ROMANIA ANEXA NR.2
JUDETUL PRAHOVA la H.C.L. Brazi nr. _____/2022
COMUNA BRAZI
CONSILIUL LOCAL
- FIȘA DE DATE A PROCEDURII
PRIVIND ÎNCHIRIEREA UNUI SPAȚIU CU DESTINAȚIA DE CABINET MEDICAL, proprietate publică a comunei Brazi, situat în comuna Brazi, sat Negoieşti, str. Rarăului, nr 5, judeţ Prahova
I. INFORMAŢII GENERALE PRIVIND ORGANIZATORUL
Comuna Brazi , cu sediul administrativ în localitatea comuna Brazi, sat Brazii de Jos, Str. Teilor, Nr.45, jud. Prahova
codul fiscal: 2845290
Telefon fix: 0244480770
Fax: 0244480690
Email: investitii@pcbrazi.ro
Web: www.pcbrazi.ro
persoană de contact: consilier achiziţii publice Daniela Mihai pentru Procurarea documentației de atribuire
Documentația de atribuire se poate descărca de pe site-ul oficial al Primăriei https://pcbrazi.ro/,
Secțiunea: anunțuri de interes public
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
Închirierea unui spațiu cu destinația de cabinet medical având o suprafaţă de 55,43 mp – conform schiței spațiului , ce va constitui anexa 1 la contractul de închiriere.
III. CRITERII DE CALIFICARE ŞI/SAU SELECŢIE
Pentru a participa la licitaţie, ofertantul trebuie să depună oferta la sediul Primăriei Comunei Brazi (Relaţii cu publicul), până la data limită pentru depunere stabilită în anuntul procedurii, două plicuri sigilate, unul exterior si unul interior, care vor conține următoarele documente:
a. Pe plicul exterior se va indica obiectul licitaţiei pentru care este depusă oferta, numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia şi va conţine:
A. Pentru persoana juridică
1) documente de certificare a identităţii si calităţii ofertantului :
• Fișa ofertantului, conform Anexei nr.1;
• Declarația de participare la licitaţie, conform Anexei nr. 2;
• Certificatul de înregistrare, emis de Oficiul Registrului Comerţului - din care să rezulte obiectul de activitate furnizarea de servicii medicale cu sau fară activități conexe acestora;
• Certificat constatator, emis de Oficiul Registrului Comerţului, eliberat cu cel mult 30 zile înainte de data deschiderii ofertelor, original sau copie, din care să rezulte următoarele:
-ofertantul nu este în faliment;
-ofertantul nu are activitatea suspendată voluntar sau ca urmare a retragerii dreptului de a desfăşura activităţi economice;
-sediul social;
-administratorul ofertantului.
-copie după statutul şi actul constitutiv al persoanei juridice, cu actele adiţionale semnificative;
-declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice că nu se află în dizolvare, insolvenţă, faliment sau lichidare - original, potrivit formularului - Anexa nr. 3, însoţită de copie a dovezii privind calitatea sa de reprezentant legal al persoanei juridice şi a actului său de identitate;
-împuternicire, în original, acordată persoanei care reprezintă ofertantul în cadrul procedurii de licitaţie publică, însoţită de copie a actului său de identitate;
• certificat de atestare fiscală, eliberat de ANAF, care să ateste că persoana juridică nu are datorii faţă de bugetul de stat, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie conform cu originalul;
• cazier fiscal - eliberat de ANAF, care să ateste că persoana nu are înscrise infracţiuni de evaziune fiscală, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie conform cu originalul
• certificate / adeverinţă privind plata taxelor şi impozitelor locale care le datorează unităţii - administrativ teritoriale unde îşi are sediul, care să ateste că persoana juridică nu are datorii, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie conform cu originalul
• declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice privind respectarea reglementărilor referitoare la protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă, normele de apărare împotriva incendiilor, potrivit formularului - Anexa nr. 4.
2) documente de certificare a plăților necesare pentru participarea la licitație :
• dovada achitării taxei de participare la licitaţie, în cuantum de ...... lei, (sumă care nu se restituie);
• dovada depunerii garanției de participare la licitaţie, în cuantum de ...... lei, echivalentul a două chirii lunare, calculată la valoarea minimă de lei/mp/lună. (se calculează în funcție de suprafața spațiului pentru care se ofertează)
B. Pentru cabinet medical individual/ persoană fizică autorizată
1.documente de certificare a identităţii şi calităţii ofertantului :
• Fișa ofertantului, conform Anexei nr. 1;
• Declarația de participare la licitaţie, conform Anexei nr. 2;
• act de identitate - copie;
• copie după certificatul de înregistare, autorizaţia de funcţionare eliberată de autoritatea competentă sau de pe actul legal de constituire, după caz, din care rezultă că are obiect unic de activitate furnizarea de servicii medicale, cu sau fără activităţi conexe acestora;
• copie a certificatului de membru eliberat de Colegiul Medicilor;
• certificat de înregistrare în Registrul Unic al Cabinetelor Medicale emis de Direcția de Sănătate Publică;
• împuternicire notarială în original/copie legalizată, acordată persoanei care reprezintă ofertantul în cadrul procedurii de licitaţie publică, însoţită de copie a actului său de identitate;
• declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că nu se află în dizolvare, insolvenţă, faliment sau lichidare - original, potrivit formularului - Anexa nr. 3.
• certificat de atestare fiscală, eliberat de ANAF, care să ateste că nu are datorii faţă de bugetul general consolidat, valabil la data deschiderii ofertelor - original sau copie;
• certificat/adeverinţă privind plata taxelor şi impozitelor locale care le datorează unităţii administrativ teritoriale unde îşi are domiciliul care să ateste că nu are datorii, valabil la data deschiderii ofertelor original sau copie.
• declaraţie pe propria răspundere privind respectarea reglementărilor referitoare la protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă, normele de apărare împotriva incendiilor, potrivit formularului - Anexa nr. 4.
Notă: Toate documentele se vor semna pentru conformitate, olograf, de către ofertant.
2) documente de certificare a plăților necesare pentru participarea la licitație :
• dovada achitării taxei de participare la licitaţie, în cuantum de ..... lei (sumă care nu se restituie);
• dovada depunerii garanției de participare la licitaţie, în cuantum de ...... lei, echivalentul a două chirii lunare, calculată la valoarea minimă de lei/mp/lună. (se calculează în funcție de suprafața spațiului pentru care se ofertează)
PE PLICUL INTERIOR, care va conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului precum sediul acestuia, după caz, potrivit formularului - Anexa nr. 5.
Nu sunt admise completări ulterioare ale documentaţiei de calificare.
IV. PREZENTAREA OFERTEI
1. Limba de redactare a ofertei Limba română
2. Modul de prezentare a ofertei financiare
Oferta financiară va fi exprimată ferm, în lei, pentru spațiul cu destinatia de cabinet medical, menționând spaţiul având o suprafaţă de 55,43 mp.
3. Garanţia de participare
3.1. Garanţia de participare la licitaţie constă în echivalentul a două chirii lunare (se calculează pornind de la prețul minim de închiriere).
3.2. Ofertantul va pierde garanţia de participare dacă îşi retrage oferta înainte de începerea licitaţiei, în oricare dintre etapele acesteia.
3.3. Locatorul este obligat să restituie, la cerere, ofertanţilor garanţia de participare în termen de 5 zile lucrătoare de la desemnarea ofertantului câştigător.
3.4. Ofertantul declarat câştigător va pierde garanţia de participare dacă nu se prezintă să încheie contractul în termenul prevăzut în prezentul Caiet de sarcini.
4. Clarificări
- Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire, cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertelor.
- Autoritatea contractantă va răspunde în mod clar, complet şi fară ambiguităţi, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 5 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.
5. Modul de prezentare a ofertei
a) Adresa la care se depune oferta: registratura Primăriei Comunei Brazi.
b) Data limită pentru depunerea ofertei: _________ ora _______
c) Mod de prezentare
Ofertele cuprinzând dovada constituirii garanţiei de participare, documentele de calificare, propunerea financiară se vor depune în plicuri sigilate, separate astfel:
- PLICUL EXTERIOR: - va conţine documentele de calificare şi se va inscripţiona "Documente de calificare", numele sau denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia MENTIONÂNDU-SE CLAR:
”LICITAŢIA PUBLICĂ DESCHISĂ PENTRU ÎNCHIRIEREA SPAȚIULUI CU DESTINAȚIA DE CABINET MEDICAL ,” A NU SE DESCHIDE PÂNĂ LA DATA DE _____________ ORA ____”
- PE PLICUL INTERIOR, care conţine oferta propriu - zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz, şi va conţine Formularul de ofertă semnat de ofertant, fără îngroşări, ştersături sau modificări.
Plicul exterior conţinând plicul interior, se va sigila şi se va depune la sediul autorităţii contractante în termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
6. Posibilitatea retragerii sau modificării ofertei - Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forţa majoră cad în sarcina persoanei interesate;
Ofertele sunt declarate întârziate dacă sunt depuse la altă adresă decât cea menţionată în caietul de sarcini sau după data și ora limită stabilite.
7. Deschiderea ofertelor
Data, ora si locul deschiderii ofertelor:
__________ ora ______, la sediul Primăriei Comunei Brazi, comuna Brazi, sat Brazii de Jos, str. Teilor, nr. 45, mansarda - Sala de ședinte
Condiţii pentru participanţii la sedinţa de deschidere:
- reprezentanţii firmelor ofertante, vor participa la sedinţa de deschidere a ofertelor pe baza unei împuterniciri emise de reprezentantul legal al ofertantului.
V. CRITERIILE DE ATRIBUIRE ALE CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE SUNT:
a) cel mai mare nivel al chiriei;
b) capacitatea economico-financiară a ofertanţilor;
c) protecţia mediului înconjurător;
d) condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat.
• Ponderea fiecărui criteriu se stabileşte după cum urmează:
1. cel mai mare nivel al chiriei - 40%;
2. capacitatea economico-financiară a ofertanţilor - 30%;
3. protecţia mediului înconjurător - 20%;
4. condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat - 10%.
• Este declarat câștigător ofertantul care a oferit chiria cea mai mare.
• În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire: capacitatea economico-financiară a ofertanţilor. În cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire: protecţia mediului înconjurător. În cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire: condiţii specifice impuse de natura bunului închiriat.
VI. INSTRUCŢIUNI PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA PROCEDURII DE ÎNCHIRIERE
Procedura de licitație se va desfășura în 2 etape:
Etapa I. Procedura de deschidere a plicurilor și stabilirea ofertelor calificate pentru etapa a doua.
-În data și ora stabilită în anunţul privind demararea procedurii de licitaţie pentru deschiderea ofertelor, la sediul Primăriei vor fi prezenţi membrii Comisiei de evaluare şi ofertanţii.
-Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor.
-În partea introductivă a procesului verbal se va consemna faptul că plicurile cu ofertele prezentate au fost sau nu intacte, în sensul că partea lipită a acestuia a fost afectată / nu a fost afectată prin dezlipire sau altă modalitate de deschidere.
-După deschiderea plicurilor exterioare în şedinţa publică, Comisia de evaluare descalifică ofertele care nu conţin totalitatea documentelor și a datelor prevăzute în documentaţia de atribuire sau care nu sunt redactate în limba română.
-Sunt considerate oferte valabile și se califică ofertele care îndeplinesc toate criteriile de valabilitate prevăzute în Caietul de sarcini.
-După analizarea conţinutului plicului exterior, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul comisiei de evaluare va întocmi un proces verbal în care se menţionează ofertele valabile, precum și ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate şi motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. Procesul verbal se semnează de către toţi membrii Comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.
-În baza procesului verbal, Comisia de evaluare întocmeşte, în termen de 1 zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorităţii contractante.
-În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului Comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire, ofertanţii ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.
-Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor, cel puţin două oferte să fie valabile. În cazul în care, în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie.
Etapa II. Procedura de evaluare a ofertelor și atribuirea contractului de închiriere
- Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesuluiverbal menționat mai sus, de către toţi membrii comisiei de evaluare şi de către ofertanţi.
- Comisia de evaluare verifică valoarea fiecărei oferte, oferta câştigătoare este oferta care a oferit chiria cea mai mare.
- Pe baza evaluării ofertelor, secretarul comisiei de evaluare întocmeşte procesulverbal care trebuie semnat de toţi membrii comisiei.
- În baza procesuluiverbal, comisia de evaluare întocmeşte, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite autorităţii contractante.
- Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câştigătoare
- Autoritatea contractantă va informa ofertanţii despre deciziile referitoare la atribuirea contractului, în scris, cu confirmare de primire, în termen de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora. În cadrul comunicării autoritatea contractantă:
• va informa ofertantul câştigător cu privire la acceptarea ofertei prezentate.
• va informa ofertanţii care au fost respinşi sau a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective.
VII. ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII DE LICITAŢIE
Anunţul privind demararea procedurii de licitaţie se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a VIa, întrun cotidian de circulaţie naţională şi întrunul de circulaţie locală, precum şi pe siteul Primăriei www.pcbrazi.ro .
Anunţul de licitaţie se va trimite spre publicare cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
Termenul limită de depunere a ofertelor este ___________, ora ______, la sediul Primăriei Comunei Brazi , comuna Brazi, sat Brazii de Jos, Strada Teilor, nr. 45 - registratură
Ședința publică de deschidere și evaluare a ofertelor se va desfășura în data de _____________, ora ______, în Sala de Ședințe, mansardă.
VIII. INFORMAŢII REFERITOARE LA CLAUZELE CONTRACTUALE OBLIGATORII
Contractul de închiriere va conține clauze, conform modelului orientativ prevăzut în Anexa nr.3 la hotărâre .