Nr. 15 / 29.03.2024
Caracter individual

HOTĂRÂRE

pentru însușirea Acordului de cooperare privind organizarea şi funcționarea serviciului audit public intern

Inițiator proiect

Aurel GIURGIU

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

29 Martie 2024

Hotărâre

România

România

Județul Cluj

Consiliul Local al comunei Luna

Comuna Luna

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 15 din 29.03.2024

pentru însușirea Acordului de cooperare privind organizarea şi funcționarea serviciului audit public intern

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a)   Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 și ratificată prin Legea nr. 199/1997;  

b)   Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările și completările ulterioare;

c)   art. 89 alin. (3) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 

d)   art. 13 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006;

e)   art. 35 alin. (6) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

f)   art. 942 și următoarele din Codul civil, referitoare la contracte sau convenţii;

g)   Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare; 

h)   Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare;

i)    Codul de procedură civilă;

j)    Hotărârea Guvernului nr. 781/2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu, cu modificările și completările ulterioare; 

k)   Codul privind conduita auditorului intern, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 252/2004;

l)    Statutul Filialei Județene Cluj  a Asociației Comunelor din România;

m) Hotărârea Consiliului Local nr. 5/14.01.2005 privind aderarea Comunei Luna la Asociaţia Comunelor din România,

Ținând cont de:

- referatul de aprobare al inițiatorului, Primarul Comunei Luna, înregistrat cu nr. 1665/19.03.2023,

- raportul de specialitate al Compartimentului juridic din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Luna,  înregistrat cu nr. 1666/19.03.2023, 

- avizul Comisiei de specialitate din cadrul Consiliului Local al Comunei Luna,

Luând act de:

- faptul că obţinerea eficienţei şi eficacităţii serviciilor publice reprezintă o condiţie esenţială a managementului fiecărei entităţi publice, în acest caz, entitate publică fiind comuna, în calitatea acesteia de persoană juridică de drept public și, respectiv, de instituție publică locală,

- oportunitatea unei cooperări între comune pentru asigurarea serviciilor de audit public intern, respectând în acelaşi timp independenţa şi funcţiile specifice fiecăreia dintre acestea,

- facilitarea asigurării funcției de audit public intern pentru mai multe comune, în temeiul unui acord de cooperare, prin relaţii profesionale bazate pe criterii de legalitate, economicitate, eficacitate, eficiență și colaborare pentru  realizarea obiectivelor specifice acestei activități,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. f) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei luna

întrunit în a 38-a ședință ordinară a mandatului 2020 - 2024, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se însușește modelul-cadru al Acordului de cooperare privind organizarea şi funcționarea serviciului audit public intern, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

(2) Obligațiile financiare rezultate din Acordul de cooperare prevăzut la alin. (1), pe întreaga durată de existență a acestuia, se suportă din bugetul local al Comunei Luna.

Art. 2. - Prezenta hotărâre se aduce la îndeplinire de către Primarul comunei Luna. 

Art. 3. - (1) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul Secretarului general al Comunei Luna, în termenul prevăzut de lege, Primarului Comunei Luna, Prefectului Judeţului Cluj și Filialei Județene Cluj a Asociației Comunelor din România şi se aduce la cunoştinţă publică prin publicarea în Monitorul Oficial al Comunei Luna, pe pagina de internet a instituției:   www.primarialuna.ro.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Voicu-Mircea TOMUȚA

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI LUNA,

Cornelia-Elena DELIMOȚ

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 15 / 29.03.2024

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 15 / 29.03.2024

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 29.03.2024
2 Comunicarea către primar 29.03.2024
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 11.04.2024
4 Comunicarea către prefectul județului 29.03.2024
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 29.03.2024
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 29.03.2024