de pe partea dreapta a raului Prahova).
Campia Piemontana a Ploiestului, formata din terasa inferioara si terasa joasa a raului Prahova, prezinta un relief cu cote cuprinse intre 155 m si 125 m ce scad de la nord - vest catre sud – est, identificandu-se doua nivele principale – primul face trecerea de la terasa inferioara catre terasa joasa, dezvoltat in partea de sud a satului Popesti, continandu – se apoi pe limita sudica a satelor Brazii de Jos, Brazii de Sus, Batesti si malul stang al paraului Leaotu.
Pe terasa joasa ce se situeaza intre paraul Leaotu si raul Prahova se distinge un nivel principal de eroziune, dezvoltat de la vest la est in dreptul satului Camine si prezinta denivelare de circa 4,00 m. La est de Catunul Camine aceasta terasa prezinta 2 nivele de abrupturi de 1,50-2,00 m.
Campia Cricovului reprezinta din punct de vedere structural, prelungirea spre sud – est a Pintenului Magurii, care, datorita subsidentei accentuate prezente in zona, a fost fragmentat de catre raul Cricov si izolat ca o insula. Are aspectul unui platou inalt cu panta catre est. Limita nordica este reprezentata de raul Prahova, este intens erodata rezultand abrupturi cu inaltimi de pana la 10 ÷ 20 m, afectate in timpul viiturilor de eroziuni puternice si prabusiri ce modifica in timp topografia localitatii Stejaru.
Din punct de vedere geologic, în zona sunt prezente, pe grosime de sute de metri, numai formatiuni aluvionale, cu o mare varietate granulometrica (pietrisuri si bolovanisuri cu intercalatii argiloase – în adâncime si pamânturi argiloase, prafoase – în suprafata).
Caracteristici pedologice ale solului – Diversitatea unităţilor morfologice determină şi o mare varietate a solurilor în judeţul Prahova.
În dealurile subcarpatice se constată un mozaic de soluri, în care sunt prezente solurile brune, brune podzolite, brune acide, pseudorendzine, favorabile culturilor furajere, pajiştilor naturale şi livezilor de pomi fructiferi.
În zona de câmpie au o largă răspândire cernoziomurile cambice, cernoziomurile argiloaluvionale, brun-roşcate podzolit şi soluri argiloaluvionale. Toate sunt favorabile culturilor de cereale şi porumb.
În luncile care străbat câmpia şi în zona de dragare apar suprafeţe întinse cu aluviuni şi soluri aluvionale, lacovişti, cernoziomuri freatic – umede sunt propice pentru cereale şi legume.
Gruparea terenurilor după pretabilitatea la folosinţa arabilă s-a realizat avându – se în vedere caracteristicile şi deficienţele principale de sol şi drenaj, în funcţie de intensitatea de manifestare şi natura proceselor de degradare. Pe teritoriul comunei Brazi s-au identificat terenuri din clasa I de pretabilitate la utilizarea ca teren arabil.
Din punct de vedere geologic, zona comunei Brazi apartine Platformei Moesice la limita cu avanfosa externa. Depozitele care afloreaza pe teritoriul comunei sunt de varsta pleistocen mediu si superior, holocen inferior si holocen superior.
Pleistocenul mediu si superior – identificat in subsolul Campiei Cricovului in dreptul localitatii Stejaru, constituit din depozite argiloase-prafoase, cafenii cu intercalatii subtiri de nisipuri si rare pietrisuri.
Holocenul inferior – este constituit din depozite aluvionare depuse in timp de raurile Prahova si Teleajen, sub forma unor conuri de dejectie cu stratificatie incrucisata ce se extend in adancime pana la 20 – 30 m.
Holocenul superior – in zona sesului aluvial si pe terasa joasa a raului Prahova, depozite tinere, alcatuite la partea superioara din argile prafoase, argile nisipoase si nisipuri argiloase, iar spre baza din pietrisuri cu stratificatie torentiala si lentile subtiri de nisipuri grosiere si marunte sau nisipuri argiloase. Grosimea acestor depozite aluvionale este de 2,00 – 5,00 m si sunt dispuse transgresiv peste argilele de varsta pleistocen mediu si superior.
Din punct de vedere hidrogeologic, pe teritoriul comunei au fost identificate in puturi rurale sau foraje hidrogeologice strate acvifere freatice si strate acvifere de medie si mare adancime. Stratele acvifere freatice sunt situate la nivelul depozitelor aluvionale ale terasei joase si inferioare si se situeaza la adancimi variabile incepand cu 3,0 m in dreptul satului Camine si la peste 20,0 m in dreptul satului Stejaru.
În subteranul imediat şi mediu nu există zăcăminte de săruri solubile, care să se dizolve în contact cu apele subterane şi de suprafaţă şi care să poată da deformaţii nedorite la suprafaţa terenului.
Comuna Brazi este situată într-o zonă cu aspect în general plan, cu o usoara înclinare de la NV catre SE fără mari probleme în ceea ce priveşte stabilitatea terenului.
Succesiunea litostratigrafica generala a zonei (evidentiata de forajele geotehnice executate de-a lungul timpului în zona, pentru diferite obiective) este urmatoarea (începând de la suprafata):
- pamânturi de umplutura sau sol vegetal, cu grosimi diferite de la punct la punct;
- pietrisuri si bolovanisuri, cu grosimi mari de zeci pâna la sute de metri) cu intercalatii de pamânturi argiloase prafoase, cu grosimi mici (care depasesc numai local, 3-4 m).
Uneori, pietrisurile sunt acoperite cu formatiuni argiloase prafoase, cu grosimi de ordinul metrilor sau decimetrilor.
Aceste pamânturi sunt în general , „bune pentru fundare”, (exceptie facând umpluturile si solurile vegetale). Din punct de vedere al construibilităţii, teritoriul comunei Brazi poate fi împărţit în următoarele categorii :
a)Terenuri bune pentru construit – cea mai mare parte a teritoriului cuprins în intravilan.
b) Terenuri cu restricţii pentru construit – zonele (consemnate în plan de situaţie) în care se produc eroziuni, alunecări de teren, băltiri, inundaţii.
Fondul funciar agricol – Terenul agricol reprezintă cea mai importantă rezervă naturală a teritoriului localitatii care acoperă peste 76,93 % din suprafaţa sa totală respectiv 3498 ha, restul fiind ocupat de paduri 304 ha (6,69 %), ape/balti 67 ha (1,47 %) si alte categorii 678 ha (14,91 %). Structura pe folosinţe agricole pune în evidenţă predominanţa terenurilor arabile cu 3173 ha (90,70 % din suprafaţa agricolă).
Celelalte folosinţe au ponderi mai reduse şi sunt reprezentate de păşuni şi fâneţe cu 316 ha (9 %), vii şi pepiniere viticole cu 9 ha (0,3 %).
Atât structura suprafeţei agricole cât şi condiţiile pedoclimatice permit dezvoltarea unei structuri complexe a producţiei agricole, toate tipurile de activitate specifică producţiei vegetale şi animale întrunind condiţii favorabile de dezvoltare.
Caracteristici ale mediului de folosinţă a fondului funciar
- Fondul funciar după modul de folosinţă:
Suprafaţa totală Ha. |
| Din care : | ||
| Agricolă | Păduri | Ape/Bălţi | Altele |
4547 | 3498 | 304 | 67 | 678 |
-Suprafaţa agricolă după modul de folosinţă :
Sup. Agr. Din care: | Arabil | Păşuni | Fâneţe | Vii | Livezi pepiniere |
3498 | 3173 | 316 | - | 9 | - |
- Suprafaţa agricolă pe tipuri de proprietate şi categorii de folosinţă:
Categorii | Suprafaţa ha | Din care : | ||||
|
| S.C. cu cap. Mixt | S.C. Agr. Privat | Gospodării Individuale | Asociaţii | Consiliul Local |
Arabil | 3173 | 1 | 341 | 2506 | 325 | - |
Păşuni | 316 | - | - | - | - | 316 |
Fâneţe | - | - | - | - | - | - |
Vii | 9 | - | - | 9 | - | - |
Livezi şi Pepiniere | - | - | - | - | - | - |
TOTAL | 3498 | 1 | 341 | 2515 | 325 | 316 |
Dar după cum se observă, producţia agricolă este realizată în principal în gospodării individuale cu exploataţii în suprafaţa medie de cca.0,96 ha.
Fondul forestier – Vegetaţia forestieră acoperă 6,69 % (300 ha) din suprafaţa localitatii.
Suprafaţa cu păduri are rol şi funcţii speciale de protecţie a solurilor, a apelor, pentru recreere etc.
Compoziţia pădurilor se caracterizează prin suprafeţe ocupate de foioase in care predomina stejarul, in amestec cu alte specii – carpen, tei, frasin, artar.
Structura fondului forestier pe tipuri de proprietate relevă faptul că 99,4 % aparţine domeniului public, respectiv Regia Naţională a Pădurilor – filiala Prahova şi 0,6 % proprietate particulară.
Resursele naturale cu o complexitate deosebită datorită varietăţii condiţiilor naturale şi geologice, stau la baza dezvoltării unei economii diversificate, cu sectoare reprezentând aproape toate ramurile de activitate ale economiei naţionale. În ordinea importanţei lor aceste resurse cuprind:
Resursele agricole, teritoriul localitatii fiind acoperit pe aproape 75,35 % din suprafaţă cu terenuri agricole cu potenţial diferenţiat de dezvoltare a ramurilor specifice agriculturii.
- Regimul climateric
Teritoriul comunei Brazi se incadreaza in sectorul cu clima temperat continentala, caracterizata prin mari amplitudini termice determinate de racirile puternice din timpul iernii si de incalzirile excesive ce au loc vara in cursul invaziilor maselor de aer tropical.
Clima zonei are urmatoarele caracteristici ai principalilor parametrii meteorologici:
-temperatura medie anuala: +10,6 grd.C
-temperatura maxima absoluta: +41,4 grd.C
-temperatura minima absoluta: -30,0 grd.C
-temperatura medie în lunile ianuarie si iulie - 15 grd.C, respectiv +20,5 grd.C
-adâncimea maxima de înghet: 0,80 - 0,90 m
-precipitatii medii multianuale: 500 – 600 mm
-vânturile dominante bat din directiile NE si E
Privind repartitia teritoriala a numarului mediu anual de zile cu anumite valori caracteristice ale temperaturii aerului, pentru zona comunei Brazi remarcam, 21 zile geroase, 35 zile reci, 111 ÷ 119 zile calde, 36 ÷ 44 zile tropicale, restul fiind zile cu o temperatura moderata.
Vanturile dominante se inscriu din directiile urmatoare: cu o frecventa de 17 % din nord, 17,5 % din nord-est, 12 % din est si 9,7 % din vest. Calmul inregistreaza valoarea procentuala de 25,8 %, iar intensitatea medie a vanturilor la scara Beaufort are valoarea de 2,3 – 3,1 m/s.
Conform STAS 10101/20 – 90, localitatea Brazi se incadreaza din punct de vedere al actiunii vantului in zona B cu viteza mediata pe 2” este de v2m= 26m/sec si presiunea dinamica de baza stabilizata la inaltimea de 10m deasupra terenului este de 0,42 kN/m2.
Cu privire la incarcarea data de zapada (STAS 10101/21 – 92) comuna Brazi apartine zonei C, cu o incarcare de referinta gz=1,5 kN/m2 corespunzatoare unei perioade de revenire de 10 ani si gz=2,5 kN/m2 la o perioada de revenire de 50 ani.
Precipitatiile atmosferice se caracterizeaza printr-o mare variabilitate in ceea ce priveste frecventa, intensitatea si durata. Cantitatile medii anuale se situeaza intre 586 - 616 ml/mp. Adancimea de inghet conform STAS 6054/77 – zonarea teritoriului Romaniei dupa adancimea maxima de inghet – in zona analizata, se situeaza la adancimea de 0,80 – 0,90 m.
d)Retele hidrografice
Reteaua hidrografica a zonei este reprezentata de cursul inferior al raului Prahova al cărui curs, pe porţiunea satului Stejaru (Cămine), situat în partea de sud a comunei Brazi prezintă o meandră bine dezvoltată, cu maluri înalte, local afectat de eroziune.
Alte cursuri permanente de mai mică importanţă, sunt pâraiele Leaotu şi Viişoara, cu debite ce variază în strânsă legătură cu cantităţile de precipitaţii căzute în teren.
Nivelul apelor subterane, măsurat în fântânile şi puţurile (echipate cu pompe manuale) din gospodării este situat la adâncimi variabile pe teritoriul comunei, astfel : cca. 3 m – Cămine, 30 m – Stejaru, 18 – 20 m – Popeşti şi Negoieşti, 15 m – Brazi. În cele mai multe situaţii însă, apa extrasă este contaminată cu produse petroliere (zona Brazii de Sus , Brazii de Jos si partial Batesti).
Paraul Leaotu se revarsa local la ploi abundente si de durata, dar fara a afecta major terenurile invecinate, aflate pe terasa inferioara.
In apropierea cursurilor de apa, pe zone cu drenaj insuficient sau in zonele depresionare s-au produs de-a lungul anilor fenomene de inundabilitate. In zona satului Camine, pe izlazul situat intre sat si raul Prahova lipsa drenajului natural, corelat cu o mica depresiune au dus la afectarea unei suprafete de cca. 3 ha, care se prezinta sub forma de teren mlastinos. In satul Stejaru, datorita caracterului argilos al terenului precum si in zonele adiacente paraului Leaotu in localitatea Brazii de Jos dupa precipitatii abundente sau dupa topirea zapezii, apa persista timp indelungat la suprafata terenului, aceste zone fiind incadrate cu drenaj natural insuficient.
Apele subterane fiind, în cea mai mare parte a comunei, poluate cu produse petroliere provenite de la combinatul PETROBRAZI, nu pot fi utilizate pentru alimentarea cu apă potabilă a gospodăriilor. Reţeaua de distribuţie a apei, provenită din acumularea Paltinu alimentează satele Brazii de Sus, Brazii de Jos, Bateşti, Negoieşti, Popesti şi zona Camine. Doar satul Stejaru utilizează apa din surse proprii, aici acviferul nefiind poluat.
În satul Stejaru (Camine) şi pe islazul din satul Popeşti (islaz aflat în extravilan) există zone în care, în special după precipitaţii abundente sau după topirea zăpezii, apa persistă timp îndelungat la suprafaţa terenului. Acelaşi lucru se întâmplă şi local în zonele adiacente pârâului Leaotu , în localitatea Brazii de Jos.
De-a lungul pârâului Viişoara, pe teritoriul localităţii Stejaru (Camine), se produc inundaţii. În prezent pentru a se împiedica revărsarea apelor pe aceste terenuri, valea pârâului a fost decolmatată şi lărgită, astfel încât, în ultimii ani, nu au mai existat aceste probleme (dar ele pot să revină dacă albia nu este întreţinută).
Tot în satul Stejaru, râul Prahova, prezintă o meandră largă bine conturată, cu maluri înalte. Pe malul stâng, pe această porţiune, se produc eroziuni. Pe malul drept s-au dezvoltat două nivele de terasă panta care face racordul dintre terase fiind instabilă. S-au produs eroziuni şi alunecări de teren care au afectat gospodăriile din zona în care este amplasată Biserica din lemn.
Dependenta de toti ceilalti factori fizico – geografici si mediului natural, reteaua hidrografica a localitatii Brazi insumeaza o lungime de peste 21 Km cursuri de apa cu o suprafata totala a bazinului hidrografic de 3989 kmp.
Un tablou al cursului de apa este prezentat in tabelul de mai jos:
Nr. crt. | Cursul de apã | Lungime totalã km | Lungime pe teritoriul localitatii km | Altitudine (m) | Suprafata kmp | Altitudinea medie (m) | |
amonte | aval | ||||||
1. | Prahova | 193 | 7 | 1100 | 56 | 3738 | 541 |
2. | Leaotul | 47 | 8 | 260 | 80 | 176 | 179 |
3 | Viisoara | 20 | 6 | 200 | 80 | 75 | 140 |
- Cai de comunicatie
Principalele cai de transport din localitatea Brazi sunt soselele, reprezentate de drumurile nationale, judetene si comunale in lungime totala de 54,50 km si calea ferata pe o lungime de 4,5 km.
Schema stradala existenta are un traseu rectangular, care asigura o deservire buna a tuturor zonelor functionale.
Reteaua stradala existenta este compusa în cea mai mare parte din strazi de categoria III-IV de 3 – 6 m latime.
Drumurile ce strabat comuna sunt :
- DN 1 A cu o lungime de 2,50 km si o latime de 14 m
- DJ 101G cu o lungime de 6,60 km si o latime de 5 – 6 m
- DJ 104 P cu o lungime de 3,50 km si o latime de 6 (8) m
- DJ 140 cu o lungime de 11,70 km si o latime de 5 -7 m
- DC 103 cu o lungime de 5,70 km si o latime de 5 – 6 m
- DC 107 cu o lungime de 1,03 km si o latime de 5 – 6 m
- DC 108 cu o lungime de 2,00 km si o latime de 5 – 6 m
- DC 99, DC 124, DC 126.
Pe raza comunei Brazi s-a dezvoltat o retea de transport în comun pe ruta Ploiesti, Brazi, Popesti, Negoiesti ce asigura legatura cu municipiul Ploiesti si a satelor componente, intre ele.
Teritoriul comunei Brazi este strabatut de linia dubla CF Ploiesti – Bucuresti pe o lungime de cca.4,5 km si pe traseul careia se afla statia CF Brazi. De asemenea, tot pe teritoriul comunei se gaseste o retea de linii industriale CF ce leaga statia CF de platforma industriala, retea ce traverseaza în 3 puncte drumul DJ 101G. Traficul feroviar este atât de calatori cât si de marfa, facilitând astfel si mai mult legatura comunei cu localitatile învecinate.
Caile de transpost se prezinta astfel:
- rutiere - drumuri nationale – 2,50 km,
drumuri judetene – 20 km,
drumuri comunale – 32 km
- feroviare : lungime 4,5 km.
.
- Zone de agrement
BAZE SPORTIVE ŞI DE AGREMENT | |||
Denumire | Adresă | Proprietar | Suprafaţă |
Baza portive Brazii de Jos | Sat Brazii de Jos | C.L. Brazi | 1000 mp |
Baza portive Popesti | Sat Popesti | C.L. Brazi | 1000 mp |
Baza portive Negoiesti | Sat Negoiesti | C.L. Brazi | 1000 mp |
Sala Polivalenta Brazii de Sus | Sat Brazii de Sus | C.L. Brazi | 1600mp |
Sala de Sport Batesti | Sat Batesti | C.L. Brazi | 858 mp |
Sala de Sport Popesti | Sat Popesti | C.L. Brazi | 965 mp |
Sala de sport Negoiesti | Sat Negoiesti | C.L. Brazi | 257 mp |
Complexul de agreement Parcul Nicolau | Sat Brazii de Sus | C.L. Brazi | 124.751 mp |
g. Obiectivele turistice, economice, instituţiile de interes public, de cult, muzeistic, şcoli şi alte locuri ce pot prezenta interes pentru activitatea de menţinere a ordinii publice:
Obiective turistice
Comuna Brazi nu este deocamdata înregistrata cu obiective turistice care sa aiba turisti în mod permanent, potentialul turistic fiind practic inexistent.
Pe raza comunei Brazi exista unele constructii arhitectonice mai deosebite care sunt înscrise în Lista monumentelor istorice si de arhitectura, dupa cum urmeaza:
* biserica de lemn ”Sf.Treime” – PH-II-m-A-16757, din satul Stejaru, dateaza din sec.XVIII si a fost stramutata din padurea Misleanca.
* Conacul”Nicolau” – PH-II-m-A-16364 din satul Brazii de Sus dateaza din sec.XIX. si are o incinta ampla care poate fi amenajata ca gradina de flori. A intrat in proprietatea statului ca urmare a exproprierii de la o familie de origine elena in 1948. Din 1948 a avut urmatoarele destinatii club muncitoresc, camin de batrani, spital de psihiatrie, gospodarie Agro –Zootehnica a Ministerului de interne iar uneori baza de antrenament a SRI. In prezent a trecut prin HG in domeniul public al comunei Brazi, fiind in administrarea Consiliului Local cu destinatia amenajare zona agrement, sport, cultura.
* Cantonul CFr 50A – PH-I-s-B-16150.
Obiective economice
Comuna Brazi este situata la aproximativ 8 km de Municipiul Ploiesti resedinta judetului Prahova, in partea de sud a acestuia, la 60 km nord de Bucuresti, 110 km sud de Brasov, 70 km vest de Buzau, 50 km est de Targoviste. Este dezvoltata din punct de vedere economic fiind concentrata pe activitatile din industrie, agricultura si servicii. In structura pe activitatii primul loc il ocupa industria petrochimica si energetica.
Principalele unitati industriale de pe teritoriul comunei Brazi sunt:
S.C. OMV Petrom S.A. – Sucursala Petrobrazi, cea mai importanta unitate industriala de pe teritoriul comunei, amplasata in partea de nord a comunei si ocupa o suprafata de 383 ha. Obiectul sãu de activitate cuprinde fabricarea si comercializarea, atat pe piata interna cat si la export, a produselor petroliere.
Statia de transformare SC Translectrica SA, amplasata în partea de nord – vest a comunei la DJ 104P, si ocupând o suprafata de 6,2 ha, apartinând de Sistemul Energetic National – CONEL – cu capital integral de stat. Petrom are propria lui centrala de 2 x 25 de Mw cu o putere instalata de 50 Mw.
SC Dalkia Termo Prahova unitate amplasata în nord – vestul comunei, în apropierea incintei PETROBRAZI. Este societate cu capital majoritar de stat. Are ca obiectiv de activitate alimentarea cu energie termica a municipiului Ploiesti si partial a Sistemului Energetic National.
Statia imbuteliere S.C. Gas Peco L&D S.A. este amplasta intre satele Popesti si Negoiesti, in partea de sud a incintei Petrobrazi, avand ca obiect de activitate intermedieri in comertul cu combustibili, minereuri, metale si produse chimice pentru industrie.
SC Cartrans Preda SRL –amplasata pe latura de est a incintei PETROBRAZI, avand ca obiect de activitate transporturi rutiere de marfuri.
SC Pragosa Romania SRL, amplasata pe raza comunei Brazi, sat Negoiesti str. Piatra Craiului nr. 13B, avand ca obiect de activitate Lucrari constructii drumuri si autostrazi.
SC Agrisol International Romania SRL, avand punct de lucru pe raza comunei Brazi, obiectul de activitate al acesteia fiind cresterea pasarilor (pui de carne).
GFR Bucuresti – Sucursala Brazi – comuna Brazi, str. Trandafirilor nr. 43, avand obiect de activitate, transporturi de marfa pe calea ferata.
SC Brazi Industrial Parc S.A. – comuna Brazi, sat Negoiesti, str. Piatra Craiului nr. 13 – obiect de activitate Activitati ale organizatiilor economice si patronale.
Nr. Crt. | Denumire operator economic/institutie | Profil de activitate |
1. | SC OMV Petrom SA | Fabricare si comercializare produse petroliere |
2. | SC Dalkia Termo Prahova | Alimentarea cu energie termica |
3. | SC Transelectrica SA | Alimentarea cu energie electrica |
4. | SC Remero Fil SA | Fabricarea de motoare si turbine |
5. | SC Drasani RMR Serv SRL | Fabricarea de motoare si turbine |
6. | J.Christof Romania SRL | Activitati profesionale, stiintifice, tehnice |
7. | SC Pragosa Romania SRL | Lucrari constructii drumuri si autostrazi |
8. | SC Billa Invest Construct SRL | Constructii de cladiri –dezvoltare promovare imobiliare |
9. | SC Agrisol International Romania SRL | Cresterea pasarilor |
10. | CRH Structural Concrete SRL | Fabricarea betonului |
11. | SC Brazi Industrial Parc SA | Activitati ale organizatiilor economice si patronale |
12. | SC Cartrans Preda SRL | Transporturi rutiere de marfuri |
13. | GFR SA Bucuresti, Sucursala Brazi | Transporturi de marfa pe calea ferata |
14. | SC Gas Peco L&D SA | Receptie, transfer, depozitare, incarcare si livrare GPL |
15 | SC Dibo SA | Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate |
16. | SC Spoting SA | Lucrari de instalatii electrice |
17. | SC Algabeth SRL | Prelucrare marmura si granit |
18. | SC Feruccio Com SRL | Inchiriere hale industriale |
h) Institutii de interes public
UNITĂŢI ŞCOLARE | |
Satul: Brazii de Sus
| Gradinita cu program normal Brazii de Sus |
Gradinita cu program prelungit Brazii de Sus | |
Scoala Gimnaziala comuna Brazi, sat Brazii de Sus | |
Satul: Batesti
| Gradinita cu program normal sat Batesti |
Scoala Gimnaziala „Dumitru Hera” Batesti, comuna Brazi | |
Satul: Popesti | Gradinita cu program normal sat Popesti |
Scoala Gimnaziala „Antonie Voda” Popesti, comuna Brazi | |
Satul: Negoiesti | Gradinita cu program normal sat Negoiesti |
Scoala Gimnaziala „Profesor Oprea Mihai” Negoiesti, comuna Brazi | |
UNITATI SANITARE | Nr. unitati | |
Sat Brazii de Jos
| Cabinete medicale individuale Punct farmaceutic Cabinet stomatologic |
2 1 2 |
Sat Popesti | Cabinete medicale individuale
Cabinet stomatologic |
2
- |
Sat Negoiesti | Cabinete medicale individuale Punct farmaceutic Cabinet stomatologic |
2 1 1 |
Sat Popesti | Dispensar medical veterinar
| 1 |
UNITATI CULTURALE
|
Nr. unitati | |
Sat Brazii de Jos, comuna Brazi
| Camin Cultural | 1
|
Biblioteca
| 1 | |
BISERICI
| Denumire şi adresă
| Proprietar |
| |
| Biserica Sfanta Treime – sat Brazii de Sus | Parohia Brazi |
| |
| Biserica Nasterea Maicii Domnului – sat Batesti | Parohia Batesti |
| |
| Biserica Sfintii Petru si Pavel – sat Popesti | Parohia Popesti |
| |
| Biserica Adormirea Maicii Domnului – sat Negoiesti | Parohia Negoiesti |
| |
| Biserica Sfanta Treime – sat Stejaru
| Parohia Stejaru |
| |
UNITATI POSTALE
| ||||
Localitatea
| Oficiu postal | |||
Satul Popesti
| Oficiu postal Popesti | |||
Conform avizelor si informatiilor furnizate de proprietarii de conducte si instalatii petroliere, pe teritoriul comunei Brazi sunt amplasate urmatoarele obiective:
OMV Petrom SA – Sucursala Petrotrans Ploiesti
1.Conducte transfer produse petroliere Petrotel-Astra-Brazi
2.Fascicul conducte ø 6” benzina, motorina si CLU Ploiesti – Bucuresti.
SC CONPET SA Ploiesti
- Conducte titei.
- Conducta gazolina
Distrigaz Sud – Sucursala Ploiesti
Reteaua de distributie gaze naturale din comuna Brazi.
Conducta gaze ø 20” SRM Brazi – comuna Gorgota.
Romgaz SA Medias – Divizia transpoarte, operare si dispecerare – Regionala Ploiesti
Statie reglare – masura Brazi
Conducte gaze presiune inalta
SC Butan Gas Bucuresti
Conducta GPL Bucuresti – Ploiesti
SC Gas Peco L&D SA
Fascicol conducte aragaz Brazi – Negoiesti
OMV Petrom – Sucursala Arpechim Pitesti
Conducte transfer produse petroliere Pitesti - Brazi
B. Populatia
Comuna Brazi are o populatie de 8246 locuitori, cu o densitate medie de 181,5 locuitori pe Km2. Conform “Studiului privind situatia economica si sociala a comunei Brazi”, evolutia populatiei pentru urmatori ani va mentine tendinta de crestere usoara, inregistrata incepand cu anul 2013. Evolutia nefavorabila a natalitatii si mortalitatii in comuna Brazi, chiar daca nu au determinat o scadere a numarului populatiei, sporul natural negativ fiind compensat de sporul migratoriu pozitiv, a determinat insa importante schimbari in structura pe varste a populatiei, din pacate in sens negativ. Reducerea cu aproape un sfert, a populatiei tinere (0 – 14 ani) si cresterea cu aproape 50 % a populatiei varstnice (65 ani si peste), a declansat procesul de imbatranire demografica.
C. Evenimente social-economice, politice sau religioase.
Pe teritoriul Comunei Brazi au loc o serie de manifestări publice cu caracter social, economic, politic, cultural şi religios. Cel mai important şi semnificativ eveniment pentru Comuna Brazi este cel organizat în ultima sâmbătă din luna iunie, data la care se sarbatoreste Ziua Comunei Brazi. Deasemeni, trebuie amintite si manifestarile desfasurate cu ocazia hramurilor Bisericilor, precum si a altor asemenea activitati care se desfasoara in spatiul public si care implica aglomerari de persoane (sarbatorile pascale).
Cu ocazia sărbătorilor importante la nivel naţional, au loc manifestări organizate de autorităţile locale prin depunerea de coroane de flori.
Ca şi evenimente sportive pe raza Comunei Brazi, Poliţia Locală participă la asigurarea măsurilor de ordine şi siguranţă publică cu ocazia desfăşurării diferitelor meciuri sau manifestări sportive organizate de Clubul Sportiv Brazi pe următoarele baze sportive:
- Baza Sportiva Brazii de Jos
- Baza sportiva Negoiesti
- Sala Polivalenta Brazii de Sus
- Parcul Nicolau
De asemenea se au în vedere pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice, manifestările culturale organizate cu ocazia diverselor evenimente la Caminul Cultural din satul Brazii de Jos.
D. Starea infracţională şi contravenţională
Obiectivele strategice pe care Poliţia Locală a Comunei Brazi le va urmări în cursul anului 2023 sunt următoarele:
- creşterea nivelului de siguranţă a cetăţeanului prin creşterea eficienţei activităţiilor desfăşurate în domeniul siguranţei publice;
- combaterea infracţionalitătii contra persoanei şi contra patrimoniului public si privat al localităţii ;
- securitatea rutieră ;
- sporirea transparenţei şi creşterea gradului de încredere a populaţiei in poliţie.
Prezenţa în stradă a poliţiştilor este un obiectiv prioritar al Politiei Locale, urmărindu-se crearea unui sentiment de siguranţă publică în rândul cetăţenilor si câştigarea încrederii acestora în serviciile poliţiei.
Un alt obiectiv este acela de realizare a unui dispozitiv de ordine publică eficient, in acest context dispozitivele de asigurare a ordinii si liniştii publice vor fi distribuite în zonele, locurile si mediile de interes operativ fiind realizate în sistem integrat, acţiuni comune cu Poliţia Româna si Jandarmeria.
Scopul acestor acţiuni este unul bivalent, mai exact, de prevenire a savarsirii de fapte infractionale si contraventionale, precum si depistarea persoanelor care savarsesc astfel de fapte si în mod deosebit, a infracţionalităţii stradale, iar pe de altă parte, desfăşurarea acestor activitati contribuie la creşterea gradului de vizibilitate a activităţii desfăşurate de Poliţia Locală in sprijinul membrilor comunitătii.
Au fost inregistrate si solutionate un numar de 40 petitii privind diferite probleme ale cetatenilor.
Cauzele si condiţiile obiective sau subiective care au favorizat aceste fenomene sunt:
- lipsa supravegherii societatiilor comerciale cu agenţi de pază ;
- asigurarea necorespunzatoare a bunurilor în gospodării ;
- nivelul ridicat al şomajului;
- consumul frecvent de bauturi alcoolice;
- lipsa reacţiei publice în cazul comiterii unor astfel de fapte in stradă;
-deficitul de personal in cadrul structurilor MAI;
-disfuncţionalităţi în realizarea dispozitivului de ordine publică in sistem integrat cu reprezentanţii poliţiei romane, jandarmeriei, societăţilor de pază si alte instituţii.
Pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infractional si contravenţional pe raza Comunei Brazi se vor lua urmatoarele măsuri :
- în funcţie de situaţia creată va exista un schimb rapid de date si informaţii între forţele care au atributii in acest sens ;
- instituirea unor patrule mixte din care sa faca parte agenţi ai Poliţiei Române, Jandarmeriei si Poliţiei Locale, in special pe timp de noapte;
- pregătirea antiinfracţională a cetăţenilor din relaţionarea cu publicul în activităţiile curente; instruirea acestora in sedinte;
- instruirea elevilor din unitatile de invatamant;
- acordarea unei atentii deosebite conflictelor, in special a celor intrafamiliale;
- dispunerea dispozitivului de siguranţă publică, atât pe timp de zi cât şi pe timp de noapte în zonele unde există date şi informaţii cu privire la faptul că acestea sunt considerate zone cu risc crescut al infracţionalităţii ;
- menţinerea legăturii permanente cu toate structurile operaţionale din cadrul Poliţiei Române si Jandarmeriei cu privire la situaţia infracţională .
Conform datelor statistice, starea infractionala in cursul anului 2022 se prezintă astfel:
ORDINE ȘI SIGURANȚĂ PUBLICĂ
-persoane legitimate - 712
-infracțiuni de cerșetorie constatate - 0
-sancțiuni aplicate - 246 din care:
-sancțiuni aplicate la cerșetorie - 0
-sancțiuni aplicate la prostituție - 7
-sancțiuni aplicate comercianților ambulanți - 0
-sancțiuni aplicate potrivit Legii nr.61/1991 privind sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, ordinii și liniștii publice, cu modificările și completările ulterioare - 72
-sancțiuni aplicate la regimul circulației pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor și a celorlalți participanți la trafic, potrivint O.U.G. nr.195/2002, cu modificările și completările ulterioare – 116
-sancțiuni aplicate potrivit O.U.G. nr.97/2002 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, cu modificările și completările ulterioare – 2
-sancțiuni aplicate pentru încălcarea regimului silvic cu aplicarea Legii nr.171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la regimul silvic, cu modificările și completările ulterioare – 4.
Valoare sancțiuni aplicate – 82.725 lei
Valoare bunuri confiscate – 0 lei
POLIȚIE RUTIERĂ
Total sancțiuni aplicate – 116 din care:
-O.U.G. nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare – 116
- abateri bicicliști – 4
- abateri căruțași – 21
- abateri pietoni – 1
- contravenții pe fondul consumului de alcool – 3
- oprire neregulamentară – 3
Sancțiuni aplicate conducătorilor auto transport persoane/marfă potrivit H.G. nr.69/2012
-infracțiuni la regimul rutier – 3
-valoare – 21.315 lei
EXEMPLE:
În zona intersecției DN 1 cu DJ 104 P au fost surprinse în mai multe rânduri, tinere care atrăgeau persoane dornice de întreținerea unor raporturi sexuale contra unor sume de bani. Acestea au fost sancționate contravențional cu amenzi în valoare de 7500 lei, în conformitate cu prevederile Legii nr.61/1991 privind sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, ordinii și liniștii publice, cu modificările și completările ulterioare.
Pe raza teritorială a satului Bătești a fost depistat un autovehicul care transporta 1,34 mc material lemnos cu încălcarea prevederilor art.19/2/c, 19/22/b, 19/23/a, 19/23/b din Legea nr.171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice, cu modificările și completările ulterioare. Conducătorul auto a fost sancționat cu amendă în valoare de 19.000 lei, iar întreaga cantitate de material lemnos a fost supusă confiscării.
MĂSURI DE ORDINE:
În perioada de referință s-au desfășurat mai multe manifestări culturale, sportive și religioase, ceea ce a impus organizarea de măsuri de ordine pentru menținerea unui climat de siguranță publică (ziua comunei, inaugurare biserica din satul Stejaru, etc.).
ACȚIUNI POLIȚIENEȘTI:
La nivelul Postului Comunal de Poliție Brazi s-au desfășurat în cursul anului 2022 un număr de 8 acțiuni polițienești:
-2 acțiuni de ordine publică
-1 acțiune pe linie de investigații criminale
-2 acțiuni pe linie de poliție rutieră
2 acțiuni pe linie de sisteme de securitate.
Acțiunile s-au desfășurat în locuri aglomerate, cu potențial criminogen ridicat și în zonele pretabile săvârșirii unor fapte antisociale. În urma acțiunilor desfășurate nu s-a impus confiscarea de bunuri.
De asemenea, s-au desfășurat activități de prevenire în rândul persoanelor vârstnice și a celor care locuiesc în imobile izolate, de informare și de instruire în unitățile de învățământ și a persoanelor care manipulează valori.
SITUAȚIA INFRACȚIUNILOR SESIZATE ȘI DINAMICA DOSARELOR PENALE
Din totalul de 157 de dosare penale cu autori cunoscuți, au fost soluționate în anul de referință un număr de 50 dosare penale (dintre care 2 dosare cu soluție de R.T.U.P., 2 dosare cu soluție de renunțare și 46 cu soluție de clasare). De asemenea, au fost înregistrate un număr de 12 dosare penale cu autor necunoscut, fiind soluționate 6 dosare, în 4 dintre acestea fiind identificați autorii infracțiunilor comise. Ca rezultat al acestor activități, au fost dispuse următoarele măsuri preventive pentru săvârșirea faptelor penale:
-arest preventiv – 0 situații
-arest la domiciliu – 0 situații
-control judiciar – 4 situații
-persoane reținute – 0 situații.
CAPITOLUL II
- Dispozitivele de ordine, siguranţă publică, misiunile şi zonele de responsabilitate
În conformitate cu planificarea activităţii de menţinere a ordinii şi siguranţei publice de către Poliţia Locală a Comunei Brazi, ca responsabilă, în virtutea atributiilor rezultate din Legea nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare în acest domeniu, poliţiştii locali participă la activitatea de menţinere a ordinii şi liniştii publice în dispozitivul organizat şi coordonat de către această instituţie, în patrule proprii sau alcătuind patrule mixte împreună cu agenţi ai Poliţiei Române şi Inspectoratului de Jandarmi.
Atenţie deosebită se acordă zonelor comunei cu un numar mare de locuitori şi în care se constată încălcări ale prevederilor legale în ce priveşte distrugeri de mobilier urban, distrugeri de material dendrologic, aruncarea de deşeuri pe alei sau spaţii verzi, in punctele în care sunt organizate diverse activitati traditionale, religioase, culturale sau sportive .
Dimensiunea efectivelor trimise în teren dar şi intervalul orar în care sunt dispuse schimburile de lucru sunt stabilite in funcţie de situaţia operativă, in care se ţine cont de frecvenţa faptelor de natură să tulbure ordinea si liniştea publică care au loc pe raza teritorială de competenţă fata de care se intervine operativ.
Poliţiştii locali din cadrul Poliţiei Locale a Comunei Brazi isi desfăşoară activitatea in 3 schimburi a cate 8 ore noapte/zi, efectuand activităţi de patrulare pe întreagul teritoriu al Comunei Brazi, pe zonele de responsabilitate stabilite de conducerea primariei.
În contextul prevederilor Legii 155/2010 si a H.G. nr.1332/2010, privind menţinerea ordinii şi siguranţei publice, prevenirea şi combaterea infracţionalităţii pe raza comunei Brazi, Poliţia Locală este operationalizata cu Poliţia Româna.
Pentru o mai buna gestionare a situaţiei operative, serviciul de noapte al Politiei Locale pe teritoriul Comunei Brazi se desfasoara astfel:
- Preluarea serviciului;
- Verificarea sediului Primariei Brazi, zona Parc Primarie, Caminul Cultural;
-CONSEMN PATRULARE: PRIMARIE – TEILOR - BARIERA BATESTI - MIHAI EMINESCU - COSTACHE NEGRUZZI –TUDOR ARGHEZI - MIRON COSTIN - ION NECULCE - COSTACHE NEGRUZZI - MIHAI EMINESCU - IESIRE PUCHENI (STATIE CANALIZARE, BISERICA ORTODOXA) - NICOLAE TITULESCU (OBIECTIVELE ZONA) - ANTON PANN - GEORGE COSBUC (SEDIU CAP) – CENTURA BĂTEȘTI – A3 – CENTURA BĂTEȘTI - ION LUCA CARAGIALE - VASILE ALECSANDRI - GEORGE COSBUC - MIHAI EMINESCU – TEILOR – FAGULUI – TEILOR – LALELELOR - (SALA SPORT+OBIECTIVELE ZONA) - PORTOCALILOR (OBIECTIVELE ZONA) – CIRESILOR - BUCEGI (ZONA PARC+OBIECTIVELE) - DIMITRIE CANTEMIR - STEFAL CEL MARE - MIHAI VITEAZU – BUCEGI – CALIMAN - (OBIECTIVELE ZONA) – PARANG – FAGARAS – RARAULUI - D.J.104 - D.J.140 – CIRESILOR – GUTUIULUI - (OBIECTIVE ZONA) PARULUI – CIRESILOR - D.C.103 – CERBULUI - D.C.103 - TOMA ALIMOS – HAIDUCILOR - D.C.103 – CERBULUI - D.C.103 – CIRESILOR – PORTOCALILOR – ZAMBILELOR (OBIECTIVE ZONA) – ORHIDELELOR – LALELELOR – TRANDAFIRILOR - GARA BRAZI - G.F.R. – TRANDAFIRILOR - COLONIE BRAZI (OBIECTIVELE ZONA: CAMIN NEFAMILISTI+GRADINITA) - D.J.101G – LALELELOR –CRIZANTEMELOR – ZAMBILELOR - MARGARITARILOR – LALELELOR – TEILOR - PRIMARIE
-Sosire Primaria Brazi
-Patrulare pe acelasi traseu mentionat anterior
- intocmire raport cu consemnarea evenimentelor și pentru predarea serviciului.
Pe raza comunei Brazi exista un numar de 30 obiective de verificat in timpul serviciului de patrulare (scoli, gradinite, sali de sport, biserici, parcuri, Camin Cultural, dispensarele medicale, casa parohiala), timpul de verificare a acestora fiind de aproximativ 2 ore si 30 minute (30 obiective x 5 minute fiecare obiectiv).
Consemnul acestor obiective consta in verificarea integritatii acestora, precum si a inchiderii usilor de acces și a geamurilor aferente locațiilor.
Același consemn se execută în timpul celor trei schimburi ale serviciului.
La nivelul Comunei Brazi, climatul de încredere şi siguranţă în care trebuie să traiască şi să locuiască cetăţenii oricărei comunităţi este asigurat de politistii locali din cadrul Poliţiei Locale Brazi, in colaborare cu Poliţia Română si Jandarmeria.
Urmare a activităţilor specifice intreprinse cu agenti ai Poliţiei Romane, s-au amplificat acţiunile cu caracter preventiv, asigurandu-se o cunoaştere reală a fenomenului infracţional si prevenirea faptelor cu caracter penal.
Poliţiştii care asigura ordinea publică in colaborare cu efective ale Politiei Romane si Jandarmeriei au participat la acţiuni de păstrare a ordinii si liniştii publice, toate in scopul prevenirii infracţiunilor stradale, a celor comise cu violentă şi pentru apararea patrimoniului public si privat al localităţii.
- Misiunile specifice
Poliţia locală s-a înfiinţat în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în următoarele domenii:
a) ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor;
b) circulaţia pe drumurile publice;
c) disciplina în construcţii şi afişajul stradal;
d) protecţia mediului;
e) activitatea comercială;
f) evidenţa persoanelor;
g) alte domenii stabilite prin lege.
În domeniul ordinii şi liniştii publice, precum şi al pazei bunurilor, poliţia locală are următoarele atribuţii:
a) menţine ordinea şi liniştea publică în zonele şi locurile stabilite prin planul de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, aprobat în condiţiile legii;
b) menţine ordinea publică în imediata apropiere a unităţilor de învăţământ publice, a unităţilor sanitare publice, în parcările auto aflate pe domeniul public sau privat al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, în zonele comerciale şi de agrement, în parcuri, pieţe, cimitire, precum şi în alte asemenea locuri publice aflate în proprietatea şi/sau în administrarea unităţilor/ subdiviziunilor administrativteritoriale sau a altor instituţii/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine şi siguranţă publică;
c) participă, împreună cu autorităţile competente prevăzute de lege, potrivit competenţelor, la activităţi de salvare şi evacuare a persoanelor şi bunurilor periclitate de calamităţi naturale ori catastrofe, precum şi de limitare şi înlăturare a urmărilor provocate de astfel de evenimente;
d) acţionează pentru identificarea cerşetorilor, a copiilor lipsiţi de supravegherea şi ocrotirea părinţilor sau a reprezentanţilor legali, a persoanelor fără adăpost şi procedează la încredinţarea acestora serviciului public de asistenţă socială în vederea soluţionării problemelor acestora, în condiţiile legii;
e) constată contravenţii şi aplică sancţiuni, potrivit competenţei, pentru nerespectarea legislaţiei privind regimul de deţinere a câinilor periculoşi sau agresivi, a celei privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân şi a celei privind protecţia animalelor şi sesizează serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân despre existenţa acestor câini şi acordă sprijin personalului specializat în capturarea şi transportul acestora la adăpost;
f) asigură protecţia personalului din aparatul de specialitate al primarului, din instituţiile sau serviciile publice de interes local la efectuarea unor controale ori acţiuni specifice;
g) participă, împreună cu alte autorităţi competente, la asigurarea ordinii şi liniştii publice cu ocazia mitingurilor, marşurilor, demonstraţiilor, procesiunilor, acţiunilor de pichetare, acţiunilor comerciale promoţionale, manifestărilor culturalartistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum şi a altor asemenea activităţi care se desfăşoară în spaţiul public şi care implică aglomerări de persoane;
h) asigură paza bunurilor şi obiectivelor aflate în proprietatea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi/sau în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale sau a altor servicii/instituţii publice de interes local, stabilite de consiliul local;
i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea normelor legale privind convieţuirea socială stabilite prin legi sau acte administrative ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, pentru faptele constatate în raza teritorială de competenţă;
j) execută, în condiţiile legii, mandatele de aducere emise de organele de urmărire penală şi instanţele de judecată care arondează unitatea/subdiviziunea administrativteritorială, pentru persoanele care locuiesc pe raza de competenţă;
k) participă, alături de Poliţia Română, Jandarmeria Română şi celelalte forţe ce compun sistemul integrat de ordine şi siguranţă publică, pentru prevenirea şi combaterea infracţionalităţii stradale;
l) cooperează cu centrele militare zonale în vederea înmânării ordinelor de chemare la mobilizare şi/sau de clarificare a situaţiei militare a rezerviştilor din Ministerul Apărării Naţionale;
m) asigură măsuri de protecţie a executorilor judecătoreşti cu ocazia executărilor silite;
n) acordă, pe teritoriul unităţilor/subdiviziunilor administrativteritoriale, sprijin imediat structurilor competente cu atribuţii în domeniul menţinerii, asigurării şi restabilirii ordinii publice.
În domeniul circulaţiei pe drumurile publice, poliţia locală are următoarele atribuţii:
a) asigură fluenţa circulaţiei pe drumurile publice din raza teritorială de competenţă, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;
b) verifică integritatea mijloacelor de semnalizare rutieră şi sesizează nereguli constatate privind funcţionarea semafoarelor, starea indicatoarelor şi a marcajelor rutiere şi acordă asistenţă în zonele unde se aplică marcaje rutiere;
c) participă la acţiuni comune cu administratorul drumului pentru înlăturarea efectelor fenomenelor naturale, cum sunt: ninsoare abundentă, viscol, vânt puternic, ploaie torenţială, grindină, polei şi alte asemenea fenomene, pe drumurile publice;
d) participă, împreună cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române, la asigurarea măsurilor de circulaţie ocazionate de adunări publice, mitinguri, marşuri, demonstraţii, procesiuni, acţiuni de pichetare, acţiuni comerciale promoţionale, manifestări cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum şi de alte activităţi care se desfăşoară pe drumul public şi implică aglomerări de persoane;
e) sprijină unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române în asigurarea măsurilor de circulaţie în cazul transporturilor speciale şi al celor agabaritice pe raza teritorială de competenţă;
f) acordă sprijin unităţilor/structurilor teritoriale ale Poliţiei Române în luarea măsurilor pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului;
g) asigură, în cazul accidentelor soldate cu victime, paza locului acestor accidente şi ia primele măsuri ce se impun pentru conservarea urmelor, identificarea martorilor şi a făptuitorilor şi, dacă se impune, transportul victimelor la cea mai apropiată unitate sanitară;
h) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staţionarea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar;
i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă şi accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire a conducătorilor acestor vehicule;
j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, biciclişti, conducători de mopede şi vehicule cu tracţiune animală;
k) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la circulaţia în zona pietonală, în zona rezidenţială, în parcuri şi zone de agrement, precum şi pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semnul internaţional pentru persoanele cu handicap;
l) aplică prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale;
m) cooperează cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române pentru identificarea deţinătorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a staţionării neregulamentare sau al autovehiculelor abandonate pe domeniul public.
- Activităţi şi misiuni executate în comun
In realizarea atribuţiilor pe care le deţine conform legii, Poliţia Locala a Comunei Brazi desfăşoară activităti in colaborare cu structura teritoriala a Politiei Romane. In cadrul acestor activităţi poliţiştii locali participă şi la acţiunile organizate şi coordonate de catre Politia Nationala prin structurile teritoritoriale, respectiv, Postul de politie Brazi din componenta Sectiei de Politie nr.7 Cocorasti Colt.
Iniţiaza şi deruleaza în cooperare cu instituţiile de învăţământ propuneri pentru prevenirea şi reducerea actelor de indisciplină din incinta sau în apropierea acestora, având ca obiectiv creşterea gradului de siguranţă a elevilor, dându-se eficiență planurilor și protocolului încheiat cu poliția națională și unitățile de învățământ.
Participa impreuna cu Politia Romana si Jandarmeria Romana la asigurarea ordinii si linistii publice cu ocazia desfasurarii manifestarilor cultural-artistice, sportive, manifestarilor desfasurate cu ocazia hramurilor Bisericilor, precum si a altor asemenea activitati care se desfasoara in spatiul public si care implica aglomerari de persoane .
Participa, alaturi de Politia Romana, Jandarmeria Romana si celelalte forte ce compun sistemul integrat de ordine si siguranta publica, pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii stradale .
Participa , impreuna cu autoritatile competente prevazute de lege și potrivit competentelor, la activitati de salvare si evacuare a persoanelor si bunurilor periclitate de calamitati naturale ori catastrofe, precum si de limitare a urmarilor provocate de astfel de evenimente ;
Coopereaza, cu agentii Politiei Romane, la solicitarea acestora, pentru efectuarea de patrule auto pe strazile localitatilor ce compun comuna Brazi si pentru solutionarea unor evenimente semnalate prin Serviciul de urgenta 112.
In activitatea zilnică in funcţie de problemele care necesită rezolvare, Poliţia Locală a Comunei Brazi, colaborează cu Poliţia Română, Jandarmeria Romană si alte autoritati si institutii de specialitate, desfăsurând acţiuni de control pe domeniile specifice, astfel:
În domeniul disciplinei în construcţii şi al afişajului stradal, poliţia locală are următoarele atribuţii:
a) efectuează controale pentru identificarea lucrărilor de construcţii executate fără autorizaţie de construire sau desfiinţare, după caz, inclusiv a construcţiilor cu caracter provizoriu;
b) efectuează controale pentru identificarea persoanelor care nu respectă autorizaţia de executare a lucrărilor de reparaţii ale părţii carosabile şi pietonale;
c) verifică respectarea normelor legale privind afişajul publicitar, afişajul electoral şi orice altă formă de afişaj/reclamă, inclusiv cele referitoare la amplasarea firmei la locul de desfăşurare a activităţii economice;
d) participă la acţiunile de demolare/ dezmembrare/ dinamitare a construcţiilor efectuate fără autorizaţie pe domeniul public sau privat al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale ori pe spaţii aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale sau a altor instituţii/servicii publice de interes local, prin asigurarea protecţiei perimetrului şi a libertăţii de acţiune a personalului care participă la aceste operaţiuni specifice;
e) constată, după caz, conform atribuţiilor stabilite prin lege, contravenţiile privind disciplina în domeniul autorizării executării lucrărilor în construcţii şi înaintează procesele-verbale de constatare a contravenţiilor, în vederea aplicării sancţiunii, şefului compartimentului de specialitate care coordonează activitatea de amenajare a teritoriului şi de urbanism sau, după caz, primarului unităţii administrativ-teritoriale în a cărui rază de competenţă s-a săvârşit contravenţia sau persoanei împuternicite de aceştia.
În domeniul protecţiei mediului, poliţia locală are următoarele atribuţii:
a) controlează respectarea prevederilor legale privind condiţiile de ridicare, transport şi depozitare a deşeurilor menajere şi industriale;
b) sesizează autorităţilor şi instituţiilor publice competente cazurile de nerespectare a normelor legale privind nivelul de poluare, inclusiv fonică;
c) participă la acţiunile de combatere a zoonozelor deosebit de grave şi a epizootiilor;
d) identifică bunurile abandonate pe domeniul public sau privat al unităţii administrativ-teritoriale sau pe spaţii aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale ori a altor instituţii/servicii publice de interes local şi aplică procedurile legale pentru ridicarea acestora;
e) verifică igienizarea surselor de apă, a malurilor, a albiilor sau cuvetelor acestora;
f) verifică asigurarea salubrizării străzilor, a căilor de acces, a zonelor verzi, a rigolelor, îndepărtarea zăpezii şi a gheţii de pe căile de acces, dezinsecţia şi deratizarea imobilelor;
g) verifică existenţa contractelor de salubrizare încheiate de către persoane fizice sau juridice, potrivit legii;
h) verifică ridicarea deşeurilor menajere de operatorii de servicii de salubrizare, în conformitate cu graficele stabilite;
i) verifică şi soluţionează, potrivit competenţelor specifice ale autorităţilor administraţiei publice locale, sesizările cetăţenilor privind nerespectarea normelor legale de protecţie a mediului şi a surselor de apă, precum şi a celor de gospodărire a localităţilor;
j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale specifice realizării atribuţiilor prevăzute la lit. a)-i), stabilite în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale.
În domeniul activităţii comerciale, poliţia locală are următoarele atribuţii:
a) acţionează pentru respectarea normelor legale privind desfăşurarea comerţului stradal şi a activităţilor comerciale, respectiv a condiţiilor şi a locurilor stabilite de autorităţile administraţiei publice locale;
b) verifică legalitatea activităţilor de comercializare a produselor desfăşurate de operatori economici, persoane fizice şi juridice autorizate şi producători particulari în pieţele agroalimentare, târguri şi oboare, precum şi respectarea prevederilor legale de către administratorii pieţelor agroalimentare;
c) verifică existenţa la locul de desfăşurare a activităţii comerciale a autorizaţiilor, a aprobărilor, a documentelor de provenienţă a mărfii, a buletinelor de verificare metrologică pentru cântare, a avizelor şi a altor documente stabilite prin legi sau acte administrative ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale;
d) verifică respectarea normelor legale privind comercializarea obiectelor cu caracter religios;
e) verifică respectarea normelor legale privind amplasarea materialelor publicitare şi a locurilor de comercializare a produselor din tutun şi a băuturilor alcoolice;
f) verifică respectarea prevederilor legale privind orarul de aprovizionare şi funcţionare al operatorilor economici;
g) identifică mărfurile şi produsele abandonate pe domeniul public sau privat al unităţii administrativ-teritoriale sau pe spaţii aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale ori a altor servicii/instituţii de interes local şi aplică procedurile legale de ridicare a acestora;
h) verifică respectarea regulilor şi normelor de comerţ şi prestări de servicii stabilite prin acte normative în competenţa autorităţilor administraţiei publice locale;
i) cooperează şi acordă sprijin autorităţilor de control sanitar, de mediu şi de protecţie a consumatorilor în exercitarea atribuţiilor de serviciu specifice domeniului de activitate al acestora;
j) verifică respectarea obligaţiilor ce revin operatorilor economici cu privire la afişarea preţurilor, a produselor comercializate şi a serviciilor şi sesizează autorităţile competente în cazul în care identifică nereguli;
k) verifică şi soluţionează, în condiţiile legii, petiţiile primite în legătură cu actele şi faptele de comerţ desfăşurate în locuri publice cu încălcarea normelor legale;
l) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale specifice realizării atribuţiilor prevăzute la lit. a)-j), stabilite în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale.
În domeniul evidenţei persoanelor, poliţia locală are următoarele atribuţii:
a) cooperează cu alte autorităţi competente în vederea verificării, la cererea acestora, a unor date cu caracter personal, dacă solicitarea este justificată prin necesitatea îndeplinirii unei atribuţii prevăzute de lege, cu respectarea reglementărilor legale privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
b) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea normelor legale privind domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, inclusiv asupra obligaţiilor pe care le au persoanele prevăzute la art. 37 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
c) cooperează cu serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor pentru punerea în legalitate a persoanelor cu acte de identitate expirate şi a minorilor cu vârstă peste 14 ani, care nu au acte de identitate.
Funcţia principală a Poliţiei Române, Jandarmeriei şi Poliţiei Locale este de protecţie a cetăţeanului si a statului si se realizează prin participarea la prevenirea si combaterea fenomenului infractional, garantarea si apărarea drepturilor si libertatilor constitutionale, a siguranţei cetăţeanului, a proprietăţii publice si private, asigurarea climatului necesar, funcţionării instituţiilor statului, in conformitate cu prevederile legii.
Scopul cooperării presupune eliminarea suprapunerii forţelor şi activităţilor specifice de ordine publică in aceleaşi zone de siguranţă publică şi obiective de interes operativ, delimitarea clară şi repartizarea in responsabilitatea fiecarei structuri a zonelor in special a locurilor cu potenţial criminogen precum şi stabilirea distinct a caracterului misiunilor permanente sau temporare.
De asemenea intre Politia Comunei Brazi si Poliţia Locală au fost stabilite activităţi, ce urmează a fi desfăşurate in colaborare, în vederea contracarării cu fermitate a fenomenului infracţional.
In cazul producerii unor evenimente deosebite poliţiştii, jandarmii, poliţiştii locali si alte forţe complementare vor lua de indata urmatoarele masuri:
- salvarea victimelor şi bunurilor asigurând paza acestora;
-asigurarea ordinii şi pazei locului producerii evenimentelor si dirijarea circulatiei in zona;
-mobilizarea cetăţenilor in vederea lichidării sau limitării consecinţelor şi prevenirii extinderii acestora;
-identificarea martorilor care pot da relaţii cu privire la locul si modul producerii evenimentului, conservarea urmelor;
-raportarea imediată a evenimentelor constatate, la unitatea de poliţie in vederea dispunerii de măsuri pentru intervenţie si cercetare;
- colaborarea cu forţele specializate sau echipele de cercetare la faţa locului, in cazul producerii unor evenimente cu grad ridicat de risc;
- in baza Planului de cooperare, poliţia şi jandarmeria vor asigura şi executa activităţi punctuale (filtre, razii, acţiuni, etc.), pentru prevenirea şi descurajarea fenomenului infracţional şi contravenţional,
- în cazul executării în comun a unor misiuni în domeniul asigurării masurilor de ordine la manifestatiile publice, efectivele Poliţiei Locale acţionează sub coordonarea direct a Jandarmeriei Române;
- acţiunile comune se vor desfăşura la solicitarea uneia dintre părţi pe baza unor programe, acţiune elaborată în comun de reprezentanţii ambelor părţi;
- în cadrul programelor respective se vor stabili obiectivele acţiunilor, modalităţile de acţiune, structura şi atribuţiile efectivelor precum şi alte detalii necesare bunei desfăşurării ale activităţilor ce se vor asigura; vor fi intocmite planuri de actiune.
- intensificarea activităţilor de patrulare in zona unitatilor de invatament in vederea identificarii minorilor problema, a stărilor conflictuale existente între elevi, elevi şi profesori, între elevi şi alte persoane care nu au legătură cu unităţile de învăţământ şi organizarea de activităţi ferme concrete şi legale pentru combaterea acestor feneomene încă din faza incipientă, astfel încât să nu genereze fapte mai grave;
- prevenirea, descoperirea şi combaterea faptelor cu caracter ilicit care afectează desfăşurarea normală a procesului de învăţământ sau aduc atingere integrităţii şi demnităţii persoanei sau avutului public şi privat;
- prevenirea faptelor cu violenţă şi a actelor de indisciplină comise de elevii problemă şi a persoanelor care pătrund în incinta şcolilor sau sunt predispuse la comiterea de acte cu violenţă în care de regulă sunt victime elevii, etc.
- comercializarea de droguri sau substanțe halucinogene, psihotrope sau psihoactive;
- racolarea de posibile victime ale traficului de persoane;
Observarea și combaterea fenomenului de bullying.
CAPITOLUL III
EFECTIVELE AFLATE LA DISPOZITIE SI SUPORTUL LOGISTIC
Efectivul de care dispune si cu care actionează Poliţia Locală a comunei Brazi in toate misiunile specifice este de 10 persoane, polițiști locali, din care: seful Poliției locale și 9 polițiști locali, funcționari publici de execuție (o funcție publică de execuție de polițist local fiind vacantă), aşa cum este prevăzut în Organigrama aparatului de specialitate al Primarului comunei Brazi.
Suportul logistic aflat în dotarea Poliţiei Locale a comunei Brazi cuprinde :
- autovehicule -Renault Zoe – echipata cu instalaţii acustice şi luminoase de culoare albastră și cameră de bord;
-Dacia Duster - echipata cu instalaţii acustice şi luminoase de culoare albastră și cameră de bord;
- pulverizatoare iritant-lacrimogene;
-lanterne cu șoc electric
- bastoane cauciuc;
- catuse;
Pentru o mai bună asigurare a Serviciului de menţinere a ordinii şi liniştii publice prin grija Consiliului Local al comunei Brazi, a fost implementat un sistem de supraveghere video. Acest sistem de supraveghere cuprinde un numar de peste 251 camere de supraveghere si este funcţional în locurile publice, la intrarea în institutiile de invătământ cât si pe principalele artere de circulaţie din Comuna Brazi şi în punctele principale ale comunei.
Principalele misiuni/direcţii de acţiune sunt:
1. îmbunătăţirea modului de constatare/aplicare şi executare a măsurilor contravenţionale privind ordinea publică, asigurarea traficului rutier, paza bunurilor şi persoanelor;
2. creşterea capacităţii instituţionale prin exploatarea reţelei de comunicaţii şi suport video ale Primăriei comunei Brazi;
3. consolidarea managementului integrat al situaţiei operative, prin;
-apărarea tuturor valorilor garantate de Constituţie, prin prevenirea şi combaterea comiterii de fapte antisociale, iar, când acestea au fost săvârşite, identificarea autorilor şi tragerea la răspundere a acestora;
-derularea activităţilor de menţinere a ordinii publice în sistem integrat, pentru reducerea infracţionalităţii, menţinerea ordinii şi liniştii publice, asigurarea unui climat de securitate şi creşterea siguranţei civice;
-extinderea sistemului de analiză pentru monitorizarea prin camere video si evaluarea situaţiei operative, precum şi pentru planificarea activităţilor de mentinere a ordinii publice;
- modernizarea şi eficientizarea serviciilor poliţieneşti specializate pentru intervenţie;
-asigurarea unui climat de normalitate cu ocazia desfăşurării unor activităţi cu public numeros;
4.promovarea unei culturi de siguranţă publică în comunitate, prin intermediul poliţiştilor celor două instituţii, pentru creşterea gradului de conştientizare şi identificare a ameninţărilor comunităţii locale;
5. aplicarea unei proceduri unice de acţiune aplicabile tuturor structurilor participante la realizarea sistemului integrat de ordine publică;
6. asigurarea unui climat de ordine si siguranţă publică în zona instituţiilor de învăţământ preuniversitar, prin angrenarea structurilor şi unităţilor care au atribuţii în domeniu;
7.informarea corectă şi oportună, cu evoluţia situaţiei operative;
8.asigurarea unei politici coerente în domeniul managementului datelor şi informaţiilor, care să respecte drepturile şi libertăţile cetăţeneşti, în special protecţia datelor cu caracter personal;
9. simplificarea procedurilor de lucru, prin informatizarea activităţilor;
O altă importantă misiune, datorită impactului direct asupra cetăţeanului, este îmbunătaţirea calităţii serviciilor publice, ce necesită acţiuni conjugate pe două domenii principale de intervenţie:
1. creşterea transparenţei şi a celerităţii în prestarea serviciilor publice poliţieneşti;
2. optimizarea resurselor instituţionale, în vederea debirocratizării, descentralizării şi îmbunătăţirii performanţelor profesionale ale angajaţilor.
Combaterea micii criminalităţi, ca misiune, constituie domeniul cel mai sensibil şi cu impact direct asupra cetăţenilor ce sunt afectaţi de frecvenţa cu care sunt săvârşite astfel de fapte, fiind necesară concentrarea forţelor din sistemul de ordine publică pe componenta de proactivitate a activităţii poliţieneşti, revigorarea politicilor de prevenire a criminalităţii şi concentrarea eforturilor în stradă, în funcţie de intervalele şi zonele critice determinate.
Pentru a fi în măsură să intervină in mod operativ si profesionist in rezolvarea oricarei situaţii ivite pe timpul efectuării serviciului, poliţiştii locali sunt dotaţi cu bastoane de cauciuc, cătuşe, spray iritant lacrimogen, lanterne cu electroșoc, telefon mobil de serviciu, autospeciale de serviciu pentru deplasare operativă.
CAPITOLUL IV
INSTRUIREA EFECTIVELOR PENTRU EXECUTAREA ACTIVITĂŢILOR SI CONTROLUL DISPOZITIVELOR
În scopul pregătirii profesionale a personalului şi a asigurării insuşirii cunoştinţelor şi formarea deprinderilor specifice, precum şi antrenarea agenţilor pentru a acţiona izolat sau în cadrul formaţiunilor de poliţie în condiţiile legii şi in deplina siguranţă, formarea unei conduite demne, ferme si respectuoase, intărirea spiritului de ordine si disciplina in concordanţă cu legile si Regulamentul de Organizare si functionare, Poliţia Locală asigură pregatirea profesionala continua prin participarea la cursuri specifice, inclusiv de instruirea privind protectia datelor cu caracter personal.
Instruirea politistilor locali care intră în serviciu se realizează zilnic, inainte de intrarea in serviciu, de catre sef structurii prelucrându-se situaţia operativă cu toată problematica activităţii.
Pregătirea este cu precădere orientată spre cunoaşterea legislatţei in vigoare, formarea deprinderilor necesare indeplinirii atribuţiilor specifice şi rezolvarii eficiente a situatiilor periculoase si complexe.
Politistii locali din cadrul serviciului se pregatesc permanent in raport cu apariţia şi evoluţia ameninţărilor la adresa ordinii publice, pentru dezvoltarea capacitatii operative, perfecţionarea cooperarii si interopelabilitatii cu celelalte structuri de ordine publica si circulatie rutiera subordonate ministerului de interne in vederea realizarii efortului generalizat necesar asigurarii ordinii publice si prevenirii actelor antisociale pe raza comunei Brazi.
Instruirea efectivelor are urmatoarele obiective:
- verificarea prezentei, dacă poliţistii locali sunt apti fizic si psihic pentru executarea serviciului;
- dacă au ţinuta corespunzatoare şi toate materialele din dotare asupra lor;
- prezentarea situaţiei operative a evenimentelor care au avut loc şi acţiunilor în curs de desfăşurare pe raza localitatii, precum si a forţelor cu care conlucrează;
- prelucrarea aspectelor rezultate din activitatea desfasurată de aceştia in schimbul respectiv;
- indicarea persoanelor, a obiectivelor ce urmeaza sa fie urmărite;
- alte activităţi de ordin organizatoric.
Controlul Dispozitivelor .
Controlul poliţiştilor locali se face de catre seful politiei locale, ocazie cu care se vor verifica urmatoarele:
- prezenţa agenţilor în zonele de siguranţă publică ;
- modul de îndeplinire a obligaţiilor ce le revin şi eficienţa măsurilor luate;
- activităţile desfaşurate şi legalitatea măsurilor luate ;
- comportamentul faţă de cetăţeni precum şi modul de reacţie faţă de problemele ridicate de aceştia ;
- ţinuta, modul de intreţinere şi folosirea mijloacelor din dotare;
- sprijinirea si îndrumarea celor aflaţi în serviciu pentru executarea in bune condiţii a sarcinilor specifice şi luarea de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate ;
Deficienţele constatate vor fi aduse la cunostinta primarului, pentru a dispune măsuri de inlaturare a acestora ca si pentru executarea în bune condiţii a sarcinilor specifice.
CAPITOLUL V
DISPOZITII FINALE
Pentru cunoaşterea permanentă a evoluţiei situaţiei operative, Poliţia Locală a Comunei Brazi va acţiona în următoarele direcţii:
- informarea reciprocă şi oportună cu date si informaţii cu privire la evoluţia situaţiei operative între structurile de poliţie şi celelalte instituţii participante la activităţiile de menţinere a climatului de ordine si sigurantă publică deţinute de una din părti, care sunt necesare şi celeilalte pentru îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din actele normative aplicabile;
- intărirea colaborarii si conlucrării cu structurile de poliţie şi celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu în vederea cunoaşterii situaţiei operative, identificarea unor stari de fapt, medii sau zone cu potenţial criminogen, care pot să afecteze ordinea şi siguranţa cetăţenilor, precum şi pentru fluidizarea traficului rutier ;
- supravegherea locurilor şi zonelor cu potenţial contraventional/infractional;
- actualizarea bazelor de date şi punerea acestora la dispoziţia personalului din cadrul instituţiilor cu atributii de menţinere si păstrare a ordinii si liniştii publice în vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice.