Nr. 87 / 29.11.2023
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea documentației de atribuire cu privire la delegarea prin intermediul unui contract de achiziție publică a serviciului de colectare și transport deșeuri de pe raza Comunei Chiajna

Inițiator proiect

Constantin DUMITRU

Viceprimarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

29 Noiembrie 2023

Hotărâre

România

România

Județul Ilfov

Consiliul Local al comunei Chiajna

Comuna Chiajna

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 87 din 29.11.2023

privind aprobarea documentației de atribuire cu privire la delegarea prin intermediul unui contract de achiziție publică a serviciului de colectare și transport deșeuri de pe raza Comunei Chiajna

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. Legea societăților nr. 31/1990 republicată, cu modificările ulterioare;
  2. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările ulterioare, ale HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului - cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările ulterioare;
  6. Modificările aduse art. IV din Legea nr. 99/2014 pentru modificarea și completarea Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006 prin Ordonanța de urgență nr. 38/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea eficientizării gestionării deșeurilor;
  7. Ordonanța de urgență nr. 38/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea eficientizării gestionării deșeurilor;
  8. Ordonanța de urgență nr. 133/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, precum și a Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006;
  9. Legea nr. 101/2006, a serviciului de salubrizare a localităților (republicată);
  10. Ordonanța de urgență nr.  92/2021 privind regimul deșeurilor, modificată și republicată;
  11. Ordonanța de urgență nr. 74/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor, a Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu;
  12. Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor din ambalaje, modificată și republicată;
  13. Legea nr. 99/2014, pentru modificarea și completarea Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006;
  14. H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului - cadru din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice;
  15. Legea nr. 515/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităților urbane și rurale;
  16. Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;
  17. Ordinul nr. 82 din 2015 privind aprobarea Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare a localităților;
  18. Art. 129 alin. (2) lit. c) și d), alin. (7) lit. n) și art. 243 alin. (1) lit. a) din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Ținând cont de:

  1. Referatul de aprobare al Viceprimarului comunei Chiajna, înregistrat sub nr. 49534/06.11.2023;
  2. Raportul nr. 49828/07.11.2023, întocmit de Secretarul General al comunei Chiajna;
  3. Avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Chiajna.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei chiajna

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - (1) Se aprobă documentatia de atribuire cu privire la delegarea prin intermediul unui contract de achizitie publica a serviciului de colectare si transport deseuri de pe raza comunei Chiajna precum si demararea procedurii concurențiale pentru atribuirea contractelor de delegare a gestiunii:

  1. activitatea de eliminare, prin depozitare, a deșeurilor reziduale, a deșeurilor stradale, a deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe căile publice, a reziduurilor rezultate de la instalațiile de tratare a deșeurilor municipale, precum si a deșeurilor care nu pot fi valorificate provenite din activități de reamenajare si reabilitare interioara si/sau exterioara a locuințelor la depozitele de deșeuri nepericuloase;
  2. activitatea de sortare a deșeurilor de hârtie, carton, metal, plastic și sticla colectate separat din deșeurile municipale în stații de sortare, inclusiv transportul reziduurilor rezultate din sortare la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de valorificare energetic din componența serviciului de salubrizare a localităților;
  3. activitatea de tratare a deșeurilor, inclusiv transportul deșeurilor reziduale/stabilizate biologic la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de valorificare energetică.

(2) În scopul prevăzut la art. 1 alin. (1), se mandatează Viceprimarul Comunei Chiajna și Compartimentul Achizitii Publice să efectueze toate demersurile pentru elaborarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii pe baza căreia se va organiza și derula procedura concurențială compusa din studiul de oportunitate si caietul de sarcini, care fac parte din prezenta hotarare.

Art. 2 - (1) Până la atribuirea contractelor de delegare a gestiunii în baza procedurii concurențiale ce se va stabili cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (3) din Legea serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006, cu modificările și completările ulterioare, furnizarea activităților menționate la art. 1 se va asigura în baza unor contracte de delegare a gestiunii ce vor fi atribuite prin procedura de negociere directă, fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, potrivit prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, a căror durată va fi strict limitată la perioada necesară pentru a face față situației neprevăzute care a determinat aplicarea proceduri de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare.

(2) În scopul prevăzut la art. 2 alin. (1), se mandatează Viceprimarul Comunei Chiajna și Compartimentul Achizitii Publice:

  1. să efectueze toate demersurile pentru elaborarea documentației de atribuire compusa din studiul de oportunitate si caietul de sarcini, care fac parte din prezenta hotarare, pentru organizarea și derularea procedurii de negociere direct fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, potrivit prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru fiecare dintre activitățile menționate la art. 1;
  2. să organizeze și să deruleze procedura de negociere direct, fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, potrivit prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, separat pentru fiecare dintre activitățile menționate la art. 1;
  3. să semneze contractele de delegare a gestiunii.

Art. 3 - Viceprimarul Comunei Chiajna și compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei comunei Chiajna vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

Art. 4 - Prezenta hotărâre se comunică, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Chiajna, și Instituției Prefectului Județului Ilfov, în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Alexandra JERLĂIANU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CHIAJNA,

Ionel–Florin NAE

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 87 / 29.11.2023

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 10
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 19
2 Numărul consilierilor locali în funcție 19
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 19
4 Numărul voturilor „PENTRU” 12
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 1
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 6
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 87 / 29.11.2023

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 29.11.2023
2 Comunicarea către primar 29.11.2023
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 14.12.2023
4 Comunicarea către prefectul județului 12.12.2023
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 29.11.2023
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 29.11.2023