Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 13 / 24.03.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în aprilie 2025

Forma inițiatorului

România

România

Județul Călărași

Consiliul Local al comunei Șoldanu

Comuna Șoldanu

Proiect de hotărâre

Nr. 13 din 24.03.2025

privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în aprilie 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 3, art. 4 și ale art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 15 alin. (2), art. 120 alin. (1) și ale art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată, aprobată prin Legea de revizuire a Constituției României nr. 429/2003; 
  3. prevederile art. 7 alin. (2) din Codul civil al României, aprobat prin Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 
  4. prevederile art. 3 alin. (2), art. 31, art. 40-50 și art. 80-83 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. prevederile art. XVII alin. (3) și alin. (8), art. XVIII și art. XX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung;
  6. prevederile art. 1 alin. (2), art. 3, art. 5 lit. ff), art. 95 alin. (2), art. 96, art. 98, art. 105 alin. (1), art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. a) și alin. (3) lit. c), art. 154 alin. (2) și alin. (6), art. 155 alin. (1) lit. d) și alin. (5) lit. a) și e), art. 158, art. 211, art. 244 alin. (1) lit. a), art. 370, art. 391, art. 392, art. 405-407, art. 409 alin. (3), art. 544 alin. (1) lit. h), art. 545 alin. (1), art. 546 lit. k), art. 610 și Anexei nr. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  7. prevederile art. III și anexei la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare;
  8. prevederilor art. 341, art. 40 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
  9. prevederile notelor la Anexa nr. VIII, Capitolul I, secțiunea III, lit. b), respectiv secțiunea IV, lit. b) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
  10. prevederile anexei la Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 1886/2019 privind aprobarea listei documentelor necesare pentru obținerea avizului Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, precum și a modalității de transmitere a acestora de către autoritățile și instituțiile publice;
  11. prevederile art. 7 alin. (7) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
  12. prevederile art. 1 alin. (1) și alin. (6), art. 5 alin. (1), art. 10 alin. (1) și alin. (2) din  Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  13. prevederile art. 36 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare;
  14. prevederile art. 4 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
  15. prevederile art. 18 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  16. prevederile art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  17. prevederile art. 113 alin. (1) din Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  18. prevederile art. 35 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  19. prevederile art. 1 lit. e) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  20. prevederilor art. 3 alin. (1) lit c) , alin. (2) lit. a) și alin. (5)  din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  21. prevederile art. 3 alin. (3) din Legea nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 6 lit. c), art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005;
  22. prevederile art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2005 pentru reglementarea unor măsuri privind numărul de posturi și cheltuielile de personal în sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 367/2005, cu modificările ulterioare;
  23. prevederile art. 8 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2017 privind asistența medicală comunitară, cu modificările și completările ulterioare;
  24. prevederile art. 1 alin. (1) din  Ordonanța Guvernului nr. 13/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor comunitare pentru cadastru și agricultură, aprobată de Legea nr. 39/2002, cu modificările și completările ulterioare;
  25. prevederile art. 51 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005;
  26. prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, aprobată prin Legea 98/2009;
  27. prevederile art. 3 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002;
  28. prevederile art. 114 alin. (1) și (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  29. prevederile art. 27 alin. (1) - (2) și ale art. 45 alin. (1) lit. d) din Legea privind autorizarea executării lucrărilor de construcții nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  30. prevederile art. 16 alin. (1) lit. b) coroborate cu cele ale  art. 19 alin. (1) lit. a) și alin. (6) lit. a)  din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 57 din 23.12.2024 privind aprobarea menținerii numărului de posturi de asistenţi personali ai persoanelor cu handicap grav pentru anul 2025 la Comuna Șoldanu;
  2. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 50 din 27.11.2024 privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în noiembrie 2024;
  3. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 40 din 19.08.2019 privind aprobarea Regulamentului propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri cu caracter normativ care se supun adoptării Consiliului Local al Comunei Șoldanu, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 43 din 26.09.2019 pentru aprobarea revizuirii Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al comunei Șoldanu, județul Călărași, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 1 din 21.01.2025 privind aprobarea alegerii Viceprimarului Comunei Șoldanu, Județul Călăraşi, pentru mandatul 2024-2028;
  6. Dispoziția Primarului Comunei Șoldanu nr. 46 din 06.02.2025 privind încetarea de drept a raportului de muncă nr. 49 din 06.02.2008 al domnului Florin STANCIU, paznic comunal în Aparatul de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, Județul Călărași;
  7. Hotărârea Consiliului local al Comunei Șoldanu nr. 13 din 27.03.2025 privind aprobarea alegerii președintelui și a potențialului președinte de ședință al Consiliului Local al Comunei Șoldanu pentru lunile aprilie, mai și iunie 2025.

Luând act de:

  1. faptul că o atribuție esențială a autorităților administrației publice locale este aceea de a-și stabili, fără a aduce atingere prevederilor generale prevăzute de lege, structurile interne adaptate cerințelor specifice și asigurării unei gestiuni eficiente a nevoilor comunității, concomitent cu necesitatea optimizării evidenței resurselor umane implicate în realizarea administrației publice locale autonome la nivelul Comunei Șoldanu, Județul Călărași.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei șoldanu

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se constată vacantarea postului de paznic comunal din Compartimentul Administrativ al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu, prin încetarea de drept a raportului de muncă ca urmare a decesului salariatului.

(2) Se aprobă desființarea postului vacant de paznic comunal din Compartimentul Administrativ al Aparatului de specialitate al Primarului Comunei Șoldanu.

(3) Se aprobă înființarea Compartimentului cabinetul primarului, încadrat cu un post,  funcție contractuală de execuție de consilier, studii superioare.

Art. 2. - Se aprobă Organigrama resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu, instituție publică locală, conform art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006, înființată prin Legea nr. 2/1968, structură unitară, redată schematic, prin care se sistematizează și se concentrează modul de organizare a tuturor resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu și detaliile cu privire la raporturile ierarhice de subordonare/supraordonare și de colaborare, potrivit anexei nr. 1 din prezenta hotărâre.

Art. 3. - Se aprobă Statul de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, Judeţul Călăraşi, care cuprinde funcțiile identificate prin denumire, clasă, nivelul studiilor, gradul profesional, gradul sau treapta profesională, după caz, cu încadrarea acestora în Organigrama comunei, regimul de ocupare a postului și precizarea titularului, după caz, conform modelului-cadru, prevăzut în anexa la Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 1886/2019, potrivit anexei nr. 2 din prezenta hotărâre.

Art. 4. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șoldanu nr. 50 din 27.11.2024 privind aprobarea Organigramei resurselor umane de la nivelul Comunei Șoldanu şi Statului de funcții al Primăriei Comunei Șoldanu, în noiembrie 2024.

Art. 5. - Primarul Comunei Șoldanu și aparatul său de specialitate îndeplinesc prevederile prezentei hotărâri.

Art. 6. - Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 7. - (1) Prezenta hotărâre are caracter individual și intră în vigoare la data comunicării către Primarul Comunei Șoldanu.

(2) Prezenta hotărâre poate fi contestată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin grija secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Șoldanu, Prefectului județului Călărași, Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și se aduce la cunoștință publică prin publicarea în format electronic, la adresa www.primaria-soldanu.ro, în Monitorul Oficial Local, subeticheta „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE”.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI ȘOLDANU

Ion BUCUR

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI ȘOLDANU

Traian HULEA

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Sandu-Vasile TĂNASE, pentru inițiator, prezintă proiectul de hotărâre.

Amendamente

Nu sunt formulate amendamente.

Intervenții în cadrul ședinței

Traian HULEA, Secretarul general al Comunei Șoldanu: anunță că este întrunit cvorumul necesar dezbaterii și adoptării hotărârii, precizează majoritatea necesară adoptării și că proiectul de hotărâre este însoțit de referatul de aprobare, raportul compartimentului de specialitate și avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Comunei Șoldanu.

M-G SAVANCEA:

C-F CIOBANU

V. ȘTEFAN

S-V TĂNASE

G ȘTEFĂNICĂ

Observații aduse în cadrul ședinței

Marian TĂTARU și Vasilică STANCU-MARINCIU votează online.


Rezultate voturi