Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 44 / 21.10.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea modului de întocmire a registrului agricol pe perioada 2025 - 2029

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

Proiect de hotărâre

Nr. 44 din 21.10.2024

privind aprobarea modului de întocmire a registrului agricol pe perioada 2025 - 2029

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și art. 9 punctul 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2),  art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 1 alin. (6) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. prevederile art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și d), alin. (7) lit. n), art. 136 alin. (1), art. 155 alin. (1) lit. d) și ale art. 211 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 26 din 30 aprilie 2020 privind aprobarea modului de întocmire a registrului agricol pe perioada 2020 - 2024;
  2. Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 42 din 28.10.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2024.

Luând act de:

  1. Referatul înregistrat cu nr. 5351 din 11.10.2024, întocmit de Ion ȚUȚULEA, inspector în Compartimentul Registrul agricol al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu;
  2. Proiectul de hotărâre înscris în registrul special pentru înregistrarea proiectelor de hotărâre cu nr. 44 din 21.10.2024 privind aprobarea modului de întocmire a registrului agricol pe perioada 2025 - 2029;
  3. Referatul de aprobare nr. 5753 din 28.10.2024, elaborat de Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu, prin care se propune aprobarea Proiectului de hotărâre nr. 44 din 21.10.2024;
  4. Raportul de specialitate nr. 5754 din 28.10.2024, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 44 din 21.10.2024;
  5. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/204 din 28.10.2024;
  6. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/204 din 28.10.2024;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/204 din 28.10.2024.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă modul de întocmire a registrului agricol pe perioada 2025 – 2029, atât pe suport electronic cât și pe suport hârtie.

Art. 2. -  Înscrierea, completarea, ținerea la zi a registrului agricol  pe  suport  de hârtie și în format electronic, precum și centralizarea și transmiterea datelor către Registrul Agricol Național - RAN se va face în continuare de către Compartimentul Registrul agricol al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu.

Art. 3. - (1) - Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului Județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

INIȚIATOR PROIECT:

Viceprimarul cu atribuții de primar al comunei Șoldanu

Ion BUCUR

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU

Traian HULEA

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Domnul primar, Ion BUCUR, Prezintă proiectul de hotărâre.

Amendamente

Nu sunt formulate amendamente.

Intervenții în cadrul ședinței

Traian HULEA, Secretarul general al Comunei Șoldanu: anunță că este întrunit cvorumul necesar dezbaterii și adoptării hotărârii, precizează majoritatea necesară adoptării și că proiectul de hotărâre este însoțit de referatul de aprobare, raportul compartimentului de specialitate și avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu.

Observații aduse în cadrul ședinței

Domnul consilier, Iulian CERNEA, votează online.

Rezultate voturi