ANEXĂ la hotărârea nr. 128 din 04.12.2024

        

                

                                                                               ANEXA NR.1 LA H.C.L. NR.       /       


IMPOZITE ŞI TAXE LOCALE PROPUSE SPRE APROBARE PENTRU ANUL 2025

 (TITLUL IX din Legea 227/10.09.2015)

IMPOZITUL PE CLĂDIRI ŞI TAXA PE CLĂDIRI

PERSOANE FIZICE

A.Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice 

 Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08%-0,2%, asupra valorii impozabile a clădirii. Cota impozitului pe clădiri se stabileşte prin hotărâre a consiliului local. Cota propusă pentru anul 2025 este de 0,1%.

(2) Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/m2, din tabelul următor:

       Valoarea impozabilă

- lei/m2-

Tipul clădirii      Cu instalaţii de apă. canalizare, electrice şi încălzire (condiţii cumulative)      Fără instalaţii de apă, canalizare, electrice sau încălzire

A. Clădire cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic      1.490,46       894,57

B. Clădire cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic      447,29      298,69

C. Clădire-anexă cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic și/sau chimic      298,69      261,90

D. Clădire-anexă cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic și/sau chimic      186,87      111,81

E. În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, demisol şi/sau la mansardă, utilizate ca locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit. A-D      75% din suma care s-ar aplica clădirii      75% din suma care s-ar aplica clădirii

F. În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă, utilizate în alte scopuri decât cel de locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit. A-D      50% din suma care s-ar aplica clădirii      50% din suma care s-ar aplica clădirii

(3) În cazul unei clădiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clădirii se identifică în tabelul prevăzut la alin. (2) valoarea impozabilă corespunzătoare materialului cu ponderea cea mai mare.

(4) Suprafaţa construită desfăşurată a unei clădiri se determină prin însumarea suprafeţelor secţiunilor tuturor nivelurilor clădirii, inclusiv ale balcoanelor, logiilor sau ale celor situate la subsol sau la mansardă, exceptând suprafeţele podurilor neutilizate ca locuinţă, ale scărilor şi teraselor neacoperite.

(5) Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, atunci suprafaţa construită desfăşurată a clădirii se determină prin înmulţirea suprafeţei utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,4.

(6) Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea valorii determinate conform alin. (2)-(5) cu coeficientul de corecţie corespunzător, prevăzut în tabelul următor:

Zona în cadrul localităţii      Rangul localitatii-III

A                          2,3

B                          2,2

C                          2,1

D                          2,0

(7) În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie prevăzut la alin. (6) se reduce cu 0,10.

(8) Valoarea impozabilă a clădirii, determinată în urma aplicării prevederilor alin. (1)-(7), se reduce în funcţie de anul terminării acesteia, după cum urmează:

a) cu 50%, pentru clădirea care are o vechime de peste 100 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;

b) cu 30%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 50 de ani şi 100 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;

c) cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani şi 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.

(9) În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de renovare majoră, din punct de vedere fiscal, anul terminării se actualizează, astfel că acesta se consideră ca fiind cel în care a fost efectuată recepţia la terminarea lucrărilor. Renovarea majoră reprezintă acţiunea complexă care cuprinde obligatoriu lucrări de intervenţie la structura de rezistenţă a clădirii, pentru asigurarea cerinţei fundamentale de rezistenţă mecanică şi stabilitate, prin acţiuni de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, precum şi, după caz, alte lucrări de intervenţie pentru menţinerea, pe întreaga durată de exploatare a clădirii, a celorlalte cerinţe fundamentale aplicabile construcţiilor, conform legii, vizând, în principal, creşterea performanţei energetice şi a calităţii arhitectural-ambientale şi funcţionale a clădirii. Anul terminării se actualizează în condiţiile în care, la terminarea lucrărilor de renovare majoră, valoarea clădirii creşte cu cel puţin 50% faţă de valoarea acesteia la data începerii executării lucrărilor.

B) Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice 

(1) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2 - 1,3%. . Cota propusă pentru anul 2025  este de 0,4% asupra valorii care poate fi:

a)valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă. În situaţia depunerii raportului de evaluare după primul termen de plată din anul de referinţă, acesta produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor;

b)valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;

c)valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă. În situaţia în care nu este precizată valoarea, se utilizează ultima valoare înregistrată în baza de date a organului fiscal;

(2) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

(3) În cazul în care valoarea clădirii nu poate fi calculată conform prevederilor alin. (1), impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform punctului A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice” cu condiţia ca proprietarul clădirii să fi fost notificat de către organul fiscal competent despre posibilitatea depunerii raportului de evaluare.

C) Calculul impozitului pe clădirile cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice 

(1)În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea:

a)impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform punctului A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice “;

b)impozitului determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, indicată prin declaraţie pe propria răspundere, prin aplicarea cotei stabilite conform prevederilor punctului B) “Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice” asupra valorii impozabile stabilite conform punctului A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice “, fără a fi necesară stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevăzute la punctului B) “Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice”

(2)În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform punctului A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice„ 

(3)În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă, când proprietarul nu declară la organul fiscal suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, potrivit alin. (1) lit. b), impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0.3% asupra valorii impozabile determinate  conform punctului A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice„.

PERSOANE JURIDICE

Calculul impozitului/taxei pe clădirile deţinute de persoanele juridice

(1) Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08% - 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii. . Cota propusă pentru anul 2025 este de 0,2%.

(2) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2% - 1,3%, inclusiv, asupra valorii impozabile a clădirii. . Cota propusă pentru anul 2025  este de 1,3%.

(3) Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

(4) În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform alin.(1), cu impozitul calculat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform alin.(2) sau alin.(3).

(5) Pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:

a) ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;

b) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;

c) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul anului fiscal anterior;

d) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior.  În situaţia în care nu este precizată valoarea în documentele care atestă proprietatea, se utilizează ultima valoare înregistrată în baza de date a organului fiscal;

e) în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;

f) în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.

(6)Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă. În situaţia depunerii raportului de evaluare după primul termen de plată din anul de referinţă acesta produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor.

(7) Prevederile alin.(6) nu se aplică în cazul clădirilor care aparţin persoanelor faţă de care a fost pronunţată o hotărâre definitivă de declanşare a procedurii falimentului.

(71)Prevederile alin. (6) nu se aplică în cazul clădirilor care sunt scutite de plata impozitului/taxei pe clădiri potrivit art. 456 alin. (1) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8) În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxei pe clădiri este 5% cu condiţia ca proprietarul clădirii să fi fost notificat de către organul fiscal competent despre posibilitatea depunerii raportului de evaluare.

(9) În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, diferenţa de taxă faţă de cea stabilită conform alin. (1) şi (2), după caz, va fi datorată de proprietarul clădiri cu condiţia ca acesta să fi fost notificat de către organul fiscal competent despre posibilitatea depunerii raportului de evaluare.

(10) Impozitul pe clădirile aflate în proprietatea persoanelor fizice şi juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice, pe o durată de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate, în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiţie.

Plata impozitului/taxei pe clădiri

(1) Impozitul/taxa pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

(2)Pentru plata cu anticipaţie a impozitului/taxei pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili PERSOANE FIZICE, până la data de 31 martie a anului respectiv, se aprobă o bonificaţie de 10%. 

(3) Impozitul pe clădiri, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.

(4) În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe clădiri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, prevederile alin. (2) şi (3) se referă la impozitul pe clădiri cumulat.

(5) În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la o perioadă mai mare de un an, taxa pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

(6)În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la perioade mai mari de o lună, taxa pe clădiri se plăteşte lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului, de către concesionar, locatar, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă.

(7)În cazul contractelor care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana juridică de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă colectează taxa pe clădiri de la concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă şi o varsă lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului.

Nivelul majorării de întârziere este de 1% din cuantumul obligaţiilor fiscale principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună sau fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate, inclusiv, conform art. 183, alin.(2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. 

IMPOZITUL PE TEREN ŞI TAXA PE TEREN

Calculul impozitului/taxei pe teren

(1) Impozitul/taxa pe teren se stabileşte luând în calcul suprafaţa terenului, rangul localităţii în care este amplasat terenul, zona şi categoria de folosinţă a terenului, conform încadrării făcute de consiliul local.

(2) În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel:

Zona în cadrul localităţii      Nivelurile impozitului/taxei, pe ranguri de localităţi - lei/ha -

      0      I      II      III      IV      V

A                        9.837,42            

B                        6.707,85            

C                        3.279,62            

D                        1.937,76            

(3) În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută la alin. (4), iar acest rezultat se înmulţeşte cu coeficientul de corecţie corespunzător prevăzut la alin. (5).

(4) Pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren, potrivit alin. (3), se folosesc sumele din tabelul următor, exprimate în lei pe hectar:

Nr. crt.      Zona

Categoria de folosinţă      A      B      C      0

1      Teren arabil      42,67      32,36      29,43      23,57

2      Păşune      32,36      29,43      23,57      20,60

3      Fâneaţă      32,36      29,43      23,57      20,60

4      Vie      69,17      52,98      42,67      29,43

5      Livadă      79,45      69,17      52,98      42,67

6      Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră      42,67      32,36      29,43      23,12

7      Teren cu ape      23,12      20,61      13,24      0

8      Drumuri şi căi ferate      0      0      0      0

9      Teren neproductiv      0      0      0      0

(5) Suma stabilită conform alin. (4) se înmulţeşte cu coeficientul de corecţie corespunzător prevăzut în următorul tabel:


Rangul localităţii      Coeficientul de corecţie

III      3,00

(6) Ca excepţie de la prevederile alin. (3) - (5), în cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se calculează conform prevederilor alin. (7) numai dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultură;

b) au înregistrate în evidenţa contabilă, pentru anul fiscal respectiv, venituri şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate prevăzut la lit. a).

(7) În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel, înmulţită cu coeficientul de corecţie corespunzător prevăzut la punctul A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice” alin.(6):

Nr. crt.      Categoria de folosinţă      Impozit (lei)

1      Teren cu construcţii      39,71

2      Teren arabil      67,68

3      Păşune      33,82

4      Fâneaţă      33,82

5      Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1      75,04

5.1      Vie până la intrarea pe rod      0

6      Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1      75,04

6.1      Livadă până la intrarea pe rod      0

7      Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia celui prevăzut la nr. crt. 7.1      19,18

7.1      Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de protecţie      0

8      Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole      2,94

8.1      Teren cu amenajări piscicole      42,66

9      Drumuri şi căi ferate      0

10      Teren neproductiv      0

(8) Înregistrarea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi schimbarea categoriei de folosinţă se pot face numai pe bază de documente, anexate la declaraţia făcută sub semnătura proprie a capului de gospodărie sau, în lipsa acestuia, a unui membru majorai gospodăriei. Procedura de înregistrare şi categoriile de documente se vor stabili prin norme metodologice.

(9) Impozitul pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor fizice şi juridice care sunt utilizate pentru prestarea de servicii turistice, pe o durată de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate, în cursul unui an calendaristic, se reduce cu 50%. Reducerea se aplică în anul fiscal următor celui în care este îndeplinită această condiţie.

Plata impozitului şi a taxei pe teren

(1) Impozitul/taxa pe teren se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

(2) Pentru plata cu anticipaţie a impozitului/ taxei pe teren, datorat pentru întregul an de către contribuabili- PERSOANE FIZICE, până la data de 31 martie inclusiv, a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10%.

(3) Impozitul pe teren, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice şi juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.

(4) În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe terenuri amplasate pe raza aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, prevederile alin.(2) şi (3) se referă la impozitul pe teren cumulat.

(41)În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la o perioadă mai mare de un an, taxa pe teren se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

(5)În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la perioade mai mari de o lună, taxa pe teren se plăteşte lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului, de către concesionar, locatar, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă.»

(6)În cazul contractelor care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana juridică de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă colectează taxa pe teren de la concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă şi o varsă lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului.

Nivelul majorării de întârziere este de 1% din cuantumul obligaţiilor fiscale principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună sau fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate, inclusiv, conform art. 183, alin.(2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. 

IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT

Calculul impozitului

(1) Impozitul pe mijloacele de transport se calculează în funcţie de tipul mijlocului de transport.

 (2) În cazul oricăruia dintre următoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cm3 sau fracţiune din aceasta cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

Nr. crt.      Mijloace de transport cu tracţiune mecanică      Lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta

I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cm3 sau fracţiune din aceasta)

1      Motociclete, tricicluri, cvadricicluri şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cm3, inclusiv      13,24

2      Motociclete, tricicluri şi cvadricicluri cu capacitatea cilindrică de peste 1.600 cm3      14,72

3      Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cm3 şi 2.000 cm3 inclusiv      27,96

4      Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cm3 şi 2.600 cm3 inclusiv      107,30

5      Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cm3 şi 3.000 cm3 inclusiv      214,79

6      Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3      432,57

7      Autobuze, autocare, microbuze      36,77

8      Alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv      45,62

9      Tractoare înmatriculate      28,67

II. Vehicule înregistrate

1      Vehicule cu capacitate cilindrică      lei/200 cm3

1.1      Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cm3      4,40

1.2      Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cm3      7,35

2      Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată      143,93 lei/an

(3) În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 70%.

(4) În cazul unui ataş, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.

(5)* În cazul unui autovehicul de transport de marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:

"Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă      Impozitul (în lei/an)

      Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute      Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare

I      2 axe

       1      Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 13 tone      0        154

       2      Masa de cel puţin 13 tone, dar mai mică de 14 tone      154         428

       3      Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 15 tone      428         602

       4      Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 18 tone      602             1.363

      5      Masa de cel putin 18 tone      602      1.363

II      3 axe

       1      Masa de cel puţin 15 tone, dar mai mică de 17 tone      154      269

       2      Masa de cel puţin 17 tone, dar mai mică de 19 tone      269      552

       3      Masa de cel puţin 19 tone, dar mai mică de 21 tone      552      716

       4      Masa de cel puţin 21 tone, dar mai mică de 23 tone      716      1.105

       5      Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone      1.105      1.716

       6      Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone      1.105      1.716

      7      Masa de cel putin 26 tone      1.105      1.716

III      4 axe

       1      Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone      716      726

       2      Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 27 tone      726      1.134

       3      Masa de cel puţin 27 tone, dar mai mică de 29 tone      1.134      1.801

       4      Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone      1.801      2.672

       5      Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 32 tone      1.801      2.672

      6      Masa de cel putin 32 tone      1.801      2.672

* Sumele prevăzute la la pct.(5) sunt indexate cu de rata de schimb a monedei euro în vigoare în prima zi lucrătoare a lunii octombrie 2025 (4,9753 lei/euro) publicată în Jurnalul Uniunii Europene aplicat la de nivelul minim prevăzute în Directiva 1999/62/CE de aplicare la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri. Cursul de schimb a monedei euro şi nivelurile minime, exprimate în euro, prevăzute în Directiva 1999/62/CE de aplicare la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri se comunică pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei.

(6)* În cazul unei combinaţii de autovehicule, un autovehicul articulat sau tren rutier, de transport de marfă cu masa totală maximă autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzătoare prevăzută în tabelul următor:

"Numărul de axe şi greutatea brută încărcată maximă admisă      Impozitul (în lei/an)

      Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatică sau echivalentele recunoscute      Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare

I      2 + 1 axe

       1      Masa de cel puţin 12 tone, dar mai mică de 14 tone      0      0

       2      Masa de cel puţin 14 tone, dar mai mică de 16 tone      0      0

       3      Masa de cel puţin 16 tone, dar mai mică de 18 tone      0      70

       4      Masa de cel puţin 18 tone, dar mai mică de 20 tone      70      159

       5      Masa de cel puţin 20 tone, dar mai mică de 22 tone      159      373

       6      Masa de cel puţin 22 tone, dar mai mică de 23 tone      373      483

       7      Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone      483      871

       8      Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 28 tone      871      1.527

       9      Masa de cel puţin 28 tone      871      1.527

II      2 + 2 axe

       1      Masa de cel puţin 23 tone, dar mai mică de 25 tone      149      348

       2      Masa de cel puţin 25 tone, dar mai mică de 26 tone      348      572

       3      Masa de cel puţin 26 tone, dar mai mică de 28 tone      572      841

       4      Masa de cel puţin 28 tone, dar mai mică de 29 tone      841      1.015

       5      Masa de cel puţin 29 tone, dar mai mică de 31 tone      1.015      1.667

       6      Masa de cel puţin 31 tone, dar mai mică de 33 tone      1.667      2.314

       7      Masa de cel puţin 33 tone, dar mai mică de 36 tone      2.314      3.513

       8      Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone      2.314      3.513

       9      Masa de cel puţin 38 tone      2.314      3.513

III      2 + 3 axe

       1      Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone      1.841      2.562

       2      Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone      2.562      3.513

       3      Masa de cel puţin 40 tone      2.562      3.513

IV      3 + 2 axe

       1      Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone      1.627      2.259

       2      Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone      2.259      3.124

       3      Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone      3.124      4.622

       4      Masa de cel puţin 44 tone      3.124      4.622

V      3 + 3 axe

       1      Masa de cel puţin 36 tone, dar mai mică de 38 tone      925      1.119

       2      Masa de cel puţin 38 tone, dar mai mică de 40 tone      1.119      1.672

       3      Masa de cel puţin 40 tone, dar mai mică de 44 tone      1.672      2.662

       4      Masa de cel puţin 44 tone      1.663      2.662

* Sumele prevăzute la la pct.(6) sunt indexate cu de rata de schimb a monedei euro în vigoare în prima zi lucrătoare a lunii octombrie 2025 (4,9753 lei/euro) publicată în Jurnalul Uniunii Europene aplicat la de nivelul minim prevăzute în Directiva 1999/62/CE de aplicare la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri. Cursul de schimb a monedei euro şi nivelurile minime, exprimate în euro, prevăzute în Directiva 1999/62/CE de aplicare la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri se comunică pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei.

(7) În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinaţie de autovehicule prevăzută la alin. (6), impozitul pe mijloacele de transport este egală cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

Masa totală maximă autorizată      Impozit

- lei -

a. Până la 1 tonă, inclusiv      14

b. Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone      52

c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone      76

d. Peste 5 tone      97

(8) În cazul mijloacelor de transport pe apă, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma corespunzătoare din tabelul următor:

Mijlocul de transport pe apă      Impozit - lei/an -

1. Luntre, bărci fără motor, folosite pentru pescuit şi uz personal      33

2. Bărci fără motor, folosite în alte scopuri      84

3. Bărci cu motor      312

4. Nave de sport şi agrement      151

5. Scutere de apă      312

6. Remorchere şi împingătoare:      X

a) până la 500 CP, inclusiv      835

b) peste 500 CP şi până la 2000 CP, inclusiv      1.356

c) peste 2000 CP şi până la 4000 CP, inclusiv      2.085

d) peste 4000 CP      3.178

7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fracţiune din acesta      273

8. Ceamuri, şlepuri şi barje fluviale:      X

a) cu capacitatea de încărcare până la 1500 de tone, inclusiv      273

b) cu capacitatea de încărcare de peste 1500 de tone şi până la 3000 de tone, inclusiv      417

c) cu capacitatea de încărcare de peste 3000 de tone      731

(9) În înţelesul prezentului articol, capacitatea cilindrică sau masa totală maximă autorizată a unui mijloc de transport se stabileşte prin cartea de identitate a mijlocului de transport, prin factura de achiziţie sau un alt document similar.

Plata impozitului

(1) Impozitul pe mijlocul de transport se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

(2) Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru întregul an de către contribuabili - PERSOANE FIZICE, până la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acordă o bonificaţie de 10% .

 (3) Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice şi juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată. În cazul în care contribuabilul deţine în proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referă la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora.

TAXA PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR ŞI A AUTORIZAŢIILOR

A) Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizaţiilor de construire şi a altor avize şi autorizaţii

(1) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, în mediul urban, este egală cu suma stabilită conform tabelului următor:

Suprafaţa pentru care se obţine certificatul de urbanism      - lei -

a) până la 150 m2, inclusiv         10,57

b) între 151 şi 250 m2, inclusiv         11,89

c) între 251 şi 500 m2, inclusiv         14,53

d) între 501 şi 750 m2, inclusiv         18,48

e) între 751 şi 1.000 m2, inclusiv         21,13

f) peste 1.000 m2      21,13 + 0,01 lei/m2, pentru fiecare m2 care depăşeşte 1.000 m2

(2) Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism pentru o zonă rurală este egală cu 50% din taxa stabilită conform alin.(1).

(3) Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.

(4) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean se stabileşte de consiliul local în sumă de  24 lei.

(5) Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire rezidenţială sau clădire-anexă este egală cu 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii.

(6) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru alte construcţii decât cele menţionate la alin. (5) este egală cu 1 % din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv valoarea instalaţiilor aferente.

(7) Pentru taxele prevăzute la alin. (5) şi (6) stabilite pe baza valorii autorizate a lucrărilor de construcţie se aplică următoarele reguli:

a) taxa datorată se stabileşte pe baza valorii lucrărilor de construcţie declarate de persoana care solicită autorizaţia şi se plăteşte înainte de emiterea acesteia;

b) pentru taxa prevăzută la alin. (5), valoarea reală a lucrărilor de construcţie nu poate fi mai mică decât valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform punctuli A) „Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice”;

c) în termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor de construcţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care expiră autorizaţia respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să depună o declaraţie privind valoarea lucrărilor de construcţie la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale;

d) până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care se depune situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii, compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale are obligaţia de a stabili taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor de construcţie;

e) până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale a comunicat valoarea stabilită pentru taxă, trebuie plătită orice diferenţă de taxă datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice diferenţă de taxă care trebuie rambursată de autoritatea administraţiei publice locale.

(8) Taxa pentru prelungirea unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.

(9) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii desfiinţate.

(10) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesare lucrărilor de cercetare şi prospectare a terenurilor în etapa efectuării studiilor geotehnice şi a studiilor privind ridicările topografice, sondele de gaze, petrol şi alte excavări se datorează de către titularii drepturilor de prospecţiune şi explorare şi se calculează prin înmulţirea numărului de metri pătraţi de teren ce vor fi efectiv afectaţi la suprafaţa solului de foraje şi excavări cu o valoare de 24 lei.

(11) În termen de 30 de zile de la finalizarea fazelor de cercetare şi prospectare, contribuabilii au obligaţia să declare suprafaţa efectiv afectată de foraje sau excavări, iar în cazul în care aceasta diferă de cea pentru care a fost emisă anterior o autorizaţie, taxa aferentă se regularizează astfel încât să reflecte suprafaţa efectiv afectată.

(12) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier.

(13) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.

(14)Taxa pentru autorizarea amplasării de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile şi în spaţiile publice este de până la 14 lei, inclusiv, pentru fiecare metru pătrat de suprafaţă ocupată de construcţie.

(15) Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu se stabileşte de consiliul local  21 lei,  pentru fiecare racord.

(16) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă se stabileşte de către consiliile locale în sumă de  14 lei.

B)Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor pentru desfăşurarea unor activităţi

(1)  Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare este de 26 lei.

(2) Taxele pentru eliberarea atestatului de producător, respectiv pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol sunt de  106 lei.

(3) Taxa pentru eliberare sau viza aviz program functionare 73 lei

(4) Persoanele a căror activitate este înregistrată în grupele CAEN 561 - Restaurante, 563 - Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, datorează bugetului local al comunei, oraşului sau municipiului, după caz, în a cărui rază administrativ-teritorială se desfăşoară activitatea, o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea acestor activităţi, în funcţie de suprafaţa aferentă activităţilor respective, în sumă de:

a) până la 4.000 lei, pentru o suprafaţă de până la 500 m2, inclusiv;

b) până la 8.000 lei pentru o suprafaţă mai mare de 500 m2.

Sumele aprobate sunt:

-  150 lei, pentru o suprafaţă de până la 100 m2, inclusiv;

 - 280 lei pentru o suprafaţă peste 100 m² si pana la 200 m2, inclusiv;

 - 380 lei pentru o suprafaţă peste 200 m² si pana la 300 m2, inclusiv;

 - 550 lei pentru o suprafaţă peste 300 m² si pana la  400 m2, inclusiv;

 - 650 lei pentru o suprafata peste 400 m² si pana la 500 m², inclusiv;

 - 1.000 lei pentru o suprafaţă mai mare de 500 m2, inclusiv;

(4) Nivelul taxei prevăzute la alin. (3) se stabileşte prin hotărâre a consiliului local. La nivelul municipiului Bucureşti, această taxă se stabileşte de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi se face venit la bugetul local al sectorului în a cărui rază teritorială se desfăşoară activitatea.

(5) Autorizaţia privind desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (3), în cazul în care persoana îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege, se emite de către primarul în a cărui rază de competenţă se află sediul sau punctul de lucru.

TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ŞI PUBLICITATE

Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate

(1) Orice persoană care beneficiază de servicii de reclamă şi publicitate în România în baza unui contract sau a unui alt fel de înţelegere încheiată cu altă persoană datorează plata taxei prevăzute în prezentul articol, cu excepţia serviciilor de reclamă şi publicitate realizate prin mijloacele de informare în masă scrise şi audiovizuale.

(2) Publicitatea realizată prin mijloace de informare în masă scrise şi audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespunde activităţilor agenţilor de publicitate potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv publicitatea realizată prin ziare şi alte tipărituri, precum şi prin radio, televiziune şi internet.

(3) Taxa prevăzută în prezentul articol,"denumită în continuare taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate, se plăteşte la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia persoana prestează serviciile de reclamă şi publicitate.

(4) Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate se calculează prin aplicarea cotei taxei de 3% la valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate.

 (5) Valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate cuprinde orice plată obţinută sau care urmează a fi obţinută pentru serviciile de reclamă şi publicitate, cu excepţia taxei pe valoarea adăugată.

(6) Taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate prevazuta la alin (1) se declara si se plateste de catre prestatorul serviciului de reclama si publicitate  la bugetul local, lunar, până la data de 10 a lunii următoare celei în care a intrat în vigoare contractul de prestări de servicii de reclamă şi publicitate.

Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate

(1) Orice persoană care utilizează un panou, un afişaj sau o structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate, cu excepţia celei care intră sub incidenţa art. 477din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, datorează plata taxei anuale prevăzute în prezentul articol către bugetul local al oraşului Fieni.

(2) Valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se calculează anual prin înmulţirea numărului de metri pătraţi sau a fracţiunii de metru pătrat a suprafeţei afişajului pentru reclamă sau publicitate cu suma stabilită de consiliul local, astfel:

a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, suma este de  48,86 lei;

b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate, suma este de 35,66 lei.

(3) Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se recalculează pentru a reflecta numărul de luni sau fracţiunea din lună dintr-un an calendaristic în care se afişează în scop de reclamă şi publicitate.

(4) Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi publicitate se plăteşte anual, în doul rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv. Taxa pentru afişajul în scop de reclamă şi publicitate, datorată aceluiaşi buget local de către contribuabili, persoane fizice şi juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plăteşte integral până la primul termen de plată.

(5) Persoanele care datorează taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate sunt obligate să depună o declaraţie la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile de la data amplasării structurii de afişaj.

IMPOZITUL PE SPECTACOLE

Calculul impozitului

(1) Impozitul pe spectacole se calculează prin aplicarea cotei de impozit la suma încasată din vânzarea biletelor de intrare şi a abonamentelor.

(2) Consiliile locale hotărăsc cota de impozit după cum urmează:

a) până la 2% pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională; . Cota propusă pentru anul 2025  este de 2%.

(b) pâna la 5% în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a. Cota propusă pentru anul 2025 este de 5%.

(3) Suma primită din vânzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele plătite de organizatorul spectacolului în scopuri caritabile, conform contractului scris intrat în vigoare înaintea vânzării biletelor de intrare sau a abonamentelor.

(4) Persoanele care datorează impozitul pe spectacole stabilit în conformitate cu prezentul articol au obligaţia de:

a) a înregistra biletele de intrare şi/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale care îşi exercită autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;

b) a anunţa tarifele pentru spectacol în locul unde este programat să aibă loc spectacolul, precum şi în orice alt loc în care se vând bilete de intrare şi/sau abonamente;

c) a preciza tarifele pe biletele de intrare şi/sau abonamente şi de a nu încasa sume care depăşesc tarifele precizate pe biletele de intrare şi/sau abonamente;

d) a emite un bilet de intrare şi/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;

e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, documentele justificative privind calculul şi plata impozitului pe spectacole;

f) a se conforma oricăror altor cerinţe privind tipărirea, înregistrarea, avizarea, evidenţa şi inventarul biletelor de intrare şi a abonamentelor, care sunt precizate în normele elaborate în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, contrasemnate de Ministerul Culturii şi Ministerul Tineretului şi Sportului.

Plata impozitului

(1) Impozitul pe spectacole se plăteşte lunar până la data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care a avut loc spectacolul.

(2) Orice persoană care datorează impozitul pe spectacole are obligaţia de a depune o declaraţie la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, până la data stabilită pentru fiecare plată a impozitului pe spectacole. Formatul declaraţiei se precizează în normele elaborate în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

(3) Persoanele care datorează impozitul pe spectacole răspund pentru calculul corect al impozitului, depunerea la timp a declaraţiei şi plata la timp a impozitului.

ALTE TAXE LOCALE

Pentru anul 2024, se aprobă:

1) taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice amenajate şi neamenajate şi anume:

 - taxa pentru depozitarea de materiale pe domeniul public: 3 lei/lună/mp; plata se face la data obţinerii autorizaţiei, pentru depozitarea de materiale si realizarea unor lucrări; 

-  taxa pentru ocuparea terenului cu tonetă – tarabă, stand mic la care se vând flori, fructe și legume: 5 lei/zi, plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxa pentru ocuparea terenului cu construcții provizorii  - chioșc  și gheretă – 5 lei/zi/mp plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxa pentru ocuparea terenului cu dozatoare (aparate standardizate destinate comercializării de suc, cafea, lapte, înghetata, pop corn, etc.): 1 leu /zi /mp plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxa pentru ocuparea terenului cu vitrine frigorifice, lăzi frigorifice, aparate frigorifice destinate expuneri mărfurilor: 1 leu/zi/mp plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxa pentru ocuparea terenului cu terasă sezonieră de alimentație publică – loc special amenajat cu mese pentru servirea consumatorilor cu produse de alimentație publică: 15 lei/mp/lună sau fracţie de lună plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxa  pentru amplasarea de corturi (nunţi), pavilioane, a instalaţiilor - parcurilor de distracţie, comerţului ambulant desfăşurat cu ocazia manifestărilor ocazionale (zilele oraşului, festivaluri): 1 leu/mp/zi plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxa pentru amplasarea de mărfuri în faţa magazinelor sau de desfacere a propriilor produse pe domeniul public: 1 leu/mp/zi plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

- taxă pentru depozitarea pe locurile publice a pământului escavat,pietriş şi alt material cu excepţia materialelor din construcţii şi demolări: 50 lei/mc plata se face la data obţinerii autorizaţiei;

2) taxe percepute pentru desfacerea produselor ce fac obiectul comerțului în târgul de toamnă, zilele orașului, târgul organizat cu ocazia Sf. Constantin și Elena și orice alta activitate organizată pe raza orașului Fieni :

- taxa pentru desfacerea produselor alimentare (brânzeturi, carne, preparate din carne…..etc) – 20 lei/mp/zi;

- taxa pentru desfacerea produselor de  alimentație publică (terasa, restaurant…...etc), produse de patiserie și cofetărie – 6 lei/mp/zi;

- taxa pentru comercializarea de legume, fructe – 1 leu/mp/zi;

- taxa pentru desfacerea produselor nealimentare (îmbracăminte, încățăminte, jucării, produse de uz casnic și orice alte produse nealimentare)  - 4 lei/mp/zi;

- taxa pentru amplasarea de echipamente  caracteristice parcurilor de distracție – 5 lei/mp/zi

Taxele percepute se vor plăti la ocuparea spaţiului aprobat.

Spațiul pentru comercializarea produselor enumerate anterior va fi repartizat în limita locurilor disponibile, urmare a solicitări comercianților depuse la registratura U.A.T. Oraș Fieni, de o persoană din aparatul de specialitate desemnată în acest sens.

3) taxe pentru deţinerea sau utilizarea echipamentelor şi utilajelor destinate obţinerii de venituri care folosesc infrastructura publică locală

Deținătorii de vehicule lente (persoane fizice sau persoane juridice) sunt obligați la plata taxei pentru vehicule lente care se stabilește în sumă fixă, de 55 lei/an, pentru fiecare vehicul.

1.Autocositoare

2.Autoexcavator (excavator pe autoșasiu)

3.Autogreder sau autogreper 

4.Buldozer pe pneuri

5.Compactor autopropulsat

6.Excavator cu racleți pentru săpat șanțuri ,excavator cu rotor pentru săpat șanturi sau excavator pe pneuri

7.Freză autopropulsată pentru canal sau pentru pământ stabilizat

8.Freză rutieră

9.Încarcator cu cupa pe pneuri

10.Instalație autopropulsată de sortare concasare

11.Macara cu greifer

12.Macara mobilă pe pneuri

13.Macara turn autopropulsată

14.Masină autopropulsată pentru oricare din urmatoarele: 

       a. lucrări de terasamente 

       b. construcția și întreținerea drumurilor 

       c. decopertarea îmbrăcăminții asfaltice la drumuri 

       d. finisarea drumurilor 

       e. forat 

       f. turnarea asfaltului 

       g. înlaturarea zăpezii

15.Șasiu autopropulsat cu ferastrău pentru taiat lemne 

16.Tractor pe pneuri

17.Troliu autopropulsat 

18.Utilaj multifuncțional pentru întreținerea drumurilor 

19.Vehicul pentru pompieri pentru derularea furtunurilor de apă 

20.Vehicul pentru măcinat și compactat deșeuri 

21.Vehicul pentru marcarea drumurilor 

22.Vehicul pentru tăiat și compactat deșeuri 

23. Motostivuitoare 

Persoana fizică sau juridică care deţine vehicule lente are obligaţia să depună declaraţia de impunere model ITL-016 în termen de 30 zile calendaristice de la dobândirea vehiculelor lente. Taxa pentru vehicule lente se datorează începând cu data de 01 ianuarie a anului următor celui în care s-a dobândit  vehiculul lent. Dacă se înstrăinează sau se scot din funcţiune vehiculele lente, taxa locală aferentă se dă la scădere începând cu data de  01 ianuarie a anului urmator celui în care s-a produs această situaţie.

4)  taxa pentru eliberare copii după documente aflate în arhiva Primăriei sau în dosarul fiscal al contribuabilului - 2 lei/filă

5) taxa divorţ pe cale administrativă: 726 lei . Se achită în numerar , anterior emiterii certificatului de divorţ, la caseria instituţiei.

6) taxa pentru închirierea săli de sport din oraşul Fieni: 120 lei/oră;                                                                      

7) taxa pentru închiriere masa de tenis:10 lei/oră;

8) taxa pentru tenis de câmp şi tenis cu piciorul  pe perioada sezonului de vară  –  20 lei/oră; 

9)  taxa pentru închirierea săli de sport din cadrul Liceului Tehnologic “Aurel Rainu”  - 20 lei/oră

10) taxa pentru închirierea  unei săli de clasa  din cadrul Liceului Tehnologic “Aurel Rainu”  - 20 lei/oră

Titularul dreptului de administrare, respectiv Liceul Tehnologic”Aurel Rainu” Fieni are dreptul să încaseze din chirie o cotă parte de 50%, iar diferența, respective 50% va fi virată către U.A.T. oraș Fieni

11)Taxă pentru  închirierea terenului sintetic situat în Baza sportivă din Str. Stadionului, Nr.5A

      1.Taxă pentru  închirierea terenului sintetic situat în Baza sportivă din Str. Stadionului, Nr.5A fără folosirea instalației de nocturnă – 100 lei/oră;

2.Taxă pentru  închirierea terenului sintetic situat în Baza sportivă din Str. Stadionului, Nr.5A cu folosirea instalației de nocturnă – 120 lei/oră.

Daunele aduse terenului sintetic de persoanele care închiriază sunt suportate de persoanele care au provocat dauna.

Taxa va fi încasată înaintea închirieri terenului de către administratorul Bazei sportive.

12) taxa percepută de la operatorii care exploatează masa lemnoasă  pentru utilizarea domeniului public al unităţii administrativ teritoriale Oraş Fieni: 7 lei/m.c.

13) Pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliul local, se plătește o taxă de 45 lei.


ALTE DISPOZIŢII COMUNE

Majorarea impozitelor şi taxelor locale propusă  pentru anul 2025 :

1.majorarea cu 50% a nivelului impozitului pe clădiri în cazul pesoanelor juridice

2.majorarea cu 20% a nivelului impozitului pe terenul intravilan agricol si extravilan agricol în cazul pesoanelor fizice si juridice

3.majorarea cu 10% a impozitului pe mijloace de transport în cazul persoanelor fizice şi al persoanelor juridice

4.majorarea cu 50% a impozitului pe mijloacele de transport – Vehicule înregistrate în cazul persoanelor fizice şi al persoanelor juridice

5. majorarea cu 10% a impozitului pe mijloacele de transport de marfă cu masa totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone în cazul persoanelor fizice şi al persoanelor juridice

Sancţiuni

(1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii, infracţiuni:

a) depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere prevăzute la art. 461 alin. (2), (6), (7), alin. (10) lit. c), alin. (12) şi (13), art. 466 alin. (2), (5), alin. (7) lit. c), alin. (9) şi (10), art. 471 alin. (2), (4), (5) şi alin. (6) lit. b) şi c), art. 474 alin. (7) lit. c), alin. (11), art. 478 alin. (5) şi art. 483 alin. (2);

b) nedepunerea declaraţiilor de impunere prevăzute la art. 461 alin. (2), (6), (7), alin. (10) lit. c), alin. (12) şi (13), art. 466 alin. (2), (5) şi alin. (7) lit. c), alin. (9) şi (10), art. 471 alin. (2), (4), (5) şi alin. (6) lit. b) şi c), art. 474 alin. (7) lit. c), alin. (11), art. 478 alin. (5) şi art. 483 alin. (2).

(2) Contravenţia prevăzută la alin.(2) lit. a) se sancţionează cu amendă de la 104 lei la 416 lei, iar cele de la alin. (2) lit. b) cu amendă de la 416 lei la 1.043 lei. 

(3) Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 485 lei la 2.355 lei. 

(3¹) Necomunicarea informatiilor si a documentelor de natura celor prevazute la art.494 alin.(12) in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la data primirii solicitarii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 745 lei.

(4) În cazul persoanelor juridice, limitele minime şi maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (2) şi (3) se majorează cu 300%.

(5) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către  persoane împuternicite din cadrul autorităţii administraţiei publice locale.

(6) Contravenţiilor prevăzute în prezentul capitol li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare și Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările şi completările ulterioare.


PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ                                                                                                       ÎNTOCMIT,

                                                                                                                                                    Consilier  ITL

                                                Moiceanu Marian Răzvan