Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 123 / 30.08.2022
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind aprobarea Listelor consumatorilor – persoane fizice care au domiciliul sau locuința principală în municipiul Brad, județul Hunedoara și care beneficiază de o reducere cu 50% a preţului final al energiei electrice aferent contractului de furnizare încheiat

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 4

Raportul compartimentelor de resort

Raport Compartiment Juridic

Raport Compartiment Sprijin, Îndrumare și Control Asociații de Proprietari

Forma inițiatorului

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Brad

Municipiul Brad

Proiect de hotărâre

Nr. 123 din 30.08.2022

privind aprobarea Listelor consumatorilor – persoane fizice care au domiciliul sau locuința principală în municipiul Brad, județul Hunedoara și care beneficiază de o reducere cu 50% a preţului
final al energiei electrice aferent contractului de furnizare încheiat

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) pct. 1, pct. 2, pct. 3, pct. 4, pct. 15 alin. 1 lit. b și alin. 2 din Normele metodologice nr. 4626/23685/6291/1840/1997 privind acordarea, utilizarea și controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea   de Ordonanței Guvernului nr. 27/1996  privind acordarea de facilităţi   persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni, norme modificate și completate prin Ordinul Comun  nr. 572/321/1335/1009/935/2022 al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, ale Ministerului Finanţelor, ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi ale Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului;

b) art. 8 alin. 4  și art. 11 din  Ordonanța Guvernului  nr. 27/1996   privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni,  republicată, cu modificările și completările ulterioare;

c)  art.129 alin. 1, alin. 2 lit. d și alin. 7 lit. n și lit. s din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

Ținând cont de:

a) PROIECTUL DE HOTĂRÂRE nr. 123/11508/30.08.2022 și REFERATUL DE APROBARE nr. 123/11506/30.08.2022 al Primarului Municipiului Brad prin care se propune aprobarea Listelor consumatorilor – persoane fizice care au domiciliul sau locuința principală în municipiul Brad, județul Hunedoara și care beneficiază de o reducere cu 50% a preţului final al energiei electrice aferent contractuluide furnizare încheiat;

b) raportul compartimentului de specialitate nr. 123/11509/30.08.2022, respectiv al Compartimentului Juridic din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brad;

c) raportul compartimentului de specialitate nr. 46883/30.08.2022, respectiv al Compartimentului Sprijin, Îndrumare și Control Asociații de Proprietari din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brad;

d) avizul comisiei de specialitate a Consiliului Local al Municipiului Brad, respectiv avizul nr. 118/11547/30.08.2022 al comisiei pentru administrație publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor;

Luând act de:

a) cererile depuse de către persoanele fizice care au domiciliul sau locuința principală în municipiul Brad, județul Hunedoara, cereri care au ca obiect solicitarea acordării reducerii cu 50% a prețului final al energiei electrice aferent contractului de furnizare încheiat, precum și documentele justificative (copia cărții de identitate, copia facturilor emise de către furnizor pentru energie electrică și declarațiile pe proprie răspundere) prin care șe probează/se atestă îndeplinirea condițiilor legale pentru a beneficia de această reducere;

b) Procesul verbal nr. 46881/30.08.2022 al grupului special de lucru pentru aplicarea prevederilor art. 8 alin. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei „Delta Dunării”, republicată, coroborată cu dispozițiile Ordinului nr. 1009/2022 pentru modificarea Normelor metodologice nr. 4.626/23.685/6.291/1.840/1997 privind acordarea, utilizarea și controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor O.G. nr. 27/1996, repubilcată, grup constituit prin Dispoziția nr. 521/2022 a Primarului Municipiului Brad; 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului brad

adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. – Se aprobă Listele consumatorilor – persoane fizice care au domiciliul sau locuința principală în municipiul Brad, județul Hunedoara și care beneficiază  de o reducere cu 50% a preţului final al energiei electrice aferent contractului de furnizare încheiat, conform Anexelor nr. 1, nr. 2, nr. 3, nr. 4, nr. 5, nr. 6 și nr. 7 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) - Cetățenii care au fost omiși sau ale căror cereri nu au fost aprobate pot depune contestații, la sediul Primăriei Municipiului Brad, în termen de 10 zile de la afișare. Primarul are obligația să le soluționeze în termen de 10 zile și să comunice petiționarilor modul de rezolvare. Cetățenii nemulțumiți de hotărârea Primarului Municipiului Brad se pot adresa, în termen de 5 zile de la înștiințare, Prefectului Județului Hunedoara, care are obligația să le examineze și să formuleze un răspuns în termen de 10 zile.

             (2) - După parcurgerea etapelor prevăzute la alin. 1, lista prevăzută  la art. 1 devine definitivă și, prin grija Primarului Municipiului Brad, va fi transmisă instituțiilor abilitate prin Ordonanța de Urgență nr. 27/1996, republicată cu modificările și completările ulterioare, să asigure respectivele facilități.

Art. 3. – Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Compartimentul Sprijin, Îndrumare și Control Asociații de Proprietari din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Brad.

Art. 4. – Prezenta hotărâre se comunică:

                        -  Prefectului Judeţului  Hunedoara;

                        -  Primarului Municipiului Brad;

                        -  Compartimentului Sprijin, Îndrumare și Control Asociații de Proprietari;

                         - furnizorilor de energie electrică:  S.C. ENEL ENERGIE S.A., S.C. SPEEH HIDROELECTRICA S.A., S.C. RCS&RDS S.A., S.C. RESTART ENERGY ONE S.R.L., S.C. ELECTRIC NET S.R.L., S.C. NOVA POWER AND GAS S.R.L. și S.C. ENGIE ROMANIA S.A.

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL MUNICIPIULUI BRAD

Florin CAZACU

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BRAD

Carmen-Irina BORA

Documente de prezentare și motivare

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Conform  prevederilor art. 8 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996, republicată, prin excepţie de la prevederile art. 1 alin. (1), familiile cu domiciliul în una dintre localităţile situate pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunării», prevăzute în <LLNK 11996   395 20 301   0 33>Hotărârea Guvernului nr. 395/1996 pentru aprobarea Programului special privind unele măsuri şi acţiuni pentru sprijinirea dezvoltării economico-sociale a judeţului Tulcea şi a Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunării», cu modificările ulterioare, sau în unele localităţi din Munţii Apuseni beneficiază de o reducere cu 50% a preţului final al energiei electrice/gazelor naturale/energiei termice aferent contractului de furnizare încheiat.”

Conform prevederilor pct. 2 și pct. 3 din Normele metodologice nr. 4.626/23.685/6.291/1.840/1997 privind acordarea, utilizarea şi controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor O.G nr. 27/1996, republicată ”Cetăţenii care beneficiază de facilităţile prevăzute la art. 1 şi 5-9 din ordonanţa, în nume propriu sau, după caz, al familiei pe care o reprezintă, vor depune o cerere la primărie, prin care solicită acordarea facilităţilor ce li se cuvin. Cererea va fi însoţită de actele doveditoare necesare, prevăzute în anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere, sanctionabila potrivit legii (pentru declaraţii false), că nu a încălcat reglementările stipulate la art. 11 din ordonanţa. Cererile se depun în termen de 20 de zile de la afişarea ordonanţei şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia sau după dobândirea dreptului de a beneficia de facilităţile respective şi se aproba de către fiecare consiliu local.

Pe baza cererilor aprobate, consiliile locale vor definitivă listele cuprinzând persoanele care urmează sa beneficieze de facilităţile prevăzute de ordonanţa, cu precizarea categoriilor de facilităţi.”

Pentru punerea în aplicare a prevederilor legale enunțate mai sus, prin Dispoziția Primarului Municipiului Brad nr. 521/2022 s-a constituit un grup special de lucru. Acest grup special de lucru a preluat cererile, a analizat situația fiecăreia în parte și a întocmit listele cu persoanele din municipiul Brad care pot beneficia de aceste facilități.

În data de 30.08.2022 a avut loc întâlnirea finală a grupului special de lucru care, prin Procesul verbal nr. 46881/30.08.2022 a constatat următoarele:

              - au fost depuse un număr de 4.960 cereri pentru acordarea reducerii cu 50% a prețului final al energiei electrice aferent contractului de furnizare încheiat, reglementată de O.G. nr. 27/1996, republicată.

               - un număr de 4.939 cereri îndeplinesc condițiile pentru aplicarea prevederilor art. 8 alin. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 27/1996, republicată.

Astfel, am inițiat prezentul proiect de hotărâre prin care am propus aprobarea Listelor consumatorilor – persoane fizice care au domiciliul sau locuința principală în municipiul Brad, județul Hunedoara și care beneficiază  de o reducere cu 50% a preţului final al energiei electrice aferent contractului de furnizare încheiat.

Precizez că listele astfel întocmite vor fi afişate la sediul Primăriei Municipiului Brad. Cetăţenii care au fost omişi sau ale căror cereri nu au fost aprobate pot depune contestaţii, la sediul Primăriei Municipiului Brad, în termen de 10 zile de la afişare.   Primarul Municipiului Brad are obligaţia să le soluţioneze în termen de 10 zile şi să comunice petiționarilor modul de rezolvare.

Cetăţenii nemulţumiţi de hotărârea Primarului Municipiului Brad se pot adresa, în termen de 5 zile de la înştiinţare, Prefectului Judeţului Hunedoara, care are obligaţia să le examineze şi să formuleze un răspuns în termen de 10 zile.

După parcurgerea acestor etape, listele devin definitive şi, prin grija Primarului Municipiului Brad, vor fi transmise instituţiilor abilitate prin ordonanţă să asigure respectivele facilităţi, în cazul nostru: S.C. ENEL ENERGIE S.A., S.C. SPEEH HIDROELECTRICA S.A., S.C. RCS&RDS S.A., S.C. RESTART ENERGY ONE S.R.L., S.C. ELECTRIC NET S.R.L., S.C. NOVA POWER AND GAS S.R.L. și S.C. ENGIE ROMANIA S.A.

Listele se actualizează trimestrial, luându-se în considerare schimbările survenite în evidenta populaţiei, angajările noi, desfacerile de contracte individuale de muncă, precum şi sancţiunile pentru încălcarea prevederilor legale cuprinse în art. 11 din ordonanţă.

În contextul celor de mai sus supun spre dezbatere plenului Consiliului Local al Municipiului Brad proiectul de hotărâre în forma prezentată.

În susţinerea propunerii mele invoc prevederile pct. 1, pct. 2, pct. 3, pct. 4, pct. 15 alin. 1 lit. b și alin. 2 din Normele metodologice nr. 4626/23685/6291/1840/1997 privind acordarea, utilizarea și controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea Ordonanței Guvernului nr. 27/1996  privind acordarea de facilităţi   persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni, norme modificate și completate prin Ordinul Comun  nr. 572/321/1335/1009/935/2022 al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, ale Ministerului Finanţelor, ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi ale Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, ale art. 8 alin. 4  și art. 11 din  Ordonanța Guvernului  nr. 27/1996  privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni,  republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art.129 alin. 1, alin. 2 lit. d și alin. 7 lit. n și lit. s din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum și ale art. 11 alin. 4 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, actualizată.

Rezultate voturi