Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 1 / 16.01.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea Planului de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2025 al Primăriei Comunei Șoldanu, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

Proiect de hotărâre

Nr. 1 din 16.01.2025

privind aprobarea Planului de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2025 al Primăriei Comunei Șoldanu, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3 pct. 1, art. 4 pct. 2, art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003;
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, rerepublicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. 61 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. prevederile art. 129 alin. (2) lit. d), alin. (7) lit. b) și p) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 3 din 30.01.2024 privind aprobarea Planului de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2024 al Primăriei Comunei Șoldanu, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune;
  4. Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 59 din 23.12.2024 privind aprobarea alegerii Președintelui de şedinţă al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile ianuarie, februarie și martie 2025.

Luând act de:

  1. Planul de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2025, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de ajutor social, întocmit de domnul Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu și înregistrat la Primăria Comunei Șoldanu cu nr. 153 din 16.01.2024;
  2. Proiectul de hotărâre înregistrat în registrul special de evidență a proiectelor de hotărâri cu nr. 1 din 16.01.2025 privind aprobarea Planului de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2025 al Primăriei Comunei Șoldanu, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune;
  3. Referatul de aprobare înregistrat cu nr. 154 din 16.01.2025, privind proiectul de hotărâre înregistrat în registrul pentru evidența proiectelor de hotărâre ale autorității deliberative cu nr. 1 din 16.01.2025;
  4. Raportul compartimentului de specialitate nr. 179 din 21.01.2025, referitor la proiectul de hotărâre înregistrat în Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu cu nr. 1 din 16.01.2025;
  5. Avizul Comisiei de specialitate juridică și de disciplină, înregistrat sub nr. 2840/222 din 21.01.2025;
  6. Avizul Comisiei de specialitate pentru agricultură, activități economico-financiare, amenajarea teritoriului și urbanism, protecție mediu și turism, înregistrat sub nr. 2841/222 din 21.01.2025;
  7. Avizul Comisiei de specialitate pentru învățământ, sănătate și familie, activități social-culturale, culte, muncă și protecție socială, protecție copii, tineret și sport, înregistrat sub nr. 2842/222 din 21.01.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Planul de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2025, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune, de la Comuna Șoldanu, Judeţul Călăraşi, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Primarul Comunei Șoldanu sau persoana delegată de acesta și persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri. 

Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 3 din 30.01.2024 privind aprobarea Planului de acțiuni sau de lucrări de interes local pe anul 2024 al Primăriei Comunei Șoldanu, privind repartizarea orelor de muncă pentru persoanele apte de muncă beneficiare de venit minim de incluziune;

Art. 4. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr.  554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija Secretarului general al Comunei Șoldanu, în termenul prevăzut de lege, Primarului comunei Șoldanu, Prefectului județului Călărași și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI ȘOLDANU

Ion BUCUR

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU

Traian HULEA

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Alexandru-Adrian BOTEA, pentru Ion BUCUR, Primarul Comunei Șoldanu, prezintă proiectul de hotărâre.

Amendamente

Nu sunt formulate amendamente.

Intervenții în cadrul ședinței

Traian HULEA, Secretarul general al Comunei Șoldanu: anunță că este întrunit cvorumul necesar dezbaterii și adoptării hotărârii, precizează majoritatea necesară adoptării și că proiectul de hotărâre este însoțit de referatul de aprobare, raportul compartimentului de specialitate și avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu, apoi prezintă succint documentele ce stau la baza fundamentării proiectului.

Observații aduse în cadrul ședinței

Nu sunt formulate observații.

Rezultate voturi