Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 52 / 20.11.2024
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în noiembrie 2024

Forma inițiatorului

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

Proiect de hotărâre

Nr. 52 din 20.11.2024

privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în noiembrie 2024

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și ale art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și ale art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003; 
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. XVII alin. (3) și alin. (8), art. XVIII și art. XX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung;
  6. prevederile art. 1 alin. (2), art. 3, art. 5 lit. ff), art. 95 alin. (2), art. 96, art. 98, art. 105 alin. (1), art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. a) și alin. (3) lit. c), art. 155  alin. (5) lit. e), art. 158, art. 211, art. 244 alin. (1) lit. a), art. 370, art. 391, art. 392, art. 405-407, art. 409 alin. (3) și art. 610 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  7. prevederile art. III și anexei la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare;
  8. prevederile art. XVII alin. (8) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung;
  9. prevederile Ordinului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației nr. 426/2023 privind aplicarea prevederilor art. III alin. (11) din Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare;
  10. prevederilor art. 34art. 40 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
  11. prevederile notei la Anexa nr. VIII, Capitolul I, secțiunea III, lit. b) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
  12. prevederile anexei la Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 1886/2019 privind aprobarea listei documentelor necesare pentru obținerea avizului Agenției National a Funcționarilor Publici, precum și a modalității de transmitere a acestora de către autoritățile și instituțiile publice;
  13. prevederile art. 7 alin. (7) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
  14. prevederile art. 1 alin. (1) și alin. (6), art. 5 alin. (1), art. 10 alin. (1) și alin. (2) din  Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  15. prevederile art. 36 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare;
  16. prevederile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  17. prevederile art. 18 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  18. prevederile art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  19. prevederile art. 113 alin. (1) din Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  20. prevederile art. 35 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  21. prevederile art. 1 lit. e) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  22. prevederilor art. 3 alin. (1) lit c) , alin. (2) lit. a) și alin. (5)  din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  23. prevederile art. 3 alin. (3) din Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 6 lit. c), art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005;
  24. prevederile art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi și cheltuielile de personal în sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 367/2005, cu modificările ulterioare;
  25. prevederile art. 8 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2017 privind asistența medicală comunitară, cu modificările și completările ulterioare;
  26. prevederile art. 1 alin. (1) din  Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură, aprobată de Legea nr. 39/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  27. prevederile art. 51 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005;
  28. prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată prin Legea 98/2009;
  29. prevederile art. 3 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002;
  30. prevederile art. 41 alin. (2) din Legea nr. 477/2003 republicată privind pregătirea economiei naționale şi a teritoriului pentru apărare, coroborate cu prevederile art. 60 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 477/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 370/2004;
  31. prevederile art. 12 alin. (1) - (3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, coroborate cu cele ale art. 2 alin. (1) din Regulamentul privind procedura de constituire, atribuțiile și funcționarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului și modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum și punerea în posesie a proprietarilor, aprobat prin art. 1 al Hotărârii Guvernului nr. 890/2005;
  32. prevederile art. 12 şi art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 21/2004  privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, modificată și completată, coroborate cu prevederile art. 4 alin. (4), art. 9 alin. (2), (3) şi (4) lit. d) din anexa la Hotărârea Guvernului nr.1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență;
  33. prevederile art. 26 alin. (5) și alin. (5^1) lit. c) din ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare;
  34. prevederile art. 114 alin. (1) și (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  35. prevederile art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 2 şi art. 3 din Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
  36. prevederile art. 1 și art. 2 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 896/2003;
  37. prevederile art. 3 - art. 19 din Hotărârea Guvernului nr. 302/2022 pentru aprobarea normelor privind modul de constituire, organizare și funcționare a comisiilor paritare, componența, atribuțiile și procedura de lucru ale acestora, precum și a normelor privind încheierea și monitorizarea aplicării acordurilor colective;
  38. prevederile art. 154 alin. (2) și alin. (6), art. 155 alin. (1) lit. d) și alin. (5) lit. a), art. 494 și Anexei nr. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  39. prevederile art. 27 alin. (1) - (2) și ale art. 45 alin. (1) lit. d) din Legea privind autorizarea executării lucrărilor de construcții nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  40. prevederile art. 19 alin. (1) lit. b) și alin. (4) coroborate cu cele ale art. 61 din Legea educației naționale nr. 1/2011, modificată şi completată;
  41. prevederile art. 2 lit. i) din  Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 7 din 08.02.2024 privind aprobarea bugetului local pe anul 2024 al Comunei Șoldanu și estimări pentru anii 2025-2027;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 62 din 24.11.2023 privind aprobarea menținerii numărului de posturi de asistenţi personali ai persoanelor cu handicap grav pentru anul 2024 la Comuna Șoldanu;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 24 din 30.05.2024 privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în aprilie 2024;
  4. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 285 din 10.09.2024 privind aprobarea modificării raportului de serviciu prin transfer la cererea funcționarului public, Angela-Camelia BUȘTĂ, inspector în Compartimentul financiar-contabil al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu;
  6. Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 300 din 30.09.2024 privind încetarea prin acordul părților a contractului individual de muncă al domnului Mihăiță-Cătălin STANCU, șofer, gradul I, în cadrul Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență al aparatului de specialitate al Primarului comunei Șoldanu, Cod COR 833201;
  7. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 01.10.2024 privind constatarea încetării exercitării funcției de viceprimar al Comunei Șoldanu, Județul Călărași de către domnul Valeriu MUSTĂȚEA;
  8. Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 304 din 03.10.2024 privind eliberarea din funcție și încetarea la termen a raportului de muncă cu domnul Iulian GEAMBAȘU, numit în funcția de Administrator public al Comunei Șoldanu prin Contractul de management nr. 6455 din 20.10.2022;
  9. Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 310 din 07.10.2024 privind aprobarea modificării raportului de serviciu al doamnei Iuliana STANCU-MARINCIU prin mutarea în cadrul instituției, respectiv mutarea definitivă din Compartimentul asistență socială în Compartimentul financiar-contabil al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, pe o funcție publica vacantă de același nivel, cu respectarea categoriei, clasei și gradului profesional;
  10. Încheierea ședinței camerei de consiliu din data de 16.10.2024, dată în cauza dosarului nr. 8509/269/2024, prin care Judecătoria Oltenița validează mandatul pentru funcția de Primar al Comunei Șoldanu al domnului BUCUR Ion;
  11. Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 323 din 25.10.2024 privind încetarea suspendării și reluarea activității domnului Iulian MARIN în funcţia publică generală de execuţie de inspector, clasa I, gradul profesional debutant în Compartimentul financiar-contabil al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu;
  12. Dispoziția Primarului comunei Șoldanu nr. 324 din 25.10.2024 privind numirea doamnei Mirela GĂLBINAȘU în funcția de Administrator public al Comunei Șoldanu, Județul Călăraș, în mandatul 2024-2028;
  13. Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 18 din 29.03.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2024.

Luând act de:

  1. faptul că o atribuție esențială a autorităților administrației publice locale este aceea de a-și stabili, fără a aduce atingere prevederilor generale prevăzute de lege, structurile interne adaptate cerințelor specifice și asigurării unei gestiuni eficiente a nevoilor comunității, concomitent cu necesitatea optimizării evidenței resurselor umane implicate în realizarea administrației publice locale autonome la nivelul Comunei Șoldanu, Județul Călărași;L
  2. Proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale consiliului local cu nr. 52 din 20.11.2024 privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în noiembrie 2024;
  3. Referatul de aprobare al proiectului de hotărâre privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu și Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în noiembrie 2024, înregistrat cu nr. 6269 20.11.2024, întocmit de inițiatorul proiectului, Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu;
  4. Raportul de specialitate nr. 6398 din 26.11.2024, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 52 din 20.11.2024;
  5. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/210 din 27.11.2024;
  6. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/210 din 27.11.2024;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/210 din 27.11.2024.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Organigrama resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu, instituție publică locală, conform art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006, înființată prin Legea nr. 2/1968, structură unitară, redată schematic, prin care se sistematizează și se concentrează modul de organizare a tuturor resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu și detaliile cu privire la raporturile ierarhice de subordonare/supraordonare și de colaborare, potrivit anexei nr. 1 din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Se aprobă Statul de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, Judeţul Călăraşi, care cuprinde funcțiile identificate prin denumire, clasă, nivelul studiilor, gradul profesional, gradul sau treapta profesională, după caz, cu încadrarea acestora în Organigrama comunei, regimul de ocupare a postului și precizarea titularului, după caz, conform modelului-cadru, prevăzut în anexa la Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 1886/2019, potrivit anexei nr. 2 din prezenta hotărâre.

Art. 3. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 24 din 30.05.2024 privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în aprilie 2024.

Art. 4. - Primarul Comunei Șoldanu și aparatul său de specialitate îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri.

Art. 5. - Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului comunei Șoldanu, Prefectului județului Călărași, Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI ȘOLDANU

Ion BUCUR

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU

Traian HULEA

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu, prezintă proiectul de hotărâre.

Amendamente

nu sunt formulate.

Intervenții în cadrul ședinței

Traian HULEA, Secretarul general al Comunei Șoldanu: anunță că este întrunit cvorumul necesar dezbaterii și adoptării hotărârii, precizează majoritatea necesară adoptării și că proiectul de hotărâre este însoțit de referatul de aprobare, raportul compartimentului de specialitate și avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu, apoi prezintă succint documentele ce stau la baza fundamentării proiectului.

Victorița ȘTEFAN: ce este organigrama?

Traian HULEA: definește termenii utilizați în proiectul de hotărâre - organigrama, statul de funcții, relațiile de colaborare, subordonare, ADI-uri, ordonatori de credite primari și terțiari, comisii, comitete și alte structuri cu activitate permanentă sau temporară; arată că organigrama și statul de funcții se va modifica ori de câte ori apar fluctuații de personal și, o dată pe an, la comunicarea numărului maxim de posturi de către prefect.

Ion BUCUR: precizează că acum se actualizează statul de funcții cu mișcările de personal din ultima perioadă.

Observații aduse în cadrul ședinței

nu sunt observații.

Rezultate voturi