Ședință a Consiliului Local
Mandatul 2024 - 2028
Locul de desfășurare: MIXT (ONLINE și prezență fizică la sediul Primărie Comunei Chiajna din str. Speranței, nr. 1bis, sat Dudu, comuna Chiajna)
Stare
Ședință
închisă
24 Martie 2025
ora 09:00
Descarcă:
Procesul verbal al ședințeiObservații:
Observații aduse la începutul ședinței15 PUNCTE PE ORDINEA DE ZI
Alte probleme de interes public
Domnul consilier local Bogdan–Clement CÎRLIG informează membrii Consiliului Local despre un fenomen întâlnit în zona blocurilor din mai multe puncte ale comunei Chiajna, unde multe ghene de gunoi sunt neconforme, iar în weekend, gunoiul nu este ridicat integral de firma de salubritate. Domnul consilier local Ionuț ARDELEANU răspunde că această problemă este cunoscută atât la nivelul Consiliului Local, cât și a Primăriei comunei Chiajna, fiind deja amendate firmele care administrează aceste blocuri. Totuși, soluția nu constă în continuarea aplicării de amenzi, ci în responsabilizarea locuitorilor să respecte orarele de ridicare a deșeurilor, recalibrarea ghenelelor în funcție de nevoile cetățenilor și actualizarea listelor de întreținere conform realității. Astfel, cu date corecte, firma de salubritate își poate ajusta programul și poate interveni mai frecvent, acolo unde este necesar.
Pentru a combate fenomenul negativ în care locuitorii nu se înregistrează la întreținere pentru a evita costurile cu privire la apă, gunoi etc., domnul consilier local Bogdan ȚUCMEANU propune implementarea unui sistem similar celui care a avut rezultate pozitive în sectoarele 4 și 6 din București, în care taxa pentru gunoi să nu mai fie calculată în funcție de numărul de persoane înregistrate, ci pe baza numărului de roluri înregistrate la Registrul Agricol al Primăriei comunei Chiajna. Doamna Raissa-Elena IVAN, Șef Serviciu Juridic, Autoritate Tutelară și Asistență Socială, precizează că va analiza aspectele legale ale acestei propuneri și va reveni cu un răspuns.